Muis op PS2 verlengkabels of USB?

Pagina: 1
Acties:

• infobot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik moet een nieuwe computer en moet kiezen tussen 2 moederborden namelijk:
P45 Neo Platinum, deze heeft een PS2 voor de muis
P5K-C: Intel P35, deze heeft alleen USB voor de muis

Eigenlijk wou ik die Intel gaan kopen maar die heeft geen PS2 en dat gebruik ik altijd.

Ik heb altijd PS2 kabels aangesloten voor de muis, die heb ik dus al. Nu heb ik 2 mogelijkheden:

1. De PS2 verlengkabels die 5 meter zijn en goed werken verlengen met een kleine verlengplug PS2 naar USB.

2. Alles vervangen en een 5 meter usb verlengkabel kopen maar dan wordt de totale lengte meer dan 5 meter,
dat schijnt niet te kunnen zonder usb hub en die zijn prijzig.

Wat is de beste mogelijkheid?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
PS/2 -> USB convertors werken over het algemeen de andere kant uit: om een USB muis in een PS/2 poort te prakken. Andersom heb ik ze nog niet gezien.
Een muis en toetsenbord op USB kan je zonder problemen gewoon verlengen met een 5m USB kabel, USB kan wel redelijk wat hebben buiten specs (ik heb wel printers zonder problemen aangesloten met 3 1.8m USB verlengkabels ertussen, ik had ze toevallig liggen :X).
Een USB hub hoeft overigens niet duur te zijn, voor een paar euro heb je een USB 1.1 hub, voor een paar euro meer heb je ook een 2.0 versie. Ik heb laatst nog een Trust USB 2.0 hub gekocht met stroomadapter voor minder dan 2 tientjes. Voor muis en toetsenbord heb je geen extra stroom nodig en ook geen USB 2.0.

Verwijderd

Er zijn gewoon adapters om PS/2 muizen op USB aan te sluiten hoor, bijvoorbeeld deze. Let wel op dat je er eentje met een converter chip nodig hebt, zo'n 1:1 blokje (die vaak bij Logitech muizen zit bijvoorbeeld) werkt niet altijd.
Ik zou overigens de PS/2 kabel verlengen, die is veel minder kritisch qua storing.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 09:37 ]