[Testcase] Laura

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Mijn eerste modelshoot werd meteen een urban shoot. We zijn een leegstaande chocoladefabriek in gesneeked en daar aan de slag gegaan. Laura is 14 jaar en dat vond ik het best moeilijk maken, hoe leg je zo'n leeftijd netjes vast?

Ik zou graag commentaar ontvangen over de composities.
Is de nabewerking teveel? Stoort het dat het niet 1 stijl is? Take it away!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3126/2654152258_99a011f8d8_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3281/2653327915_f8c29eeabd_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3137/2650397815_8288532f90_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3179/2651224416_7043594c64_o.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Waarom heb je deze niet erbij gezet? Vind deze beter dan de rest van je keuzes :)

Mijn mening is dat je beter moet gaan poseren. Om dat te leren kun je het beste een boek erover kopen of gewoon dingen gaan imiteren uit fashion magazines.

Tegenwoordig heb je vast wel een camera op je telefoon, dus lees die magazines eens door in de winkel/apotheek/dokter/whatever en als je een gave foto ziet gewoon even een fototje van maken. :)

Ow en HDR bij portret lijkt mij niet zo'n geweldig idee ;)
#3 is overigens scheef, en dat stoort :) plus compositie is niet helemaal lekker (misschien even omdraaien in photoshop? :)
#2 let op schaduwen en licht, dit is niet flatteus en je qua compositie kijkt het hoofd teveel uit het plaatje. Je mist de connectie :)

[ Voor 74% gewijzigd door Timo op 10-07-2008 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Wat voor mij met meest opvalt is de mismatch tussen locatie, bewerking, en poses / gezichtsuitdrukking van het model.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51

Falcon10

Hit it i would !

Nummer 1 vind ik prachtig.

De locatie is in elk geval perfect voor urbex fotos.

Ik ben het eens met C4M1 dat er een mismatch is tussen locatie ( urbex ) en gelaatsuitdrukking van het model ( over het algemeen glimlachend )

MAAR : moet urbex noodzakelijk altijd deprimerend/donker/sober zijn ?
In sombere omgevingen kan men ook nog altijd blij zijn om een of andere redenen, wat foto 1 zou kunnen zijn. Misschien dat het model haar vriend haar net heeft gezegd dat hij haar heel graag ziet ? Of dat hij met haar wil trouwen ? Een beetje het sprankeltje hoop in duistere tijden, wat toch een glimlach teweeg kan brengen ?

Foto 2 vind ik niet zo speciaal. Lijkt me gewoon een goede foto zonder meer.

Foto 3 weet ik niet echt wat van te denken, heeft wel iets, maar ik weet niet wat. Had misschien leuker geweest als het model zich optrok/vasthield aan de paal, ipv er tegen te leunen.

Foto 4 heeft ook wel iets, maar had volgens mij mooier geweest moest het model daar door het raam staan turen.

Vind het over het algemeen zeker geen slechte eerste shoot. Je weet duidelijk leuke locaties te vinden en ook qua plaatsing van je fotos neem je ze goed vind ik. Je legt net die delen in de foto vast die de foto een goed geheel geven. Je model staat bv niet constant vlak in het midden, wat niet voor een flauw geheel zorgt.
Model op zich is ook een leuke dame lijkt me. Zeker iemand waar je nog vele leuke shoots mee kan doen. Moest je niet gezegd hebben dat ze 14 was, ik had haar makkelijk 21 geschat :X
Ik begrijp wel niet goed je opmerking van hoe je die leeftijd netjes vastlegt ?
Ik vind dat je haar netjes hebt vastgelegd op de gevoelige plaat.
Misschien wel een goed idee om met har op voorhand te bespreken welke gelaatsuitdrukkingen je graag had gehad.
Mij stoort haar glimlach zeker niet op de fotos zoals ik hierboven al heb gezet, maar ik kan me voorstellen dat menig ander persoon onder urbex meer trieste gelaatsuitdrukkingen wil zien.

In elk geval lijkt dit al een goed begin voor meer !

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
#1 heerlijke foto, mooi gedaan met dat licht.
#2 mist het urban exploring dat er in de rest zit. Verder wel een leuk portret.
#3 je model staat er "moeilijk" gedraaid op en imho aan de verkeerde kant van die buis. Waarom heb je de naar mijn smaak sterkere bewerking uit je eerste foto's niet lekker doorgetrokken?
#4 de pose drukt niets uit, het gebroken raam had wat prominenter gemogen.

En nou zit ik een beetje te twijfelen: in de eerste drie foto's zou ik zeggen dat je model zich te bewust is van de camera en bij de laatste juist dat ze hem te veel negeert. Ik heb geen idee of er een middenweg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Potret van haar op je flickraccount, erg leuke spontane foto.
En voor een eerste keer puik werk.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

In foto 4 accentueer je dat "buikje" wel heel erg zo :X

of is dat de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
BeF-Bacchus schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:51:
En nou zit ik een beetje te twijfelen: in de eerste drie foto's zou ik zeggen dat je model zich te bewust is van de camera en bij de laatste juist dat ze hem te veel negeert. Ik heb geen idee of er een middenweg is?
Bartjuh schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:39:
In foto 4 accentueer je dat "buikje" wel heel erg zo :X

of is dat de bedoeling?
Foto 4 is de enige niet geposeerde foto, ze was even aan het kijken hoe ze zo veilig mogelijk kon gaan staan, lag nogal veel glas her en der. Het buikje heb ik geprobeerd te shoppen maar dat werd niks... dank voor alle feedback tot nu toe!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51

Falcon10

Hit it i would !

Ben trouwens de mening over de bewerking vergeten |:(

Die vind ik wel leuk.
Niet overdreven, maar toch een extra urbex gevoel.
Bij nummer 3 heb je die bewerking veeeeeel lichter gedaan of zelfs niet zou ik denken, doch geeft het een pracht van een foto, met het wit/grijze, vuile resultaat als gevolg, tevens is de kledij van het model daar niet te flashy, wat de foto geen goed zou doen, dus best een meevaller dat ze wit en zwart aanhad ;) Wel spijtig dat je model op die foto zoal sik al zei niet meer iets met de paal doet, of zoals Bef-Bachus zegt, staat ze eigenlijk aan de verkeerde kant van de paal.

Maar de bewerking is zeker niet overdreven en goed naar mijn mening.

Ik denk dat je zowat de trucks van het fotograferen kent, en weet ze toe te passen om een mooie foto te bekomen, enkel de finishing touches om het zo te zeggen ontbreken.
Maar ik twijfel er niet aan dat die komen !
Ben benieuwd naar je volgende shoot.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 11:24
erg leuke serie en tja 14 was vroeger nog echt 14, nu niet meer echt. Goed dat je niet te ver bent gegaan, erg mooie bewerkingen ook!

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:13
Jezus, is die meid slechts 14? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
yup, I kid you not... Ik heb trouwens liever feedback op de foto's ipv het model :)

Flickr

Pagina: 1