Toon posts:

Waarom gaat hij niet meer aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat er fout gegaan kan zijn? Ik ben een beetje aan het tweaken geweest met FSB en voltages. Werd allemaal te warm naar mijn mening. Heb alles default terug-gezet, maar mijn pc lijkt nu soms tekort aan Voltage te hebben ofzo omdat hij meestal pas na een keer of 10 probere aan gaat. Dus de power eraf/erop en dan weer es de powerbutton indrukken! Wat kan het zijn?

PLS help!!! want dit is echt goed kut! ;(

Verwijderd

Topicstarter
niemand die het weet? :'(

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
edit:
beetje lullig en degene die dit heeft geschreven kan niet lezen

Verwijderd

Topicstarter
huh? Ja hier heb ik echt wat aan! Gee Thx 4 nottin' :?

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

hoeveel volt is je VCore dan?
En op hoeveel mhz heb je je systeem draaien?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem draait gewoon standaard weer op 1000Mhzies en de Vcore zou ik zou niet uit mijn hoofd weten, maar de jumpers staan op default. en de JEN staat ook zo dat hij jumper-selected kijkt zeg maar.

• NiMu83

NiMu83

AFCA

hmm vreemd...heb je dit probleem sinds kort?
Hoeveel watt is je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is 300Watten dus je zou zeggen dat dat genoeg moet zijn toch? Ik heb er wel 3 Cdroms en 2 Hds inhangen, maar verder nix extreems d8 ik. Ik heb het probleem gekregen nadat ik mijn pc beetje had overgeclocked...
hij wordt trouwens nog steeds erg warm bij full stress met mijn standaar 1000Mhz. Ik krijg binnenkort een SuperORB, maar het lijkt me niet dat dat van enige invloed kan zijn op een computer die alleen maar aangezet moet worden??

• NiMu83

NiMu83

AFCA

hoe heet wordt ie dan?
Staan je potlood streepjes nog wel goed (als je die verbonden hebt)(lijkt me btw geen zin hebben omdat je niet eens je pc aankrijgt)
Zitten alle stekkers er wel goed in aan de achterkant?

Verwijderd

Eerrhm misschien een brak mobo? Dat is mij bij namelijk het geval! (soms iig, als ik me peeceetje uitzet (=2xp/j ;) wil die moeilijk weer aan! Ik moet eerst de stekker uit 't stopcontact trekken er weer in doen en vooral blijven proberen!

Verwijderd

Probleem is toch je voeding. Hang er een zwaardere voeding in en je zult geen problemen meer hebben. Ik heb hetzelfde probleem gehad en mijn 300W vervangen voor een 400W. Dit was bij mij de oplossing.

• NiMu83

NiMu83

AFCA

haal eens je overtollige hd's en cd-drives eruit...

dan ken je zien of het aan je voeding ligt...

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm hoop niet dat het een brak mobo is, anders wel beetje zonde van die 4 mijers, maar bedankt voor de tips. Ik ga thuis es ff wat apparaten verwijderen en dan kijken wat ie doet.

Dus als het dan wel werkt heeft dit alleen met de voeding te maken dus?

• NiMu83

NiMu83

AFCA

ja

• NiMu83

NiMu83

AFCA

vertel effe of het gelukt is enzo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de test gedaan, maar helaas was er geen resultaatverschil. :'(

Ik heb dus alle cdromspelers gedisconnect. Dus alleen 2 Hd's aan laten zitten en nog steeds lukte het niet om dat ding fatsoenlijk aan te zetten.

Powerkable paar keer uit en ingerukd en powerknop aan/uit geswitched en na een keer of 30 starte hij weer es op. Errug fijn dus.
Want nu ligt het waarschijnlijk dus niet aan de voeding? :'(

Ideeen?

Verwijderd

Als de PC niet wil starten bij een echt koude start, s'ochtends, is dat toch echt meestal de vcore die te laag staat.

Zo effe uit mijn hoofd moet een TB1000 iets van 1.75 hebben of zo.

Als je de Vcore aan het verlagen bent geweest om hem koeler te krijgen, naar aanleiding van dat mooie artikel, weet je nu wat dat artikel waard was. ;(

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor je opmerking, maar alles staat default op het moment...maar ik zal ff de Vcore verhogen en laten weten morgen of 2nite of het geholpen heeft! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Gistern8 gechecked. Mijn Vcore doet het op 1,792Volltjes...aldus de Asus Probe monitor.
En dan staat hij via de jumpers op default.

Heb em via de jumpers zelfs geprobeerd te underclocken, maar lukte niet. Hij starte simpelweg niet meer op. :'(

Meer Vcore per jumper ingesteld en hij starte ook niet op. :'(

Toen heb ik em op jumperless ingesteld. Alles default. 10x100Mhz nog steeds via bios dus en uiteraard heb ik em af laten koelen tot morgenochtend en jahooor...weer ging ie niet aan na paar keer de powerbutton ingedrukt te hebben...DAMNIT! :?

Ik weet het nu echt niet meer...moet ik er iedere ochtend een warme phone opzetten ofzo?

WHEEELP!!

Verwijderd

Misschien moet je eerst de streepjes er helamaal af halen met wasbenzine en als'ie droog is nog even met een gummetje.

Wat voor een soort voeding zit er in ?

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmm das wel beetje klotig...eerst die streepies weghalen en dan weer terugzetten.

Soort voeding...standaar ATX 300Watt...
zou genoeg moeten zijn toch?

Verwijderd

(Ik bedoel dus even testen zonder streepjes.. 50 Mhz meer doet ook niet veel bij 1 Ghz :) )

Als je een noname el cheapo voeding hebt kan die ook in de weg zitten.

Mijn vorige voeding was zo iets, een 'Codesign' 300 watt.

Maar bij alles boven de 950 gaf dat ding wat problemen, en steeds meer. Het leek wel of dat ding mettertijd steeds zwakker werd. En El Cheapo was het echt, voeding+kast waar ik hem uit heb gehaald, was maar 90 piek nieuw.

(Kast is in gebruik voor m'n 2e PC)

Enermax 430 erin, geen problemen meer. Systeem gaat tot 1040 stabiel zonder voltage mod, minder warm.. (Nu net zo warm op 1007 als eerst op 950)

Kan dus ook de voeding zijn...
(of de streepjes staan niet goed meer..)

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Sja misschien toch maar nieuwe voeding want ik gok dat ik ook een El Cheapo voeding heb in me no-name kassie. ;(

Sja die 50Mhz scheelt weinig, maar ik krijg in dezer dagen een SuperOrb coolertje dus dan zou ik het wel fijn vinden om em wat hoger te laten lopen.

Het kan dus eigenlijk niet aan iets anders liggen dan:

-Voeding kut
-Mobo kut (wat ik uitsluit met men nieuwe asussie!)
-streepies niet goed (maar het lijkt me ook niet echt logisch want in het begin draaide ie wel overgeclocked en dan zou het toch wel vreemd zijn als het ineens aan de streepjes ligt ofniet?

Je had het misschien wel door maar ik ben nog niet zo'n Die-hard overclocker die echt alles weet. (wat niet is kan nog komen) :P

Verwijderd

hahah.. jawel. Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//laughing.gif

Wat niet is komt nog wel, en die-hard in nix anders dan koppig :P

Met het motto de volhouder wint..ga je overklokken. Weten komt van proberen en frummelen..
(Nou ja, ook een beetje nadenken)

Ik weet niet of die Super Orb nou zo veel zal helpen? Als er nu een 'gewone' Orb op zit ja, maar bv een Coolermaster DP56H51 is soms iets beter zelfs, die vervangen zal alleen maar herrie opleveren...

Verwijderd

Topicstarter
Dat meen je niet...denk je dat die SuperORB niet beter cooled als een Coolermastertje???
:?

Verwijderd

Nope. Lees de postings en de reviews er maar op na. :+

SuperOrb=Super herrie.

Verwijderd

Topicstarter
DAMNIT! :'(

Verwijderd

Je hebt hem echt al besteld ..? humpfh

Als de oude koeler een Coolermaster met een type als dp5-5xxx is, de SOrb wat beter.
Als het een dp5-6xxx was, is de Sorb ongeveer gelijk of iets minder en maakt meer geluid...

mhh tsjah... da's niet leuk dan Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//frown.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb em echt al besteld. Als het geld tenminste van mijn rekening kan worden afgeschreven (mits loon is gestort) :P
Maar de cooler die erbijzat...die Coolermaster was maar 25 piek...ik neem aan dat de GOEIE coolermaster duurder is? ofniet?

Verwijderd

Ehh pff prijzen varieren van 40 piek tot 25 piek.. mhh

Hij ziet er zo uit :

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/dp5-6h51.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Yup die heb ik dus al...en inmiddels ff met kast dichgedaan en hij begint nu continu over de 60 graden te komen...fan draait al vrijsnel op 5000rondjes...lawaai heb ik toch al genoeg, want heb ook nog duo-fan op men hdtje zitten die aardig wat geluid produceren. Ben benieuwd als ik me ORB binnen heb wat ie dan doet.

Oooohja misschien heb je hier iets aan of maakt dit iets duidelijk...als ik de power op mijn pc zet (dus nog voordat ik de powerbutton indruk) dan gaat(N) er altijd al 1 of 2 lampjes van mijn middelste SCSI-apparaat licht branden...mijn writer dus...

Ik neem aan dat dit dus ook iets te maken heeft met het stroomprobleem?? ofniet?
Volgens mij was dit normaal namelijk nooit zo.

Verwijderd

Topicstarter
HOOI?

Verwijderd

Sorry hoor, was effe bezig :+

SCSI.. lampjes aan..

Als je de stroom op de PC zit zonder op de power knop te drukken, staan de apparaten die op die voeding zitten, natuurlijk nog niet onder stroom. Wat bij sommige voedingen wel voorkomt, is dat ze heel even een stroom pulsje geven als je het lichtnet aansluit, en daarna gaat het weer uit.

Als ze blijven branden, heb je of een 2e voeding om de zaak meer stroom te geven, of je hebt een lekstroom. Heb je randaarde daar voor je PC ?

(Ik ook niet, en ik zie niks gebeuren. Maar sommige mensen rapporteren gekke dingen. Helemaal als je een audio verbinding naar de geluidsinstallatie hebt..)

Hoe zit de stroom verzorging dan?
Zitten ze extern, heb je met 2 voedingen wat zitten doen.. leg eens uit....
8-)

( Ben druk bezig de muziek van m'n Blues Bandje digitaal van de DCC naar de computer te zetten en te bewerken. Oefenruimte sessie's heh.... Lang leve de 1Ghz Duron, sjeemp gaat toch allemaal echt een stuk sneller :9~ )

Verwijderd

Topicstarter
Sja de ene keer staan we SCSI-lampjes dus aan andere keer niet...en das alleen van het middelste apparaat (writer).

Ik heb inmiddels alles uit men pc gesloopt stuk voor stuk want d8 dat het misschien aan mijn hardware lag. PCI-kaarten dus stuk voor stuk uit getrokken en getest. Maar de pc wil nu echt helemaal niet meer aan. Helemaal DOOD dus :'(

Ik denk zelf dat me mobo het probleem is, het powerled lampje op me mobo brand wel meteen en ik heb met 2 verschillende voedingen getest. Ook heb ik al alleen 1 hd aangehangen en verder nix, dus dan mag de stroom helemaal niet uitmaken.

Heb er ook aan ged8 dat het gewoon aan de powerbutton zou liggen...is het ook niet want heb met een jumpertje op de ATX-powerbutton getest en nog steeds startte die niet op.

Heb echt alles geprobeerd...ten einde raad.
Ik denk dat ik mijn asus maar es terug ga sturen...eruuug fijn dus :R NOT want dan gok ik dat ik em wel een paar weken kwijt ben...
daar gaan mijn }:O ;)

Naja als dat het dan maar is.

Oohh mijn stroompie is trouwens ge-aard allemaal...en mijn stereo ook aangesloten
maarja soundcard eruit helpt ook niet.

en nu? :?

Is het nog gelukt me de Bluesbandjes? :)

Verwijderd

Ja, ik ben net klaar.
pff wat een werk , muziek bewerken, cd van maken en 5 kopietjes..
ga nooit in een band zitten !!!

Nahh, is gewoon leuk ;)

Inderdaad lijkt het op een gek mobo. Als de boel al onder spanning komt en blijft, voordat de powerknop is gebruikt..

Dattie niet aangaat kan altijd nog aan de CPU/overklokken/vcore liggen. Maar dat andere niet.

Ik lees net nog even alles terug..
Heb je al geprobeerd de streepjes helemaal, grondig weg te halen ???

Verwijderd

Topicstarter
mmmm nee das zeg maar het enige dat ik niet gedaan heb,...bij gebrek aan tijd en wasbenzine...zou zoiets echt daaraan kunnen liggen?

Maar het overklokken ging gewoon goed...dus
dat zou toch moeten beteken dat ie unlocked is? lijkt mij?! :?

en dan ineens niet meer?

Verwijderd

Als de streepjes niet goed zijn, gebeuren dit soort dingen wel eens. Ze maken niet voor de volle 100% contact meer.

Verwijderd

Topicstarter
Sja als dat de enige reden is wat het kan zijn naast de mobo dan zal ik die streepies maar es gaan gummen...

bedankt voor alles tips enzo iig.
Denk dat het wel ff gaat duren voordat ik tijd heb om die actie te ondernemen, maar als ik geprobeerd heb dan laat ik het je weten ok! :9

Verwijderd

OK,

ik zie de posting wel, en veel succes !!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:47

Destruction

(ex-)Automonteur

Als je hem kaal laat booten doet ie helemaal niks ?

dan is de voeding niet goed , ik heb het met me servertje , als ik niks aansluit doet ie het niet ( Geen beeld ) en als ik alles erop smijt wel ( vaagjes maarok )

Maar weird wel dat hij dan pas na ong. 30x aangaat . Dan is die conector voor de powerknop op je mobo naar de (*"~&~(*~@#@)

Mzzls

pier

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Topicstarter
GUESS WHAT?!
Hij doet het weer!!!!...Yeehaaaw.

Oplossing: Het was niet de voeding, maar het mobo dat een heeeeeeel klein beetje krom was (jaja je verw8 het niet van een mobo van paar weken oud) En aangezien ik het mobo redelijk goed had vastgeschroefd in mijn kast was het weer ietsje rechtgetrokken.
En je raad het al...er werd of sluiting gemaakt of er was iets met een soldeerlijntje ofzow op de achterkant die het niet fijn vond dat het mobo werd rechtgetrokken.... |:( eruuug diep allemaal,
maar hij doet het in ieder geval enne Hooi...
die SuperORB coooled bij mij wel stukkie beter. Nog steeds dezelde temperatuur, 1 graadje minder en inmiddels wel geclocked naar 1144Mhzies... :P

Verwijderd

Topicstarter
hooi? ;)

Verwijderd

Hee da's goed :D

Nu alleen maar hopen dat er niet een probleem met storing blijft bestaan. Een soldeer verbindingen die af en to gaat storen op den duur. Het kan ook zijn dat er wat contact ergens was met de schroefjes. Hoewel dat niet vaak voorkomt kan het wel. In ieder geval is dat beter dan een slechte verbinding, want dan komt het probleem niet meer terug..

Dat die Super Orb het berer doet is ook tpf. Hij komt niet altijd zo uit de bus ;)

Heb je wel de kast weer dicht zitten ?

Is trouwens wel mooi hoor, 1144 :P

Verwijderd

Topicstarter
Hooi Hooi,

rara...heb weer hetzelfde probleem. Hij wil pas aan nadat ik 100 x mijn powercable erin en eruit geramd heb en beetje kloten met on/offknoppie...en dan gaat ie dus aan! :'(

Eruug jammer dus. Ik ben het zat en ga as zaterdag naar mycom om de mobo te wisselen.
Hopen dat het daar aan ligt!!

Verwijderd

Laten we dat zeker hopen ja.

Het is echt een gek probleem.

Veel succes bij het ruilen,
Hooi.

Verwijderd

Topicstarter
thx...zal het nog wel laten weten als het derin weer inzit! trouwens ook meteen een nieuwe tv-kaart besteld + 256MB Corsair CAS2.
:9

Verwijderd

Als je je de FSB van je vriendin tweaked, heeft ze waarschijnlijk de komende week ook geen zin meer.

Verwijderd

Processor kapot ?
geheugen eruit en er weer in ?

Probeer zoiets ff

Verwijderd

Topicstarter
Finally workin'? :p

Ik heb afgelopen zaterdag me mobo geswitched voor een andere en ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben. Mijn pc gaat weer gewoon aan en uit...fantastisch!!

2 "kleinigheden" :

-Mijn standaar onboard USB-poortjes doen het nog steeds niet, maar mijn xtra USBpoort kaartje derin geramd en daar doen mijn scanner en webcam het wel op...eruug vaag dus.

-Het zal wel onwetendheid zijn, maar ik kan nu ineens de mutiplier in het bios niet meer vinden. Alles staat op standaard met de jumpers dus (jumperless) maar in de bios kan ik alleen de FSB tweaken en mem. Waarschijnlijk erg stupid simpel dingetje, maar ik kan het niet vinden. ;(
Pagina: 1