Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee versterkers op 1 boxenset / talkover schakeling maken

Pagina: 1
Acties:

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 20:29

tijmeng

Panasonic 7J

Topicstarter
Bij ons op de boot hebben wij sinds kort een stereosetje. Prima dingetje, goedkoop en het werkt. Hieraan hangen 4 ohms boxjes. Nu is er ook een marifoon aanwezig waar de nodige schippersinformatie op binne komt. De speaker in de marifoon is niet bepaald sterk en als de stereo aanstaat hoor je er weinig van. Nu heeft de marifoon een aansluiting om een externe 4 ohms speakers aan te sluiten.

Nu leek het mij een goed idee hiervoor de boxjes van de stereo te gebruiken. Gewoon een draadje trekken en klaar is kees. Ware het niet dat ik denk dat ik tegen een aantal problemen aan ga lopen.

Als de stereo speelt en een er komt een signaal van de marifoon binnen dan zijn er als het ware 2 versterkers die hun signaal naar de boxen sturen. Nu ben ik dus op zoek naar een circuitje dat het stereo signaal mute als er iets uit de marifoon komt. Een soort TalkOver dat ook op mengpanelen zit. Alleen dan moet het dus compleet gemute worden. Ik vroeg mij af of dit kon zonder power kon.

Ik heb dit schema al gevonden:

http://electroschematics....ver-circuit-schematic.gif

De mic is dus eigenlijk de marifoon. Iemand enig idee of ik dit zonder power kan doen?

Merci

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

staat 18-20v, nee dus..
en dan mag je denk ik zowel de stereo als de marifoon opereren om draadjes eraan te knopen / ertussen te knopen, want dit schematje moet tussen de 2 input bronnen (de interne radio of cd van de stereo + marifoon) en de versterker van de stereo in...
t kan wel, tis waarschijnlijk alleen veel werk.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Koop een externe communicatiespeaker.

Zijn gemaakt om spraak zo duidelijk mogelijk over te brengen. (300 hz - 3000 hz)

Koop niet het eerste de beste speaker, er zit een hoop rommel tussen.

Tips, koop een originele Peiker (geen namaak van eBay of Marktplaats) of een Nokia HFS speaker. De laatste wordt bij carkits geleverd, zijn gemaakt om spraak duidelijk over te brengen in een lawaaiige omgeving, wel even de rubber bajonetsluiting van het 3.5mm jackplugje snijden.

Ik heb nog een gloednieuwe Nokia HFS-12 liggen, inclusief ophangbeugel en montageschroeven.

Ooit bedoeld om diverse zenders en ontvangers van elk een eigen externe speaker te voorzien, tegenwoordig heb ik aan één speaker en een simpel mixertje genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmcentrum.nl/images/products/hfs-12_xl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 10-07-2008 00:42 ]