Toon posts:

Geheugen in Dell PowerEdge werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Op mn werk wil ik de server uit zijn lijden helpen door er extra geheugen bij te plaatsen. Het is een Dell PowerEdge met Win 2000 Server, alleen ik kan je nu even niet de preciese specs geven omdat ik nu niet op mn werk zit.
Maar ik vraag me af of dat nodig is.

In de server zat nl precies hetzelfde type geheugen als wat ik besteld heb:
Kingston 1GB DDR SDRAM PC2100 CL2.5 ECC (2x)

Er zit nu een reepje in van 512MB, ook DDR SDRAM PC2100 CL2.5 ECC. Omdat het een Dell is heb ik voor Kingston gekozen, omdat ze dat er zelf ook in stoppen (toch?).

Maar zodra ik het geheugen erin heb zitten en hem opstart begint de pc te piepen, en doet buiten lawaai maken helemaal niks, ook geen beeld...

Alle opties geprobeerd, gekeken of een van de reepjes kapot was, maar niks. Wat kan hier dan het probleem zijn? Of wat kan ik doen om erachter te komen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zitten er op die dimmen ook dezelfde chips? Als het andere chips zijn kan daar de incompatibility vandaan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid:

Ik haal het oorspronkelijke geheugen eruit en zet er het nieuwe in, dus daar kan het niet mee conflicteren. Of kan het moederbord ook selectief zijn op het soort chips?

De twee reepjes zijn exact hetzelfde uiteraard.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kan het zjn dat het oude ook registered is en het nieuwe niet? ECC is doorgaans niet zo essentieel, registered of niet des te meer, een veel gemaakte vergissing.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24

lier

MikroTik nerd

Kingston biedt een configuratie tool aan, zodat je compatible geheugen kan uitzoeken voor jouw server. Heb je gebruik gemaakt van deze tool.

Heb je trouwens enig idee hoeveel verschillende smaken geheugen Kingston aan biedt, alleen al voor "DDR SDRAM PC2100 CL2.5 ECC" ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb geen gebruik gemaakt van die tool, maar begin daar nu al spijt van te krijgen.

Dit is het geheugen zoals het er nu in zit:
Linkje

En dit is wat ik nu nieuw heb liggen:
linkje

Als het zo bekijkt wordt je gedwongen om dit specifieke geheugen aan te schaffen (tegen een belachelijk veel duurdere prijs...)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:18:
Voor de duidelijkheid:

Ik haal het oorspronkelijke geheugen eruit en zet er het nieuwe in, dus daar kan het niet mee conflicteren. Of kan het moederbord ook selectief zijn op het soort chips?

De twee reepjes zijn exact hetzelfde uiteraard.
Het moederbord kan ook selectief zijn met betrekking tot de chips, dus daarom is het belangrijk daar goed op te letten.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:51:
Nee, heb geen gebruik gemaakt van die tool, maar begin daar nu al spijt van te krijgen.

Dit is het geheugen zoals het er nu in zit:
Linkje

En dit is wat ik nu nieuw heb liggen:
linkje

Als het zo bekijkt wordt je gedwongen om dit specifieke geheugen aan te schaffen (tegen een belachelijk veel duurdere prijs...)
Het is misschien belachelijk duurder ... maar je he de garantie dat het werkt, en je blijft je ondersteuning houden.
Heb je de vraag niet neer gelegd bij dell ?
Als je je uurloon bekijkt , en kijkt wat je in die tussentijd verspilt heb ? worden de geheugen bankjes een stuk duurder :)

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:01:
[...]

Het is misschien belachelijk duurder ... maar je he de garantie dat het werkt, en je blijft je ondersteuning houden.
Heb je de vraag niet neer gelegd bij dell ?
Als je je uurloon bekijkt , en kijkt wat je in die tussentijd verspilt heb ? worden de geheugen bankjes een stuk duurder :)
Garantie dat het compitabel is, is voor mij geen reden om het duurder te maken. Is gewoon gebruik (of misbruik) maken van een een kleine monopolie.

Maar goed, we zijn er iig uit dat deze niet gaan werken. Ik ga dat geheugen bestellen, veel andere opties heb ik niet. Uiteraard had ik gelijk hiervoor moeten gaan, maar da's makkelijk gezegd achteraf.

Bedankt voor jullie hulp jongens, heb hier weer een hoop van geleerd!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Elk willekeurig PC2100 DDR ECC *registered* spul zal erin werken, zo selectief is het bord (de chipset) nou ook weer niet en mits het PC2100 is zijn er ook niet teveel verschillende soorten qua chip-indeling zoals bij PC3200 wel het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:18:
Elk willekeurig PC2100 DDR ECC *registered* spul zal erin werken, zo selectief is het bord (de chipset) nou ook weer niet en mits het PC2100 is zijn er ook niet teveel verschillende soorten qua chip-indeling zoals bij PC3200 wel het geval is.
Om de stomme vraag maar te stellen:
Hoe weet ik of de DIMMs registered zijn of niet?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

pricewatch.. "reg ecc" of "reg" ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het uitgezocht, maar ze zijn beiden registered. Ik zal Dell wel eens gaan bellen, wat dan nog het probleem kan zijn...

• Kippenijzer

Kippenijzer

Als je op je eigen linkje van de nieuwe DIMMs kijkt staat er toch echt 'unbuffered'.

Verwijderd

Topicstarter
Zucht...

Dus unbuffered is hetzelfde als unregistered?

Had mn mening op deze link gebaseerd, en ik zie er nu nog een extra 'd' achter de productcode staan, wat dus blijkbaar het grote verschil is...

Krijg een redelijk punthoofd van dit gedoe, en ga ook niet langer hiermee puzzelen. Ik leer er wel van, maar het schiet alleen niet echt op |:(

• Kippenijzer

Kippenijzer

Die D maakt net niets uit (alles acther de slash gaat over groote en of het bijv. een kit van 2 modules is), het gaat om het extra R-etje:

Jouw module - Juiste module
KVR266X72C25 - KVR266X72RC25
Pagina: 1