Jumboframes lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Omdat ik iemand anders zijn topic niet wilde kapen, hier mijn vraag even apart:

Als ik het goed begrepen heb, kan je in een dosbox met de opdracht "ping -f -l 9000 xxx.xxx.xxx.xxx" kijken of jumboframes van 9K goed doorkomen. Daarbij zijn de xxx-en je eigen ip adres van je pc (en de "-l" is "-L" en geen "-i"). Als je wilt testen met kleinere pakketten kan je i.p.v. 9000 dan 1478 intikken.

Als ik jumboframes op 9014 zet (de enige andere optie is 4088) en ik ping mezelf via een gigabit switch welke 9K jumboframes ondersteunt, krijg ik de melding van fragmented packets.
Ook als ik de netwerkschijf (Synology DS-207) ping (die ik dan net op 9K jumboframes heb gezet), zijn de paketjes gefragementeerd.
De router beneden, welke ook aan deze switch hangt, is 100Mbit. Ook als ik deze loskoppel blijft het probleem.

Ik heb een Marvell Yukon 88E8056 ethernetcontroller en ook nog een tweede Marvell 88E8001 maar die is niet aangesloten. Het is een Asus P5Q-E (P45) moederbord.

Cat 5E kabels met de mededeling erop dat ze verified voor gigabit zijn (1 meter, 3 meter en ook getest met 5 meter en 20 meter).

Een D-Link DGS-1005 Green Ethernet 5p Gigabit Switch welke 9K jumboframes moet ondersteunen volgens verpakking en handleiding.

Als een switch geen jumboframes ondersteunt, krijg je dan ook deze melding, of werkt het dan helemaal niet?
Wat voor instellingen kan ik nog meer bekijken?
Kunnen kabels invloed hebben op jumboframes?

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 10-03 22:46

Kabouterplop01

chown -R me base:all

edit: removed nonsense

[ Voor 72% gewijzigd door Kabouterplop01 op 09-07-2008 23:59 ]

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb net m'n netwerkschijf met een CAT5 cross cable aangesloten (een andere cross cable heb ik niet).
Ook dan krijg ik fragmented packets bij een ping met een packet groter dan 1500. Dan zit er dus iets niet goed in windows, want de switch zit er dan niet tussen.

Zijn er andere windows instellingen die dwars kunnen zitten?

• BounceMeister
  • Niet online
Update:
Ik heb nu een dualboot met Vista 64 bit.

In vista krijg ik wel jumboframes werkend van 9000 bytes. Pingen met grote packets gaat dan goed.

Er is dus iets mis in m'n windows XP. Ik heb een image teruggezet van net na de nieuwe installatie, maar daar werken nog steeds de jumboframes niet. Hij blijft fragmented packets geven als ik de mtu op 9000 zet.

Is er iets in het register wat ik nog kan aanpassen?