Ik ben bezig met een programma om op mijn computer Buzz Handsets ( Van de ps2 ) te gebruiken voor een soort Quiz.
Deze buzz handsets die worden onder windows gewoon herkend als HID devices dus wilde ik gewoon via de HID functies en de CreateFile functie deze devices aanspreken.
Als ik een device aansluit gaat het goed en kan ik ook de knoppen uitlezen en het lampje bedienen door middel van in en output reports.
Ik lees het path van een device uit d.m.v. de functies SetupDiGetClassDevs en SetupDiGetDeviceInterfaceDetail
En dan maak ik een FileHandle aan d.m.v. CreateFile
Dit gaat goed totdat ik een 2e zelfde Buzz Set aansluit. Ik krijg dan 2 maal hetzelfde hid path en die kan ik dus ook niet 2 maal openen.
Ik krijg dus bijvoorbeeld 2 maal het volgende path
Deze buzz handsets die worden onder windows gewoon herkend als HID devices dus wilde ik gewoon via de HID functies en de CreateFile functie deze devices aanspreken.
Als ik een device aansluit gaat het goed en kan ik ook de knoppen uitlezen en het lampje bedienen door middel van in en output reports.
Ik lees het path van een device uit d.m.v. de functies SetupDiGetClassDevs en SetupDiGetDeviceInterfaceDetail
En dan maak ik een FileHandle aan d.m.v. CreateFile
Dit gaat goed totdat ik een 2e zelfde Buzz Set aansluit. Ik krijg dan 2 maal hetzelfde hid path en die kan ik dus ook niet 2 maal openen.
Ik krijg dus bijvoorbeeld 2 maal het volgende path
Hoe kan ik meerdere HID devices tegelijk aan sturen? Is er nog een alternatief path wat ik zou kunnen gebruiken waardoor ik wel onderscheid kan maken tussen deze 2 devices? Of maak ik nog ergens anders een fout?\\?\hid#vid_054c&pid_1000#6&31bf6a8f&0&0000#{4d1e55b2-f16f-11cf-88cb-001111000030}
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”