Toon posts:

Xbox maakt spel kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heej,

Ik heb van de week een nieuwe xbox 360 gekocht met spel. Nu zat ik aan het spelen en hij maakt veel lawaai. Ik had me xbox verticaal staan. Ik dacht tijdens het spelen als ik hem nu es horizontaal zet misschien maakt hij dan minder lawaai. Maar toen ik dat deed hoorde ik veel gekras en was het dvdtje naar de knoppen. Kan ik nog iets doen en heb ik nog ergens recht op of heb ik gewoon domme pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:25:
heej,

Ik heb van de week een nieuwe xbox 360 gekocht met spel. Nu zat ik aan het spelen en hij maakt veel lawaai. Ik had me xbox verticaal staan. Ik dacht tijdens het spelen als ik hem nu es horizontaal zet misschien maakt hij dan minder lawaai. Maar toen ik dat deed hoorde ik veel gekras en was het dvdtje naar de knoppen. Kan ik nog iets doen en heb ik nog ergens recht op of heb ik gewoon domme pech?
Dat is zeer domme pech, tijdens het spelen (dus terwijl de DVD draait) kantel jij even de Xbox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lees even hoe een gyroscoop werkt, dan zul je het snappen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Toch, neem even contact op met Microsoft. Je hebt namelijk niet betaald voor het schijfje, maar voor t recht om het spel te spelen... als je geluk hebt :p. Wellicht kunnen ze voor de verzendkosten n nieuwe CD sturen als je die oude even langs brengt of laat brengen. Kan je beter aan hun vragen dan aan ons ;-).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 23:54
Opzich een bekend probleem, een Xbox 360 die Discs molt...
http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=3227123

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 07:55

mace

Sapere Aude

Je hebt het zelf gedaan, niet je xbox!

Je moet nooit een console bewegen als de schijf nog draait.

Het gyroscoopeffect zorgt ervoor dat de schijf verticaal wil blijven, als je dan de console beweegt beweegt de schijf niet mee > kras op schijf. (en met een beetje pech de laser. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geld een beetje voor elke rondraaiend ding met informatie er op

dus ook hd's, normale cd/dvd/bluray spelers en platenspelers :+
(tenzij ze er expliciet voor zijn gemaakt, denk aan een discman)

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 09-07-2008 22:42 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 02:12

Corn

Raar jongetje

Stuur 'm op, best kans dat je gewoon een nieuwe krijgt. Je betaalt voor de software, niet de drager. Nu heb je er sowieso niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

fish schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:41:
geld een beetje voor elke rondraaiend ding met informatie er op

dus ook hd's, normale cd/dvd/bluray spelers en platenspelers :+
(tenzij ze er expliciet voor zijn gemaakt, denk aan een discman)
Idd.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Gyroscope_operation.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een laptop en die draai en verplaats ik om beperkt en die maakt nog geen 1 krasje op een cd. Het is toch ongelooflijk dat als je zo'n duur ding koopt, je hem gewoon niet ff voorzichtig op z'n kant kan zetten :S

Het is natuurlijk dom van mij maar ik ben niet zo iemand die elke dag op tweakers leest over het gyroscoopeffect. MS zal toch wel met deze dingen rekening houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Bij Kassa hebben ze er een heel item aan gewijd. Ik dacht dat met de huidige drives het probleem wel opgelost was, omdat het om een simpel kussentje gaat, dat ze 'vergeten' zijn om de lens te doen. Dit beschermt tegen botsingen tussen je lens en een disc.
Even contact opnemen met MS en ik zou niet te hard roepen dat je hem zelf verplaatst hebt. Overigens heb ik dit soort fratsen vaak genoeg gedaan met mijn PS2/PS3/PC en nooit problemen gehad.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:49:
ja ik heb een laptop en die draai en verplaats ik om beperkt en die maakt nog geen 1 krasje op een cd. Het is toch ongelooflijk dat als je zo'n duur ding koopt, je hem gewoon niet ff voorzichtig op z'n kant kan zetten :S

Het is natuurlijk dom van mij maar ik ben niet zo iemand die elke dag op tweakers leest over het gyroscoopeffect. MS zal toch wel met deze dingen rekening houden?
Nee, het staat ook ergens in de handleiding dat je hem niet mag verplaatsen als hij aanstaat.
Ik snap dat je niet van het gyroscoopeffect afweet, dat neemt niemand je kwalijk, maar je kan zelf ook wel bedenken dat het niet slim is om de boel te kantelen als hij draait.

Een laptop is er voor gemaakt om bewogen te worden, daarom zit er ook een klemsysteem voor de disc in de drive.

Een gewone PC dvdrom (wat ook in de 360 zit) heeft dat niet.

Als je dit geintje met een ps3 flikt gebeurt het ook, of met een wii, of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er staat me iets van bij dat dit wel expliciet in de gebruiksaanwijzing staat, ik heb alleen niet zo'n ding. dus check het even in je eigen gebruiksaanwijzing

jeauh .. feature by design.... bovendien heeft dit niks te maken met got, maar natuurkunde
Caution

Never change the orientation of your console while a disc is loaded.

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 09-07-2008 23:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 11:26
Er staat zelfs op de sticker, die bij eerste opening op de drive zit, dat je het ding nooit mag verplaatsen terwijl er een disc in zit. Ik zou hem dus zelfs niet verplaatsen als hij uit staat.. Je weet nooit wat er kan gebeuren..

Maargoed, jij hebt het al wel gedaan.. Denk dat je vette pech hebt. Helemaal omdat het expliciet in de manual en op de drive staat.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

merk hoe je je cd moet vastklikken wanneer je die in je laptop steekt ;).
Je pc kan ook cd'tjes mollen als je hem kantelt tijdens het draaien (zeker aan die hoge snelheden).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey bier

ik heb een vraagje ik heb dit probleem ook en naar is dus ook een spelltje naar de knoppen wat heb jij vervolgens gedaan en heeft dat echt gewerkt of zeg microsoft eigen schuld pech gehad ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anders kick je even een topic van 2 jaar oud.

Nouja, hoe oud is het spel? Als je hem net nieuw hebt krijg je vaak een nieuwe bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:01
ga de boel nou niet oplichten, je hebt zelf je cd gesloopt door hem om te draaien deqon1-nl, je kunt het proberen met tandpasta, maar als de krassen te diep zijn heb je daar ook niks aan
Pagina: 1