Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Siemens c470ip Voip telefoon problemen (telfort)

Pagina: 1
Acties:

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Ik heb dus een Siemens c470ip aangeschaft om draadloos via voip te kunnen bellen, en meerdere accounts op 1 telefoon wilde. De c470 kan dit dus.
Mijn internetverbinding is een 20mb van Telfort waar ik ook 2 sip nummers bij heb. 1 van deze nummers gaat vanaf het modem naar een fax. Dit werkt allemaal prima. Het 2e nummer heb ik in het modem gedeactiveerd en de gegevens in het eerste sip account van de c470ip gezet. Telfort instellingen stonden er standaard in, dus heb deze gekozen.

Wat nu, nog weinig. Het werk super. Bellen en gebeld worden. Wat er wel mis gaat is, dat na enkele minuten/uren (soms een dag) de telefoon niet meer te bellen is. Of hij gaat direct naar voicemail of je neemt de telefoon op en hoort niks terwijl hij bij de beller over blijft gaan.
Bellen lukt in deze situatie WEL altijd.

Als ik hierna het kastje uit en weer aan doe werkt het weer. Soms enkele uren, soms ook na een half uur is het weer afgelopen. De telefoon is voorzien van de laatste firmware. Heb in het modem de 5060 geforward naar het ip van de c470ip en heb alles naar mijn weten goed staan. Voor de zekerheid telfort gebeld, enkel geven deze geen ondersteuning bij externe sip telefoons. Wel konden ze mij vertellen dat er met mijn sip account niets aan de hand was.

Ik heb al het één en ander aan kleine instellingen geprobeerd. Bandwidth mgmt, registratietijd van 60 seconden naar 120 seconden gezet en nog meer van dit, maar niets helpt.

Ter informatie, het andere nummer wat ik gebruik voor faxen werkt ALTIJD!

Wat zou dit kunnen zijn?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

misschien een bug in de firmware van de telefoon (ook al is het de nieuwste)?

ik ben van plan om de C470 (internationale versie) aan te schaffen om via voipbuster te bellen (orange/online telefonie + livebox)
misschien dat er meer mensen zijn die bovenstaande ervaring hebben, of juist nergens last van?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Emphyrio
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:59
Ik lees op het forum van Budgetphone (Nederlandse VOIP-aanbieder) dat veel Budgetphone-gebruikers ook problemen hebben met SIP-telefoons op hun Telfort verbinding. In dit topic worden wat alternatieve instellingen gesuggereerd. Misschien heb je er wat aan.

• WPN

WPN

ik heb ondertussen de europese versie van de C470 IP binnen
ik heb een x aantal gesprekken van meerdere minuten gehad via VOIPBUSTER account, geen problemen te ontdekken..... wel zei mn vader (hem gebeld om te testen) dat ie zichzelf kon horen aan het eind van een zin..... maar niet super erg ofzow.....

verder heb ik nog een kwartier of half uur met een kennis van me uit de VS gebeld via het VOIP account en dit werkte ook nagenoeg perfect....

gebeld worden werkt ook mooi
helaas is wel zo dat met de europese versie er geen module inzit die nummerherkenning heeft voor analoge lijn.....
als ik op mn voipaccount gebeld wordt dan krijg ik wel het nummer te zien :)

mijn opzet:

kabel van muur naar livebox (orange/online)
- analoge lijn van livebox naar basisstation
- ethernet lijn van livebox naar basisstation

werkt mooi

ik ga er nu over denken om mn abbo bij orange om te zetten van adsl extra + telefonie
naar alleen adsl extra aangezien ik met voipbuster binnen nederland naar vastelijnen gratis bel
en naar amerika ook gratis
en naar peru (voor mn vriendin dr familia) voor 1,5 euro cent (ja een komma vijf)

als ik dan een nieuwe modem koop voor de adsl lijn heb ik dus EN controle over mijn eigen modem en settings en ik heb de kosten die ik met mn VOIP maak ook weer terug van het opgezegde telefonie abbo bij Online

edit:

ik heb sinds gisteren een nieuwe firmware op de telefoon, is die bij jou TS al binnen gekomen?

Software

Firmware version: 021230000000 / 043.00
EEPROM version: 121

ik heb wel de europese versie van deze telefoon.....

[ Voor 8% gewijzigd door WPN op 25-07-2008 18:12 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• WPN

WPN

geen edit om een kickje te geven:

sinds ik de gigaset heb aangesloten heb ik nu 2 keer al mn modem moeten resetten om te kunnen internetten (en dus voipen)
ik heb het idee dat de livebox het niet prettig vind als er voip verkeer over ethernet porten gaat of dat orange/online dit verkeer voorbij zit komen en de modem gewoon onderuit haalt ofzow....

het is niet specifiek op een vast aantal of iets dergelijks... maar wel vervelend....
vreemde is, kan niet internetten of voipen, maar kan wel analoog bellen....
ja dat is vreemd want ik heb bij Online dus telefonie, en mn analoge lijn die naar de gigaset gaat komt dus vanuit mn modem

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:58
is het niet een geval van andere poorten gebruiken. Ik neem aan dat de Livebox ook al voip-poorten afvangt w.s. 5060.

• WPN

WPN

AtRi schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:21:
is het niet een geval van andere poorten gebruiken. Ik neem aan dat de Livebox ook al voip-poorten afvangt w.s. 5060.
ik ga er eerlijk gezegt van uit dat die porten niet door de box gebruikt worden omdat de box een splitter ingebouwd heeft zitten
otw: telefoonlijn gaat rechtstreeks van wandcontact de box in (zonder splitter oid er tussen)

maar het is een poging waard om te bekijken......

hoewel ik toch graag een optie wil gaan bekijken om Online voip te stoppen en gewoon met voipbuster of eventueel nog andere voipproviders te gebruiken.... (als ik maar gratis binnen nederland kan bellen naar vaste lijnen)
ik wil namelijk graag de controlle over mn eigen modem hebben

[ Voor 4% gewijzigd door WPN op 30-07-2008 17:44 ]

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Inmiddels heb ik nieuwe Firmware maar geen oplossing. Heb inmiddels de 470 analoog aangesloten, en mijn modem het voip laten regelen. Nu werkt het allemaal WEL. Ondertussen blijf ik denken en zoeken naar een oplossing hiervoor.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• WPN

WPN

heb je toevallig last van het blijven hangen van je modem nu je je config hebt aangepast..?

bij mij blijft mn livebox om de xx tijd hangen (maar dan ook geen internet meer) ik heb nog niet met de porten gespeeld tho...

ik zit er wel aan te denken om dus telefonie van mn abbo te laten schrappen aangezien ik met voipbuster ook binnen nederland gratis bel en ik waarschijnlijk ook nog andere aanbieders kan vinden die binnen nederland gratis bellen...
(gebruik voipbuster voor mn vriendin die naar haar ouders in peru belt, en ik bel ook nog naar de USA naar vrienden, ook gratis)

het schrappen van de telefonie houdt in dat ik mn eigen router kan aanschaffen en instellen en dus meer controle over mn router heb

[ Voor 10% gewijzigd door WPN op 11-08-2008 12:46 ]

• pelikano
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-03 14:51
Hallo REDWOOD,
je probleem moet je zoeken in het feit dat je achter een router zit met je SIP telefoon. Je moet in ieder geval NAT aanzetten voor de verbinding(nummer) waarop je gebeld wilt worden en je kunt een stunserver(bv stun.gigaset.net) invullen zoad SIP de weg terug ook weet te vinden. En zet NAT verversen op 15 sec. Dan weet je zeker dat de verbinding in leven blijft. De stunserver kun je ook van een willekeurige provider kiezen. Zie geavanceerde instellingen van de verbinding.

succes.

PS Siemens heeft een goede Nerderlandse helpdesk die binnen een paar dagen een reply stuurt.

Verwijderd

Aan Peluso en anderen,

Ik ben van plan een c470ip int aan te schaffen maar ik wil graag weten of bellen met voip/sip gaat werken i.s.m. online livebox.

Hoe is jullie ervaring?

Ik heb een livebox met een draadloze verbinding naar mijn laptop. Werkt al jaren zonder problemen. Ik ben daarom ook erg tevreden over Online en de livebox. Nu wil ik voip bellen maar ik vind op het internet alleen maar problemen met de livebox want de livebox zou voip bellen niet toestaan als je geen gebruik maakt van telefonie + internet via Online.

Wie kan mij geruststellen?
Pagina: 1