Ruimte op mijn voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Weet iemand of er tooltjes beschikbaar zijn waarmee ik kan kijken hoeveel watt mijn pc gebruikt? Ik wil namelijk weten hoeveel ik nog beschikbaar heb op mijn voeding.

Of is dit alleen mogelijk met z'n stekker die je tussen de stekker van de voeding en het stopcontact doet?

mvg,

Vincent

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Alleen mogelijk tussen het stopcontact en u voeding, wil je een betrouwbare meting.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• vincentc
en voor een globale meting

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Ik denk dat het betrouwbaarst zo een stekker is die je tussen de PC en je muur/stekkerblok steekt (als er al een programma bestaat)

Waarom wil je dit eigenlijk weten? Ik zie het nut er niet zo van in (aangezien 100% uit je voeding halen nooit goed is )
Een stekkerblok nemen, alles aansluiten en daar een stekker tussen :?
nvm deze opmerking, ik zat met globaal ook met een scherm in m'n hoofd :+

[ Voor 37% gewijzigd door Death1ord op 09-07-2008 22:15 ]

Verwijderd

Tenzij je elk draadje apart zou opmeten wat het verbruik is, is het makkelijkste een meter vanaf het stopcontact naar je PSU, maar dat is niet het verbruik van je computer, dat is het verbruik van je PSU vanaf het stopcontact. Eigenlijk inaccuraat dus voor jouw doeleind. :z

En programma's of websites met dit soort calculaties zijn gebaseerd op schattingen. Sluit het betreffende onderdeel aan, meet het voltage op met een multimeter, als het voltage inzakt met meer dan 0.45V dan is je voeding aan de krappe kant.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Wattmeter om het vermogen te meten is de beste methode. Houdt er alleen rekening mee dat een voeding niet efficient is, dus dat je wel de nodige ruimte moet pakken.

• vincentc
ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet en ben benieuwd of er in de toekomst nog ruimte zou zijn voor een tweede HD4870 videokaart.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
En dan weet je nog niet hoeveel ampere er bij welke spanning gevraagd wordt...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

vincentc schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:13:
ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet en ben benieuwd of er in de toekomst nog ruimte zou zijn voor een tweede HD4870 videokaart.
een topicje verder kijken in de lijst, en daar staat: Welke voeding heb ik nodig? Deel 20. Staat alle benodigde informatie in, over hoe je het kan berekenen, kwaliteit voedingen, etc. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Weet iemand of er tooltjes beschikbaar zijn waarmee ik kan kijken hoeveel watt mijn pc gebruikt? Ik wil namelijk weten hoeveel ik nog beschikbaar heb op mijn voeding.
Denk niet dat je daar achter komt aangezien je dan van elke voltlijn het aantal vermogen meten. Kan al niet dus dat wordt moeilijk. En dan zal het maximale vermogen wat een voeding kan leveren ook bij benadering zijn. Sommigen kunnen dus iets meer leveren dan anderen. Zoals hierboven al wordt gezegt meet de voltlijnen als deze te veel inzakken, krijgt de voeding het te zwaar. ;)
Dit is overigens de maximale afwijking:

ATX/NLX/SFX
VoltageAfwijkingMinimale voltageMaximale voltage
+5VDC5%4,7505,250
-5VDC10%-4,500-5,500
+12VDC5%11,40012,600
-12VDC10%-10,800-13,200
+3.3VDC4%3,168
+5VSB5%4,7505,250
vincentc schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:13:
Daar hebben ze hier wat op gevonden Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 ;)

[ Voor 51% gewijzigd door -The_Mask- op 09-07-2008 22:20 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
Kijk wat de capaciteit is van Crossfire gecertificeerde geadverteerde voedingen en neem dat als leidraad zou ik dan zeggen. Kost je niks..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

Het wiel hoeven we niet steeds opnieuw uit te vinden...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.