dvd brander defect

Pagina: 1
Acties:

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Mijn superdrive in mijn iMac G5 (core 2 duo en iSight) is na 1,5 jaar defect.
Als ik een dvd er in stop werkt alles normaal maar zodra ik op eject druk wil de dvd er niet uit, dit is ook het geval bij cd's en maakt niet uit of het originele dvd/cd's zijn of gebrande hij blijft steken.

Ik heb hem in reparatie bij een Apple Premium Reseller die zijn dus tot de conclussie gekomen dat er een of ander mechanisme is die het probleem geeft.
Nu moet er een nieuwe in maar vind 3 a 400 euro voor een nieuwe wel heel duur en dan komt de kosten van het inbouwen er nog over heen.

Is er niet ergens een site o.i.d. die deze drives ook verkoopt want ik denk niet dat Apple tegemoet komt.

Verwijderd

Er kan daar perfect een ander model in. Kost op eBay ofzo rond de 100 euro (of minder). Enig probleem is installeren. De iMac is namelijk niet zo toegankelijk als een andere desktop pc. Als je echter handig bent, kan je dat gerust zelf vervangen.

Als je zoekt op google zal je wel ergens een typenummer terugvinden van welke optische drive er gebruikt wordt. Kan je zelf ook opzoeken met systeemprofiel.

En er klopt iets niet in start, er bestaat namelijk geen G5 met een Core Duo :p

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 20:38 ]

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

Voor een kleine vijftig euro kan je een slimline slot loading drive kopen.. Om die in te bouwen heb je een kruiskop en twee verschillende torx schroevendraaiers nodig..

Ik heb dit laatst een keer gedaan, zie [Intel iMac] Welke optische drive?..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Queenfanmichel
het type nummer kan ik nu niet terugvinden, hij staat nog bij een APR

Verwijderd

Volgens mij zou een drive zoals deze http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-029561 het wel moeten doen. Ben er echter niet 100% zeker van.

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Die werkt inderdaad, is precies de drive die ik nu in mn iMac heb zitten..

• Queenfanmichel
Oke maar is er ergens een uitleg hoe ik hem moet vervangen, aangezien men het heeft over meer dan 400 euro gaat kosten terwijl je voor 50 euro klaar ben.

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

zoek de bijbehorende apple service manual, daar staat tamelijk gedetailleerd in hoe alles vast zit en hoe je het los moet krijgen..

Verwijderd

Queenfanmichel schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:11:
Oke maar is er ergens een uitleg hoe ik hem moet vervangen, aangezien men het heeft over meer dan 400 euro gaat kosten terwijl je voor 50 euro klaar ben.
Ben je handig met het knutselen aan pc-hardware of ken je iemand die dat is? Het is namelijk geen gemakkelijke operatie!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Voordat je geld uitgeeft misschien eerst even Apple bellen?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Queenfanmichel
Eiríkr schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:00:
Voordat je geld uitgeeft misschien eerst even Apple bellen?
Ik ga morgen i.c.m. de APR dit proberen te regelen, hoop dat het dan geregeld kan worden.

Verwijderd

Andere optie is om er voor rond de 45 euro een externe USB brander aan te hangen.
Zeker als je er tegen opziet om een iMac open te schroeven (is toch niet voor iedereen weggelegd zo'n operatie)

• Queenfanmichel
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:44:
Andere optie is om er voor rond de 45 euro een externe USB brander aan te hangen.
Zeker als je er tegen opziet om een iMac open te schroeven (is toch niet voor iedereen weggelegd zo'n operatie)
Is wel een optie maar dan moet ik ook weer een nieuwe usb hub kopen en heb ik weer een los kastje er bij.

De APR heeft de vraag bij Apple gelegd en daar is het nu wachten op.

• Queenfanmichel
Het duurde me eigenlijk te lang dus heb ik zelf maar gebeld naar Apple, en kreeg het verlossende woord.

Het wordt kosteloos vervangen, top Apple zo maak je je klanten tenminste tevreden.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:48
Mag je van een DVD drive niet verwachten dat hij het toch zeker meer als 2 jaar volhoudt. Dus garantie of niet gewoon vervangen door de leverancier zonder kosten voor jouw ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Pagina: 1