[whs - xp home/pro] netwerklocaties niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-02 09:01
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen een server thuis staan met Windows Home Server erop.
In principe werkt dit perfect. Ik heb echter het volgende probleem, wat ik niet op kan lossen:

Op pc1 binnen het netwerk (mn eigen) heb ik de op dit moment enige actieve account, waarmee ik via het netwerk de shares kan bereiken.
De guest-account staat geactiveerd, met toegang tot alle shares, zonder password.
Op pc2 (zusje/XP pro) kan ik probleemloos die shares benaderen zonder password.
Op pc3 (laptop mij/XP home) echter blijft hij hardnekkig op een password vragen, ookal staat die voor de guest-account uit. Dit probleem doet zich ook voor op pc 4 (moeder/XP pro).

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

- De guest-account beveiligen met een password. Dan komen beide probleempc's er probleemloos in (als ik het wachtwoord intyp natuurlijk). Ik wil echter bepaalde shares kunnen benaderen zónder password.
- De XP home laptop (was SP2) volledig geupdate, incl. SP3, en daarna nogmaals, zodat hij volledig up to date is.
- WHS updaten met de béta servicepack van MS

Dit heeft helaas niet geholpen. Ik ben nu door mijn kennis heen, hebben jullie ideeen?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 1% gewijzigd door tinus89 op 09-07-2008 20:07 . Reden: Extra probeersel toegevoegd ]

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 12:41
firewall die heb blokkeerd?

• tinus89
Nope. Firewall staat om te testen uit op alle pc's in het netwerk, dus ook de probleempc en server.

• tinus89
niemand een idee? :'(