Beste mede GoT'ers,
Vandaag kwam ik thuis en ervaarde ik het volgende probleem met mijn server;
http://lists.us.dell.com/...dge/2005-June/021216.html
Mijn server is een DELL PowerEdge 6450 met Adaptec AIC-7899P kaart. Aan deze kaart hangen 2 setjes harddisks, waarvan geen enkele problemen vertoonde. Lees; geen data loss, geen vreemde logs, alle ledjes groen. Na wat gepruts moest ik rebooten (systeem had zichzelf opgehangen), waarna de kaart bij het booten de volgende melding gaf;
Memory/Battery problems were detected. The adapter has recovered, but cached data was lost. Press any key to continue.
Nu werkt het systeem prima, maar dus zonder caching en ik weet niet of er nu een probleem met het geheugen op de controller is of met die betreffende schijf.... of met beide? Fysiek lijkt alles in orde, maar ik ga voor de zekerheid toch maar op zoek naar zowel een vervangende controller als harddisk (spare) voor dat set.
Edit;
B.v.d
Vandaag kwam ik thuis en ervaarde ik het volgende probleem met mijn server;
http://lists.us.dell.com/...dge/2005-June/021216.html
Mijn server is een DELL PowerEdge 6450 met Adaptec AIC-7899P kaart. Aan deze kaart hangen 2 setjes harddisks, waarvan geen enkele problemen vertoonde. Lees; geen data loss, geen vreemde logs, alle ledjes groen. Na wat gepruts moest ik rebooten (systeem had zichzelf opgehangen), waarna de kaart bij het booten de volgende melding gaf;
Memory/Battery problems were detected. The adapter has recovered, but cached data was lost. Press any key to continue.
Ik ben daarna de BIOS ingedoken, maar volgens Adaptec was de battery in orde, maar het gepiep bleef. Ik heb vervolgings zowel caching als de beep zelf uitgezet, ik zag namelijk geen optie om het geheugen te controleren. Na wat verder zoeken zag ik wel dat één drive van mijn 2e set op "Rebuild" stond. Rebuilden lukte echter niet (geen progress) dus heb ik deze op Forced Online gezet. Deze array had ook de status "Degraded".This message occurs under the following conditions:
* the adapter detects that the cache in the controller cache has not yet been written to the disk subsystem
* the boot block detects an ECC error while performing its cache checking routine during initialization
* the controller then discards the cache rather than sending it to the disk subsystem because the data integrity cannot be guaranteed
To resolve this problem, allow the battery to charge fully. If the problem persists, the battery or adapter DIMM might be faulty. In that case, contact Dell Technical Support.
Nu werkt het systeem prima, maar dus zonder caching en ik weet niet of er nu een probleem met het geheugen op de controller is of met die betreffende schijf.... of met beide? Fysiek lijkt alles in orde, maar ik ga voor de zekerheid toch maar op zoek naar zowel een vervangende controller als harddisk (spare) voor dat set.
Edit;
Iemand die hier ervaring mee heeft en mij in de goede richting zou kunnen sturen?[root@gateway ~]# fdisk -l /dev/sdb
Schijf /dev/sdb: 218.2 GB, 218219151360 bytes
255 koppen, 63 sectoren/spoor, 26530 cylinders
Eenheden = cylinders van 16065 * 512 = 8225280 bytes
Schijf /dev/sdb bevat geen geldige partitietabel
B.v.d
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 09-07-2008 20:12 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".