Asrock4 COREDUAL-SATA2 met snel geheugen??

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 19:26
Beste mede tweakers,

Ik heb als tijdelijke oplossing een Asrock 4COREDUAL-SATA2 waar ik op dit moment DDR1 geheugen in heb zitten.
Wil dit gaan vervangen voor DDR2 ( ja dit kan in dit bord want hier kan allebei in ;) )maar wil eigenlijk geheugen kopen wat ik straks mee kan nemen naar een sneller systeem.

Mijn vraag: het manual van het bordje heeft het over DDR2 667 geheugen, heeft iemand ervaring met dit bord en sneller geheugen? is dit downward compatible?? Stel ik koop DDR2 800 of 1066 geheugen, wordt dit dan herkend en zal dit gewoon op 667 zijn werk doen of zal dit niet gaan werken...

Wat denken jullie??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geheugen is downwards compatible, dus PC6400 spul zal gewoon terugclocken naar PC5300 snelheden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iemand ervaringen... doe eens zelf een beetje zoeken :o

Anandtech heeft een *zeer* uitgebreid onderzoek gedaan naar geheugenperformance met verschillende types en snelheden met van de voorloper van dit bord (775DUAL-VSTA). Enig verschil tussen die twee is VRMs die bij de 4Core opgewaardeerd zijn om quad cores aan te kunnen. Qua performance is het dus identiek. Google eens op "Does DDR2 matter?"
Terw_Dan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:59:
Geheugen is downwards compatible, dus PC6400 spul zal gewoon terugclocken naar PC5300 snelheden.
Ga nou niet de mythe dat DIMMs ook maar iets zelf clocken ondersteunen. DIMMs zijn volledig passieve onderdelen die door het moederbord aangestuurd worden. De snelheidsaanduiding is hoe snel ze aangestuurd *kunnen* worden...

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 09-07-2008 20:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.