Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[MSN] Documentatie

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

• Niekk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

Topicstarter
Hallo !

Ik ben een ontwikkelaar die op dit moment een uitgebreide MSN web-messenger aan het programmeren is met een stel vrienden.
Dit project loopt nu al ruim een jaar (Mei 2007).
Onze webmessenger maakt gebruik van het MSNP15 protocol, en ik vroeg mij af:
is er hier iemand die ik een plezier kan doen als ik een uitgebreide, nederlandstalige, documentatie daarover schrijf ?

Waarom ? :?
- Ikzelf vind dat MSNP15 (ongeveer het nieuwste protocol) zeer slecht op internet gedocumenteerd is. Fanatic.org loopt achter, en MSNPiki is moeilijk doorzoekbaar.
- Er zijn vrij veel mensen die iets in MSN willen maken (en dan naast de mensen van het niveau 'ik heb een bot gedownload maar de XML doet het niet' (no offense))

Als er hier genoeg mensen zijn die zoiets graag zien, dan zal ik daar eens een maandje tijd in stoppen om een uitgebreide documentatie te maken. Misschien meertalig.

Ik hoor het graag!

Groeten,
Niek

PS:
@ moderators: Is dit het goede forum om dit bericht te plaatsen ? En is mijn topic titel juist ? Beide vond ik lastig te kiezen voor dit geval hier op GoT.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jullie zijn waarschijnlijk achter de werking gekomen door reverse engineering, en ik ben bang dat dat tegen de policy van MSN gaat, en het verwijzen naar documentatie erover op GoT dus ook niet mag.

Daarnaast, hulde voor het initiatief! :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat iets (eventueel, dat is nog maar de vraag) tegen de policy van MSN ingaat is niet onze zaak, of zullen we alles uit de samba-suite ook maar verbieden?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
Ehm, ik zou zeggen: doe wat je niet laten kunt ?
Ik zie eigenlijk niet echt het nut in om hiervoor een topic te openen. Als je iets wil doen, doe het dan gewoon ?

Het schrijven van die documentatie is een mooi initiatief, maar het heeft geen zin om een topic te openen op Tweakers om te peilen of er iemand in geinteresseerd is. Er zal altijd wel iemand (ook buiten GoT) daar in geinteresseerd zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door whoami op 09-07-2008 18:48 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.