Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
omdat bij scsi er idd een soort los processortje op de controller zit hoeft hij niet de "hoofd" cpu te gebruiken. Ide is een deel van de chipset (northbridge geloof ik) en gebruikt dus "hoofd" Cpu (beetje simpel uitgelegd maar zo werkt het wel zo'n beetje)
maar dat je kan quake terwijl je aan het branden bent met scsi vindt ik een beetje bullshit tegenwoordig is een cdtje in max 10 min klaar en ken ik weinig mensen die niet 10 min kunnen w88. En met burnproof gaat dit verhaal al helemaal niet meer op natuurlijk.
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zit met losse ide kaartje fasttrak etc gebruiken die ook gewoon de cpu of..
maar dat je kan quake terwijl je aan het branden bent met scsi vindt ik een beetje bullshit tegenwoordig is een cdtje in max 10 min klaar en ken ik weinig mensen die niet 10 min kunnen w88. En met burnproof gaat dit verhaal al helemaal niet meer op natuurlijk.
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zit met losse ide kaartje fasttrak etc gebruiken die ook gewoon de cpu of..
Burnproof????
En bedankt, dacht al zoiets, dat er dan een processortje opzat
, bedank voor de confirmatie
En bedankt, dacht al zoiets, dat er dan een processortje opzat
, want het moet toch door iets gedaan worden, en dat is het werk van procesorenheb je met SCSi een extra processortje ofzo, op je hardware
, bedank voor de confirmatie
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
burnprrof is nieuwe techniek(chippie) waardoor de buffer nooit leeg raakt dus geen buffer under-runs meer
Buffer under-runs, haha je blijft maar gooien met woorden die me (nog) niks zeggen, maar bedoel je hiermee dat je kan burnen met 100% zekerheid dat het lukt?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Een buffer underrun is een gebeurtenis waarbij het buffergeheugen van de writer leegraakt. Hierdoor stopt de gegevensstroom naar de laser en heb je er een onderzetter bij.
Met die burn-proof techniek wordt de datastroom gemonitord en de snelheid aangepast wanneer nodig. (volgens mijn theorie dan
)
Waarom SCSI? Naast die kleine SCSI-processor, is er nog een belangrijk ding; Bandbreedte!
IDE-devices moeten op elkaar wachten, bij SCSI kunnen een harddisk en een brander met elkaar praten, en op diezelfde bus kan je teglijkertijd ook nog een ander apparaat aanspreken.
Daarnaast kan je ook nog met je IDE-schijven uithalen wat je wil; die SCSI-ketting gaat gewoon door.
Met die burn-proof techniek wordt de datastroom gemonitord en de snelheid aangepast wanneer nodig. (volgens mijn theorie dan
)Waarom SCSI? Naast die kleine SCSI-processor, is er nog een belangrijk ding; Bandbreedte!
IDE-devices moeten op elkaar wachten, bij SCSI kunnen een harddisk en een brander met elkaar praten, en op diezelfde bus kan je teglijkertijd ook nog een ander apparaat aanspreken.
Daarnaast kan je ook nog met je IDE-schijven uithalen wat je wil; die SCSI-ketting gaat gewoon door.
Verwijderd
ja hoe zit het eigenlijk met die bandbreedte.... die 160mb kaartjes kunnen toch eigenlijk maar 130 door de pci bus of??
heb tijdje terug ook iets gelezen over 320mb scsi daar heb je dus eigenlijk alleen wat aan op 64bit pci of pci-x(heet het zo??) maar het is allebei nog niet te betalen voor ons stervelingen
heb tijdje terug ook iets gelezen over 320mb scsi daar heb je dus eigenlijk alleen wat aan op 64bit pci of pci-x(heet het zo??) maar het is allebei nog niet te betalen voor ons stervelingen
Verwijderd
BURn proof werkt toch wel even wat anders hoor kaj. Als je de techniek zal gebruiken zoals jij het zegt dan zal de brander dus nooit stoppen met branden. de brander zal dus om dus niet te stoppen een lagere brand snelheid moeten aannemen. dus als de buffer echt leeg is dan id de cd toch mislukt.
Burn proof werkt ongeveer zo. Als de brander een lege buffer heeft dan zet de brander de laser uit. hij wacht net zo lang dat de buffer weer gevuld is en gaat dan weer verder met branden. dus hij kan zijn laatste gebrande putje heel naukeurig op zoeken.
het nadeel is dat het vrij lang kan duren tot dat je buffer weer gevuld is. het branden van een cd kan dan dus langer duren. Je moet dit zien als een beveiliging en niet iets om bewust te gebruiken. dus als je zo'n IDE brander hebt moet je dus niet zwaar gaan video edditen ofzo.
Burn proof werkt ongeveer zo. Als de brander een lege buffer heeft dan zet de brander de laser uit. hij wacht net zo lang dat de buffer weer gevuld is en gaat dan weer verder met branden. dus hij kan zijn laatste gebrande putje heel naukeurig op zoeken.
het nadeel is dat het vrij lang kan duren tot dat je buffer weer gevuld is. het branden van een cd kan dan dus langer duren. Je moet dit zien als een beveiliging en niet iets om bewust te gebruiken. dus als je zo'n IDE brander hebt moet je dus niet zwaar gaan video edditen ofzo.
Waarom kunnen de meeste SCSI-cdrom spelers veel sneller audio rippen dan hun in principe snellere IDE-tegenhangers (Kenwoord is natuurlijk een verhaal apart)?
Houdoe
nightshade-> dat was ook niet meer dan een theorie van mij...
Ik weet inmiddels dat het inderdaad anders werkt dan dat ik me voorstelde.
Ik weet inmiddels dat het inderdaad anders werkt dan dat ik me voorstelde.
In win2k kon ik het met beide tegelijk 
Met een Yamaha CDR400t SCSI en een Plexwriter 8432 IDE brander. (met een PII 450)
Maar dat was dan wel onder Windows 2000. Windows 98 gaat veel minder efficient met de verdeling van CPU kracht. Vriend van mij heeft een nieuwe Plextor 12x 10x 32x IDE gekocht, met burnproof, en op 12 speed krijgt hij op z'n PII 450 buffer underruns. Overklokt hij zijn processor naar 504 of 527 Mhz, dan gaat het wel wat beter, nog steeds erg hoge CPU usage, maar hij brandt de cd's normaal.
Andere vriend van mij heeft een Plextor 12x 4x 32x SCSI, en hij kan branden op een PII 400, met een veel minder hoge CPU usage dan die comp met IDE fikker.

Met een Yamaha CDR400t SCSI en een Plexwriter 8432 IDE brander. (met een PII 450)
Maar dat was dan wel onder Windows 2000. Windows 98 gaat veel minder efficient met de verdeling van CPU kracht. Vriend van mij heeft een nieuwe Plextor 12x 10x 32x IDE gekocht, met burnproof, en op 12 speed krijgt hij op z'n PII 450 buffer underruns. Overklokt hij zijn processor naar 504 of 527 Mhz, dan gaat het wel wat beter, nog steeds erg hoge CPU usage, maar hij brandt de cd's normaal.
Andere vriend van mij heeft een Plextor 12x 4x 32x SCSI, en hij kan branden op een PII 400, met een veel minder hoge CPU usage dan die comp met IDE fikker.
Witte dat komt door de 10 extra kanalen die SCSI heeft ( of 20 in sommige dure gevallen
)
en daardoor past dus ook data + dat als je via scsi iets ript de scsi snelheid volledig gebruikt kan worden voor lezen en dat de schrijf snelheid vollledig gebruikt voor het schrijven op de ( ide ) hd
)en daardoor past dus ook data + dat als je via scsi iets ript de scsi snelheid volledig gebruikt kan worden voor lezen en dat de schrijf snelheid vollledig gebruikt voor het schrijven op de ( ide ) hd
.
Pagina: 1