Beste leden,
ik zit met een probleem waar ik zelf niet mee uit kom.
De pc valt op willekeurige momenten spontaan uit.
Soms valt het uit gelijk na het opstarten en soms na paar uur.
dit zijn de gegevens van de pc:
moederbord: msi p35 platinum combo
processor: q6600
geheugen: OCZ Reaper HPC 2x 2GB
videokaart: xfx 8800gtx
hardeschrijf:samsung 750 Gb
voeding: ocz 600W
zoals jullie zien, zijn het geen slechte kwaliteit spullen.
ik dacht eerst, dat het wellicht door de voeding komt, maar zelfs als er niks gedaan wordt op de pc, en met zo min mogelijk aangesloten hardware, valt het toch nog uit.
600w ocz moet toch wel een Q6600 met 8800gtx kunnen trekken. Het heeft immers maanden lang zonder problemen gewerkt.
De geheugen vervangen met kingston hyperx 2 gb kit en dat heeft ook geen resultaat opgeleverd.
Daarna heb ik verschillende keren benchmarks gedaan met onder andere, Sisoftware Sandra en pcmark05 en telkens viel de pc uit. En dat alleen als het om cpu benchmark gaat.
kan ik nu concluderen dat mijn q6600 ( van nog geen 4 maanden oud) moet vervangen worden?
of heeft iemand nog een advies of idee waar het aan kan hangen?
ik zit met een probleem waar ik zelf niet mee uit kom.
De pc valt op willekeurige momenten spontaan uit.
Soms valt het uit gelijk na het opstarten en soms na paar uur.
dit zijn de gegevens van de pc:
moederbord: msi p35 platinum combo
processor: q6600
geheugen: OCZ Reaper HPC 2x 2GB
videokaart: xfx 8800gtx
hardeschrijf:samsung 750 Gb
voeding: ocz 600W
zoals jullie zien, zijn het geen slechte kwaliteit spullen.
ik dacht eerst, dat het wellicht door de voeding komt, maar zelfs als er niks gedaan wordt op de pc, en met zo min mogelijk aangesloten hardware, valt het toch nog uit.
600w ocz moet toch wel een Q6600 met 8800gtx kunnen trekken. Het heeft immers maanden lang zonder problemen gewerkt.
De geheugen vervangen met kingston hyperx 2 gb kit en dat heeft ook geen resultaat opgeleverd.
Daarna heb ik verschillende keren benchmarks gedaan met onder andere, Sisoftware Sandra en pcmark05 en telkens viel de pc uit. En dat alleen als het om cpu benchmark gaat.
kan ik nu concluderen dat mijn q6600 ( van nog geen 4 maanden oud) moet vervangen worden?
of heeft iemand nog een advies of idee waar het aan kan hangen?