Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geeft cortenstaal af?

Pagina: 1
Acties:

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Topicstarter
Voor de mensen die niet weten wat cortenstaal is: Het is een metalaallegering dat roest, maar daarna niet verder roest. (simpel gezegd). Het wordt vooral gebruikt in kunstwerken ed.

Afbeeldingslocatie: http://www.herbertkoekkoek.nl/Thumbs/fietsergroot.jpg
Voorbeeldje

Ik heb nog wat plaat staan wat overgbleven is en het leek me wel leuk om dit in een case te verwerken. Nu vraag ik mij af of dit ook afgeeft. Dus als je er met je kleren langs loopt dat je dan een roestvlek op je kleren hebt zitten. Ik weet dat het roestwater kan afgeven en dat het afgeeft als het oxidatieproces nog niet stabiel is (Er ontstaat een oxidatielaag op wat er voor zorgt dat het niet verder kan oxideren).
Maar geeft het ook af als het oxidatieproces voltooid is en het binnen staat?

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Of het afgeeft weet ik niet, maar ik denk van wel. Het ziet er namelijk uit als gewone ijzer-roest.
Maar zou je het niet kunnen lakken als er voldoende roest op zit? Dan heb je wel de looks, maar geeft het niet meer af.

Verwijderd

je kunt er blanke lak overspuiten , want als ik me niet vergis als je er langs strijkt heb je een bruine vlek op je shirt ;)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb het met normaal ijzer gedaan+ oxidatievloeistof. En echt afgeven deed het niet. Jah, als je er met je vinger op gaat zitten schrobben krijg je een bruine vinger, maar meer ook niet.

Voor pics:
gallery: _ferry_

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

jdm8 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:54:
Voor de mensen die niet weten wat cortenstaal is: Het is een metalaallegering dat roest, maar daarna niet verder roest. (simpel gezegd). Het wordt vooral gebruikt in kunstwerken ed.
Even toelichten: Dat is omdat de buitenste atomen binden met de zuurstofatomen en zo een ondoordringbare laag vormen. Bij puur ijzer (Fe) bindt ook de buitenste laag met zuurstof, maar deze is nog doordringbaar, dus de zuurstof kruipt erdoor -> verder roesten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Topicstarter
Idd, zo werkt het ook bij aluminium toch? Dat oxideert ook, maar als er eenmaal een laag op zit niet verder. Die mod van ferry ziet er cool uit, nu is mijn idee dus helaas neit meer helemaal origineel :p. Ik denk niet dat blanke lak gaat helpen omdat die lak op het roest gaat hechten. Als je er dan overheen veegt laat het roest los en dus ook de lak.
Pagina: 1