Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Negatieve en positieve energie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Na veel zoekwerk en leeswerk ben ik nog geen steek verder. :)

Ik hoor momenteel veel tegenstrijdige berichten, vandaar mijn vraag hier.

Ik ben een HTPC aan het assembleren en loop vast.

1 - AMD Athlon X2 4850e
1 - Antec Fusion Black 430
1 - Gigabyte GA-MA78GM-S2H
2 - Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2
1 - LG GGC-H20L
1 - Logitech diNovo Mini
1 - Microsoft Media Center Remote & Receiver
1 - Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
1 - Scythe Ninja Mini

Voor de F_PANEL stekkers wil ik graag weten wat de "+" en wat de "-" is op deze Antac Fusion black 430.

Al deze stekkertjes hebben twee aders(kabels) per stekker. Iedere stekker heeft 1 witte draad en 1 gekleurde draad. Er is er echter 1 met een rode en een zwarte draad. Zit hier een standaard in qua negatieve en positieve aansluiting?

De handleiding zegt hier helemaal niets over.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

De gekleurde draad is altijd de +, als ik me niet vergis.
Maar volgens mij heb je het hier over de power switch, reset switch, power led, ... kabels, niet?
Daar kun je weinig verkeerd aan doen. Steek ze op je mobo, werkt het niet, dan moest hij andersom zitten :)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Niekk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

mbsaerens schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:42:
Maar volgens mij heb je het hier over de power switch, reset switch, power led, ... kabels, niet?
Daar kun je weinig verkeerd aan doen. Steek ze op je mobo, werkt het niet, dan moest hij andersom zitten :)
Die dingen kunnen toch meestal maar op 1 manier het mobo opgeplugd worden ?

Verwijderd

Topicstarter
Niekk schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:34:
[...]

Die dingen kunnen toch meestal maar op 1 manier het mobo opgeplugd worden ?
Nee, het zijn losse connectoren die op alle mogelijke manieren passen, voor de F_PANEL.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij rood/zwart is het zoals speakers, rood + en zwart - :)
Maar staat het niet op de stekkertjes zelf? Mijn laatste kast (zenith) had netjes plusjes en minnetjes erop gedrukt.

De power en reset button maken trouwens niet uit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
mbsaerens schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:42:
Klopt, ik heb het idd over die kabels. Ik was in de veronderstelling dat het wellicht schadelijk kon zijn voor het moederbord als ik ze verkeerd om plugde.

Dank je wel ik ga het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:42:
Bij rood/zwart is het zoals speakers, rood + en zwart - :)
Maar staat het niet op de stekkertjes zelf? Mijn laatste kast (zenith) had netjes plusjes en minnetjes erop gedrukt.

De power en reset button maken trouwens niet uit.
Nou, dat ben ik meestal ook gewend. Deze stekkers hebben dat helaas niet.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:01

mace

Sapere Aude

De ledjes kan je maar op 1 manier doen, de speaker en knopjes maakt niet uit.

* mace dacht eerst even dat het een of ander vaag yin/yang W&L topic was, en zag toen dat het EL was. 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door mace op 09-07-2008 16:50 ]

Verwijderd

Meestal, lees goed meestal, moeten de tekstjes die op je stekkers staan naar onderen wijzen, voornamelijk Asus ervaringen maar denk dat het voor Gigabyte ook op gaat.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Ledjes zijn diodes, als je ze verkeerdom zet werken ze gewoon niet, gaat niet kapot ofzo.

Schakelaars en speakers maakt + en - niet uit. (Ok, voor professionele luidsprekers met filters boeit het wel, maar voor pc speaker boeit het niks)

Oftewel gewoon inpluggen, werkt het niet, stekkertjes omdraaien.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:01

mace

Sapere Aude

SA007 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:25:
Schakelaars en speakers maakt + en - niet uit. (Ok, voor professionele luidsprekers met filters boeit het wel, maar voor pc speaker boeit het niks)
Dan nog maakt het niet zoveel uit toch, als alles maar in fase is met elkaar. Het enige wat je doet is de fase 180 graden draaien, big deal.
Pagina: 1