Wat is er nu stuk, CCFL of Inverter?

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 14:26
Beste allemaal,

Ik zit hier met een laptop waarvan er geen licht meer door het beeldscherm komt.
Laptop is verder oké, want op een externe geeft hij wel goed beeld.

Echter, in de rechteronderhoek komt er nog een heeeel klein beetje licht doorheen, In ieder geval net genoeg dat ik te zien is. De rest van het schem is gewoon te donker. Je ziet alleen wat als je een rechtermuisklik dialoog optielijstje oproept. Alles wat donkerder is dan wit is dus niet te zien.

Maar, wat is er nu kapot. De backlight CCFL óf de inverter?

anybody? :)

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Het zou allebei kunnen, maar ik denk dat de inverter kapot is en een te laag voltage afgeeft waardoor de CCFL maar op een heel klein stukje licht geeft.

• Tomino
Tha Ra schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:28:
Het zou allebei kunnen, maar ik denk dat de inverter kapot is en een te laag voltage afgeeft waardoor de CCFL maar op een heel klein stukje licht geeft.
Hmm, dankje zover..

Het is echt hééél minimaal hoor. 2cm rechtsonderin in de hoek. Dus, het zou wel heel weinig zijn..

Ik kan dit zelf helaas niet repareren, laptop is ook niet van mij. Wegbengen en vervangen zou iets van 100 euro kosten?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Educated guess: de inverter!
Afhankelijk van het type laptop: koop er een op eBay.

• Tomino
Inverter is eruit gehaald, en wel kapot omdat er helaas iets brak.

Maar op de inverter zelf is niks te zien kwa iets geblakerd oid.. Kan het zijn dat hij tóch kapot is ook al zie je het niet?

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 08:29
Ja dat kan heel goed hoor. Gewoon inwendig kapot gegaan zonder dat je wat ziet aan de buitenkant. Gewoon een nieuwe inverter erin een gaan met die banaan ;)

Edit: Of vraag een modje om dit topic in Elektronica te plaatsen misschien kunnen ze je daar verder helpen.

[ Voor 26% gewijzigd door peeter123 op 12-07-2008 19:28 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Tomino
Ik probeer het toch nog even hier ;)

Waar ik nog niet precies achter ben.. Of het nou de inverter is óf de CCFL. Er was namelijk nog een heeeeel lichte maar heel slechte waas rechtonderin de hoek te zien..
Dus ik weet nog niet zeker welke van 2 twee kapot is!
Of slimmer om beide te vervangen?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

inverter eerst, tenzei je echt iets lomps hebt gedaan met die laptop, gaan ccfl's over het algemeen langer mee dan inverters...

• Tomino
Afijn, ccfl was al brak toen alles nog werkte. Dus voor 25 $+10$ een nieuwe inverter + CCFL gekocht vanaf ebay.

Laptop gratis gekregen dus tsja, als het werkt zou wel tof zijn :)
Pagina: 1