• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09-2025
Ik heb een Dell Poweredge 2500 aangeschaft, maar het ding maakt echt een T$#R*N% :( herrie.

Vandaar dat ik zat te kijken om een Mesh Panel in de zijkant te zetten, wat ventilatoren te verangen en:

waterkoeling te plaatsen voor de 2 cpu's.

Maar hoe ik ook zocht voor socket 370 kan ik dus geen CPU-koeler vinden met waterkoeling.

Is dit er echt niet of is het met simpel mod-werk op te lossen door bijv een CPU-koeler voor socket ... zeg euhm....775 te nemen?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Dat kan, maar dan moet je zelf de brackets fixen.

Ik zou kijken voor een Socket A blok, de mounting voor een Socket A en Socket 370 lijken veel op elkaar, maar nu weet ik niet hoe dat zit in de Poweredge 2500. Volgens mij booten die dingen niet eens als de CPU fans niet draaien ofzo, maar dat weet ik niet zeker.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sky- schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:43:
Volgens mij booten die dingen niet eens als de CPU fans niet draaien ofzo, maar dat weet ik niet zeker.
Dat zou nog op te lossen zijn door een weerstand over de fanheader te zetten.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Ja zou kunnen ja, maar dat komt meer omdat die bakken niet gemaakt zijn om te waterkoelen. En een server mag toch herrie maken, TS ? Begin eerst eens met de fans, dat kan al heel veel schelen. Meestal zitten er in een server hoge rpm fans, niet erg in een serverpark. Ik heb "vroegah" ook een "echte" server gehad, maar dat maakte ook een kabaal. Tja, servers he ;).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• N00bieW1
sky- schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:43:
Dat kan, maar dan moet je zelf de brackets fixen.

Ik zou kijken voor een Socket A blok, de mounting voor een Socket A en Socket 370 lijken veel op elkaar, maar nu weet ik niet hoe dat zit in de Poweredge 2500. Volgens mij booten die dingen niet eens als de CPU fans niet draaien ofzo, maar dat weet ik niet zeker.
Geloof je meteen, echter... in de mijne zitten er van die passieve blokken op. Lijken een beetje op de NB coolers van Zalman.

Wel zit er dan een zwarte afzuiger overheen met aan het einde van de kast 2 fans die een G*%D@GR^)@lJKE herrie maken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

N00bieW1 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:53:
[...]

Geloof je meteen, echter... in de mijne zitten er van die passieve blokken op. Lijken een beetje op de NB coolers van Zalman.

Wel zit er dan een zwarte afzuiger overheen met aan het einde van de kast 2 fans die een G*%D@GR^)@lJKE herrie maken.
Kun je die evt niet vervangen door stillere fans, mogelijk door ipv 2 fans, 4 fans in het systeem te hangen. Vaak worden in servers highpower fans geduwd, omdat daarmee genoeg airflow wordt gegenereerd die nodig is om het spul koel te houden.

• N00bieW1
Terw_Dan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:01:
[...]

Kun je die evt niet vervangen door stillere fans, mogelijk door ipv 2 fans, 4 fans in het systeem te hangen. Vaak worden in servers highpower fans geduwd, omdat daarmee genoeg airflow wordt gegenereerd die nodig is om het spul koel te houden.
Dat is ook een idee.

Iig bedankt iedereen voor het meedenken.
Pagina: 1