Hallo iedereen,
Ik heb een klein programma geschreven om een heleboel loongegevens te verwerken en weg te schrijven naar Excel files.
Ik heb hiervoor nogal wat externe JAR's gebruikt die de Excel mooi voor mij afhandelden.
Wanneer ik in Eclipse de heleboel uitvoer werkt alles naar wens (na het toevoegen van de JAR's aan het Build Path.
Nu wil ik echter alles exporteren naar een mooi uitvoerbaar formaat!
Allereerst heb ik geprobeerd Eclipse alles te laten exporteren naar een JAR file, volledig automatisch, het Manifest zelf laten genereren.
Op het eerste zicht werkte het, maar ik kreeg een ClassNotFound exception bij de eerste beste klasse uit een externe JAR.
nog steeds zonder succes.
En ja, al deze jar's staan in dezelfde map als mijn geexporteerde JAR bij het uitvoeren ervan!
Mijn vraag nu: Wat doe ik verkeerd? Is er misschien een andere manier dan een JAR om de hele boel te exporteren?
Bedankt!
Bart
Ik heb een klein programma geschreven om een heleboel loongegevens te verwerken en weg te schrijven naar Excel files.
Ik heb hiervoor nogal wat externe JAR's gebruikt die de Excel mooi voor mij afhandelden.
Wanneer ik in Eclipse de heleboel uitvoer werkt alles naar wens (na het toevoegen van de JAR's aan het Build Path.
Nu wil ik echter alles exporteren naar een mooi uitvoerbaar formaat!
Allereerst heb ik geprobeerd Eclipse alles te laten exporteren naar een JAR file, volledig automatisch, het Manifest zelf laten genereren.
Op het eerste zicht werkte het, maar ik kreeg een ClassNotFound exception bij de eerste beste klasse uit een externe JAR.
Ik heb hierna geprobeerd zelf een Manifest te schrijven, met volgende zaken erin:Exception in thread "AWT-EventQueue-0" java.lang.NoClassDefFoundError: au/com/by
tecode/opencsv/CSVReader
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Class-Path: commons-beanutils.jar commons-beanutils-bean-collections.jar commons-beanutils-core.jar commons-collections-3.2.1.jar commons-collections-3.2.1-javadoc.jar commons-collections-3.2.1-sources.jar commons-collections-testframework-3.2.1.jar commons-digester-1.8.jar commons-jexl-1.1.jar commons-logging-1.1.jar junit-3.8.1.jar jxls-core-0.9.6.jar jxls-reader-0.9.6.jar log4j-1.2.13.jar lib/opencsv-1.8.jar poi-3.0.1-FINAL-20080204.jar poj-contrib-3.0.1-FINAL-20080204.jar poi-scratchpad-3.0.2-FINAL-20080204.jar |
nog steeds zonder succes.
En ja, al deze jar's staan in dezelfde map als mijn geexporteerde JAR bij het uitvoeren ervan!
Mijn vraag nu: Wat doe ik verkeerd? Is er misschien een andere manier dan een JAR om de hele boel te exporteren?
Bedankt!
Bart