Verwijderd

Topicstarter
hallo

Ik ben al een enige tijd bezig met een Carpc Project, ik heb er al meerder toppics over gelezen maar nergens komt er een duidelijke oplossing.

Is het mogelijk om Digitenne te ontvangen in de auto? en ook met de snelheid van 120/140 km/p

ik hoor hier en daar ook mensen praten over tv via de satelliet in de auto?

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen??

Gr,

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Satelliet in de auto lijkt me niet zo'n plan, met een grote schotel op je dak :?

Je hebt gewoon Digitenne receivers voor de auto, moet je die eens opzoeken.

Hm ik zou zweren dat KPN ze gewoon verkocht voor in de auto...
Ik weet niet of dit iets is

[ Voor 67% gewijzigd door Megamind op 09-07-2008 11:10 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Digitenne houdt op met werken rond de 70 km/u.

Er zijn speciale tuners en antennes in de handel die hogere snelheden aankunnen.
Megamind schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:03:
Satelliet in de auto lijkt me niet zo'n plan, met een grote schotel op je dak :?
Kan wel, met een speciale platte dakschotel op je dak.

Afbeeldingslocatie: http://www.cbradiosplus.com/shop/pc/catalog/Tracvision-a7hdrL-lg.jpg

Beetje jatgevoelig lijkt me.

[ Voor 58% gewijzigd door mace op 09-07-2008 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor jullie snelle reacties.. ga me toch maar is verder verdiepen in Digitenne.. mischien iemand hier ervaring mee?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:40

KneoK

Not in a million lightyears

Een oud-collega van me had gewoon een Digitenne box (zo'n box die je thuis neerzet) met een 12V converter op z'n aanstekeraansluiting aangesloten. Een klein TFT schermpje ernaast (wel zo'n speciaal auto schermpje) en via scart aangesloten. Hij zei inderdaad wel dat op hogere snelheden het beeld minder werd.

Maar als je met een carpc bezig bent, heb je dan geen ruimte voor een DVB-T USB stick ? Volgens mij heb je die zelfs speciaal van/voor Digitenne.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 14:10

MadMan

What the....

Er is een aflevering van pimp my ride waarin ze dit ook gedaan hebben. Ik heb echter geen flauw idee welke aflevering dit was. Het kan in ieder geval wel.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

MadMan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:32:
Er is een aflevering van pimp my ride waarin ze dit ook gedaan hebben. Ik heb echter geen flauw idee welke aflevering dit was. Het kan in ieder geval wel.
Ja, heb ik ook gezien. Was bij een Range Rover, of in ieder geval zo'n idee. Hij had zo'n ding als op het plaatje in dit topic op het dak.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

KneoK schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:03:
Maar als je met een carpc bezig bent, heb je dan geen ruimte voor een DVB-T USB stick ? Volgens mij heb je die zelfs speciaal van/voor Digitenne.
Die hebben geen smartcard-slot (Common Interface, CI) wat je in Nederland nodig hebt voor decodering. Anders heb je alleen de free to air channels (Nederland 1,2,3 volgensmij). USB-kastjes zijn er wel, en PCI ook; even naar floppydtv kijken. Settopbox-en heb je daarnaast ook voor 12V (sigarettenaansteker dus).

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:58

BCC

Ik zat laatst in een Taxi in Utrecht en die had een digitenne + tftje in 1 met een 12V aansluiting. Kondie mooi TV kijken terwijl hij aan het wachten was. Of hij het deed op snelheid weet ik niet, want hij deed hem gelukkig uit tijdens hij rijden :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets met videoplanken of beeldkanonnen te maken :o

Move VB -> LPPR

Oslik blyat! Oslik!

• mace

mace

Sapere Aude

Leuk die tips van de gewone KPN tuners met omvormers, maar bij snelheden groter dan 70 km/u werken die dingen gewoon steeds minder. Dan heb je echt een speciale tuner nodig.

:)

Verwijderd

mace schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:39:
Leuk die tips van de gewone KPN tuners met omvormers, maar bij snelheden groter dan 70 km/u werken die dingen gewoon steeds minder. Dan heb je echt een speciale tuner nodig.

Is dat nu nog steeds zo? Dacht alleen dat het zo'n 2 jaar geleden bij de eerste DVB-T settopboxen het geval was, dat ze tegenwoordig allemaal wel snel genoeg waren en flink waren verbeterd?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mace schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:39:

het zal ook een beetje afhangen van hoe je rijd tov de zender,

van en af rijden zal er meer last van hebben dan "paralel"
ik kan me vergissen maar volgens mij komt dit domweg door het doppler effect

yup daar is tie

http://www.teamcast.com/d.../BIBFILE_FILE_J5RoETZ.pdf
check pagina 10 (11)

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 09-07-2008 23:21 ]

Iperf

Verwijderd

vraag me ook af wat ze in die taxi's gebruiken , zelf ook gezien en deden het nog redelijk goed ( reden nooit harder dan 60).
Zijn er geen setjes te koop of iets dergelijks (met mogelijkheid om smartcard te gebruiken?)

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-02 06:04
Er zijn inderdaad verschillende ontvangers voor Digitenne , speciaal voor in de auto , deze hebben 2 antenne's waardoor de ontvangst veel beter wordt , kijk bijv. eens op www.tvonderweg.nl of zoek naar Hirschmann CAR TV of Bullit Car TV

Verwijderd

Topicstarter
http://cgi.ebay.at/HIQ-CA...egoryZ77770QQcmdZViewItem

ik denk dat ik hier maar is op ga bieden.. gaat tot 140 km/p staat er

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:06:
http://cgi.ebay.at/HIQ-CA...egoryZ77770QQcmdZViewItem

ik denk dat ik hier maar is op ga bieden.. gaat tot 140 km/p staat er
Lijkt me een goede, ook door de conax lezer waardoor je dus ook gecodeerde uitzendingen kan bekijken met kaart.

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-02 06:04
Waarom zover weg halen , in Nederland wordt de Bullit verkocht voor 239 ,-, kijk maar eens hier
http://www.rho-delta.nl/ , zoeken op artikelnr 44444 Dit is de importeur van deze ontvangers , zijn KPN goedgekeurde decoders met conax lezer een KPN kaart , bij een nieuw digitenne abo krijg je trouwens ook nog 89.95 retour.
Pagina: 1