Toon posts:

GPU te heet, automatische terug klokken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na aanleiding van eeen bericht uit [Ervaringen] Acer Aspire 6920G en 8920G - Complete Systemen & Laptops - GoT open ik even een nieuw topic hierover.
Jordy van e schreef op maandag 07 juli 2008 @ 07:44:
Zorg dan ook voor een temp bescherming! Ik heb dat ook gedaan bij mijn 8600GT. Klokte heerlijk op en als die onverwachts dan boven de 91 graden kwam, klokte die weer even iets terug (en gaf een leuk piepje)
Mijn vraag is: Met welke software kan ik dit instellen? En hoe heet zou een 9500M GS ongeveer mogen zijn voor dat hij dan zou moeten terug klokken?

Ik wil mijn Laptop dus beschermen tegen over verhitting want ik heb een laptop gehad die daar aan overleden is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 10:43 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een moderne videokaart doet dat standaard al normaalgezien. Ik weet niet zeker of je de temperatuur waarop dit gebeurt kan instellen maar vaak staat deze al op ergens boven de 100°C maar blijkbaar moet een GPU blijven werken tot boven 100°C. De eigenschappen van een GPU zijn namelijk anders dan die van een CPU hoewel ik mij kan voorstellen dat het niet gezond is voor je grafische kaart om op temperaturen hoger dan 100°C te werken.

Nu heb ik ook wel eens gehad dat dit systeem niet goed werkte:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/admiralfreebee/wtf.gif