Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[JS] IE7 specifiek verlies van POST-data.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

voor een applicatie die wij in ontwikkeling hebben hebben wij een pagina waar een artikel in x aantal talen kan worden aangemaakt.

De manier waarop de applicatie is gebouwd betekent dat dat elke taal in een tabblad staat. Een tabblad is een div-element. Deze div heeft weer een kind met subtabbladen (dit komt alleen voor bij te talen) zodat een volgende structuur ontstaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div>
  Tabblad #1
  <div>taal #1</div>
  <div>taal #2</div>
  <div>taal #3</div>
</div>
<div>
  Tabblad #2
</div>

Binnen de talen zitten in elk tabblad 4 instanties van een tinyMCE editor (deze worden netjes gecached etc).

So far so good, ik kan gewoon door de tabbladen browsen, alles werkt, alles wordt verstuurd totdat ik op de submit-knop ram.

Daarna laat IE7 at random de POST-waardes van een aantal (soms twee, soms acht, soms geen) van de editors weg. Deze komen dus niet mee aan op de server.

IE6 en Firefox 2 & 3 en Opera 9.5 hebben hier geen last van.

Voor ik iets over het hoofd zie, is dit nou gewoon een hele rare IE7 bug of moet ik nog iets anders nalopen?

Alvast bedankt!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Alles goed goed gedaan met naamgeving e.d. ? De Textarea value wordt meegenomen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Javascript, HTML, IE 7, dat klinkt als voer voor Webdesign, Markup & Clientside Scripting zoals je had kunnen lezen in Waar hoort mijn topic?.

Move Programming -> Webdesign, Markup & Clientside Scripting

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:41:
Alles goed goed gedaan met naamgeving e.d. ? De Textarea value wordt meegenomen.
We krijgen de velden onder de goede naam in de POST alleen de waarde ervan is leeg. Dat is eigenlijk het probleem :)

Uitgebreider, de velden die leeg worden gelaten worden at random leeggelaten, er worden er altijd wel minstens een leeg gelaten maar welke het is kan verschillen tussen de acht die we nu op de pagina hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 14:04 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
instantieer je je editors goed? Dus elke textarea apart?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:08
Ben je op de hoogte van hoe TinyMCE werkt?
De editor zelf is een editable-frame. Onsubmit wordt de innerHTML van dat frame naar een verborgen textarea gekopieert, welke op zijn beurt wordt gesubmit.

Elke TinyMCE instantie registreert zichzelf en past het onsubmit-event van je formulier aan zodat bovenstaand proces wordt getriggert alvorens het formulier daadwerkelijk wordt gesubmit. Het lijkt me dat twee of meer instansies elkaar ergens dwars zitten. Probeer hier eens wat te debuggen.

Zet bijvoorbeeld de action van het formulier naar # (anchor) zodat de pagina blijft zoals hij is, en unhide de textarea's om te zien of ze allemaal hun content hebben gekregen.

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 09-07-2008 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:03:
instantieer je je editors goed? Dus elke textarea apart?
De editors worden los van elkaar geïnstantieerd maar dit wordt afgehandeld door FormHandler. Ik zal daar nu de code ven van doorlopen.

Ik zou echter verwachten dat ze elkaar gaan overschrijven in de post zodra ze verkeerd worden geïnstantieerd. Dat gebeurt echter niet maar ga ik nu even dubbelchecken.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:07:
Ben je op de hoogte van hoe TinyMCE werkt?
De editor zelf is een editable-frame. Onsubmit wordt de innerHTML van dat frame naar een verborgen textarea gekopieert, welke op zijn beurt wordt gesubmit.

Elke TinyMCE instantie registreert zichzelf en past het onsubmit-event van je formulier aan zodat bovenstaand proces wordt getriggert alvorens het formulier daadwerkelijk wordt gesubmit. Het lijkt me dat twee of meer instansies elkaar ergens dwars zitten. Probeer hier eens wat te debuggen.

Zet bijvoorbeeld de action van het formulier naar # (anchor) zodat de pagina blijft zoals hij is, en unhide de textarea's om te zien of ze allemaal hun content hebben gekregen.
Overigens is de editor FCK maar het principe van hidden textarea's ben editable frame blijven hetzelfde.

Ik kan snappen dat instanties elkaar dwars zitten maar het lijkt mij dat dan de editors elkaar zouden gaan overschrijven (a la, de een in de ander zijn textarea en consorten), dat gebeurt echter niet.

/me gaat debuggen en kijken wat er gebeurt als ik de editors er handmatig inzet.
Pagina: 1