Toon posts:

Safari of Camino: meer dan 2 of 4 downloads tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je in Safari en/of Camino meer dan (respectievelijik) 2 of 4 dingen tegelijk kan downloaden? M'n verbinding is snel genoeg om veel meer files tegelijkertijd te downloaden, maar beide programma's hebben een limit die ik niet kan wijzigen. Is daar wat aan te doen?

Verwijderd

Op http://www.mactips.org/ar...tweak-camino-aboutconfig/ kun je wel een tip vinden voor Camino.

Het gaat bij jou om het maximum aantal connecties dat Camino mag maken.

Als je deze tips volgt zou het moeten werken. Bij mij wel iig.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal eens kijken!
Maar ik heb ondertussen iGetter ontdekt en die kent geen beperkingen met downloaden! En het werkt nog razendsnel ook...! Ik ben al blij met de 600 kbps die ik hier regelmatig haal ('hier' is op m'n werk ;) ), maar met iGetter haal ik snelheden van zo'n 3500 kbps! Werkelijk, de dvd's vliegen gewoon naar binnen! :P

Ik download veel via Easynews, en dan is (bijvoorbeeld) een dvd onderverdeeld in 80 tot 100 bestanden van zo'n 45 of 50 Mb. Normaal klik ik die 1 voor 1 aan en dan gaat Safari/Camino ze langzamerhand downloaden. Het eerste bestand is nog bezig als ik alle bestanden heb aangeklikt. Maar nu had ik ternauwernood het 10e bestand aangeklikt en toen was m'n downloadvenster (in iGetter) al leeg...! Ik dacht 'er is wat fout gegaan', maar nee, de bestanden stonden al op m'n computer!!! Werkelijk RAZENDsnel! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:40:
Ik download veel via Easynews, en dan is (bijvoorbeeld) een dvd onderverdeeld in 80 tot 100 bestanden van zo'n 45 of 50 Mb. Normaal klik ik die 1 voor 1 aan en dan gaat Safari/Camino ze langzamerhand downloaden. Het eerste bestand is nog bezig als ik alle bestanden heb aangeklikt. Maar nu had ik ternauwernood het 10e bestand aangeklikt en toen was m'n downloadvenster (in iGetter) al leeg...! Ik dacht 'er is wat fout gegaan', maar nee, de bestanden stonden al op m'n computer!!! Werkelijk RAZENDsnel! :)
Licht off-topic, maar waarom maak je dan geen gebruik van de ZipManager? Easynews is juist lekker handig met de ZipManager en het automatisch unrarren van avi's.

Persoonlijk vind ik Speed Download 5 net iets handiger. Ik heb ook maanden gebruik gemaakt van iGetter maar per bestand mijn user en pass moeten ingeven verveelt snel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 12:16 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:40:
'hier' is op m'n werk
...
Werkelijk, de dvd's vliegen gewoon naar binnen!
offtopic:
Niet om de moraalridder uit te hangen, maar als je dat hier op "mijn" werk deed kon je ander "werk" gaan zoeken ;)

Die "beperking" zit in de meeste browsers omdat ze zich proberen te houden aan RFC2616:
Clients that use persistent connections SHOULD limit the number of simultaneous connections that they maintain to a given server. A single-user client SHOULD NOT maintain more than 2 connections with any server or proxy. A proxy SHOULD use up to 2*N connections to another server or proxy, where N is the number of simultaneously active users. These guidelines are intended to improve HTTP response times and avoid congestion.
Downloadmanagers en dat soort zaken trekken zich daar echter niets van aan. Hou overigens wel rekening met het feit dat je met dit soort geintjes de complete pijp kunt dichttrekken bij jullie op de zaak; iets wat je waarschijnlijk niet in dank wordt afgenomen (naast wat ik offtopic al aangaf). Limit je download dan tenminste op een redelijke snelheid zodat anderen hun werk nog gewoon kunnen doen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:15:
[...]

Licht off-topic, maar waarom maak je dan geen gebruik van de ZipManager? Easynews is juist lekker handig met de ZipManager en het automatisch unrarren van avi's.

Persoonlijk vind ik Speed Download 5 net iets handiger. Ik heb ook maanden gebruik gemaakt van iGetter maar per bestand mijn user en pass moeten ingeven verveelt snel.
Ik zal Speed Downloader 5 ook eens bekijken dan.

Trouwens, ik maakte bij dit soort bestanden geen gebruik van de ZipManager, omdat het downloaden van losse bestanden sneller ging dan het downloaden van 1 of meerdere grote bestanden. Maar nu ik iGetter gebruik, ben ik ook begonnen met Zips. Vanochtend een dvd van iets van 7,5 Gb gedownload in 4 bestanden (beperking van Easynews: een zip kan niet meer dan 2 Gb bevatten) en het was in dik 10 minuten klaar. Nadeel is wel dat als iGetter vastloopt (wat al wel eens gebeurt is) dat je dan overnieuw moet beginnen, want het resumen lijkt niet te werken. Op zich is overnieuw beginnen way tijd betreft geen probleem, maar wel wat je maandelijkse quotum betreft. ;)
RobIII schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:23:
[...]

offtopic:
Niet om de moraalridder uit te hangen, maar als je dat hier op "mijn" werk deed kon je ander "werk" gaan zoeken ;)

Downloadmanagers en dat soort zaken trekken zich daar echter niets van aan. Hou overigens wel rekening met het feit dat je met dit soort geintjes de complete pijp kunt dichttrekken bij jullie op de zaak; iets wat je waarschijnlijk niet in dank wordt afgenomen (naast wat ik offtopic al aangaf). Limit je download dan tenminste op een redelijke snelheid zodat anderen hun werk nog gewoon kunnen doen.
Ik ben dan ook heel blij met mijn baan en werkgever. :P

Ons bedrijf (een nogal groot bedrijf) zit rechtstreeks op een of andere backbone (ik weet er het fijne niet vanaf), maar van mijn gedownload merken anderen echt helemaal niets. Bij een kleiner bedrijf dat gewoon een of andere provider heeft, moet je inderdaad wel even opletten wat je doet.
Pagina: 1