Met de nieuwe website van mijn band hebben we 2 problemen.
Het gaat hier om een stuk flash, gemaakt door iemand anders, te noemen 'de flashman'.
Dit stukje flash communiceert met mijn database via PHP. Deze PHP heb ik zelf geschreven, en deze spuugt XML en HTML uit, afhankelijk van de vraag.
Nu heb ik 2 problemen, waar ik samen met de flashman niet lekker uit kom.
De website is te vinden op www.gamberro.net
Probleem 1
Op de pagina's "nieuws" en "contact" staat links bovenin een slideshow. De gebruikte foto's komen vanuit een XML, te weten deze XML. Deze XLM is gewoon een bestand dat 1-op-1 weggeschreven wordt via PHP.
Deze foto's doen het dus wel in Internet Explorer, maar niet in Firefox. Niet in FF2, maar ook niet in FF3. De XML is hetzelfde, en de flash ook.
De flashman dacht dat het aan de hosting lag, maar ik zou niet weten hoe.
Probleem 2
Op de "nieuws" pagina staan de titels van de nieuwsberichten (rechts onderin). Deze worden gegenereerd vanuit deze XML.
Als dan 1 bepaald item geselecteerd wordt, dan moet er ineens HTML uitgespuugd worden, en dat gebeurd via deze pagina.
Nu is er geen mogelijkheid waarop ik die speciale karakters (ö en ç bijvoorbeeld) goed in beeld krijg.
De database is UTF-8, en de encoding van de XML ook.
Als ik echter de XML encoding op ISO-8859-1 zet, dan staat het teken wel goed in de XML, in plaats van het huidige vraagteken. Hetzelfde geldt voor de HTML.
De HTML gaat ook fout, op het moment dat ik UTF-8 encode. Daar zit iets grondig mis.
Toch denk ik dat mijn database ook UTF-8 is...
Iemand enig idee waar ik de oorzaak moet zoeken van deze problemen?
Het gaat hier om een stuk flash, gemaakt door iemand anders, te noemen 'de flashman'.
Dit stukje flash communiceert met mijn database via PHP. Deze PHP heb ik zelf geschreven, en deze spuugt XML en HTML uit, afhankelijk van de vraag.
Nu heb ik 2 problemen, waar ik samen met de flashman niet lekker uit kom.
De website is te vinden op www.gamberro.net
Probleem 1
Op de pagina's "nieuws" en "contact" staat links bovenin een slideshow. De gebruikte foto's komen vanuit een XML, te weten deze XML. Deze XLM is gewoon een bestand dat 1-op-1 weggeschreven wordt via PHP.
PHP:
1
2
3
| header("content-type: text/xml"); $fileContent = file_get_contents("../xml/galleryPhotos.xml"); echo $fileContent; |
Deze foto's doen het dus wel in Internet Explorer, maar niet in Firefox. Niet in FF2, maar ook niet in FF3. De XML is hetzelfde, en de flash ook.
De flashman dacht dat het aan de hosting lag, maar ik zou niet weten hoe.
Probleem 2
Op de "nieuws" pagina staan de titels van de nieuwsberichten (rechts onderin). Deze worden gegenereerd vanuit deze XML.
Als dan 1 bepaald item geselecteerd wordt, dan moet er ineens HTML uitgespuugd worden, en dat gebeurd via deze pagina.
Nu is er geen mogelijkheid waarop ik die speciale karakters (ö en ç bijvoorbeeld) goed in beeld krijg.
De database is UTF-8, en de encoding van de XML ook.
Als ik echter de XML encoding op ISO-8859-1 zet, dan staat het teken wel goed in de XML, in plaats van het huidige vraagteken. Hetzelfde geldt voor de HTML.
De HTML gaat ook fout, op het moment dat ik UTF-8 encode. Daar zit iets grondig mis.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $query = mysql_query("SELECT *, DATE_FORMAT(date, '%d-%m-%Y') AS fdate FROM news WHERE id = '$content'"); // Display one event in HTML header('Content-Type: text/html; charset=utf-8'); while( $row = mysql_fetch_assoc( $query )) { echo '<B>'.$row[fdate].': '.$row[title].'</B><br> <p>'.str_replace('<br />', '<br>', html_entity_decode($row[message])).'</p>'; } |
Toch denk ik dat mijn database ook UTF-8 is...
Iemand enig idee waar ik de oorzaak moet zoeken van deze problemen?