Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Dubbele group by functie

Pagina: 1
Acties:

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb 3 tabellen waar verschillende gegevens in staan
1: Persoonsdata, wie is wie
2: Team data, per persoon uit tabel 1, een aantal members
id|pid|sid waar pid linkt met tabel 1, en sid linkt met tabel 3
3: Members met hun waarde
id|waarde|wedstrijd (id linkt aan de tabel 2 sid, waarde is INT en wedstrijd ook)

Dus een persoon kiest een aantal team members (fictief) uit. Zijn team heeft dus uiteindelijk een waarde door alle waardes van de members op te tellen.
In de members tabel kunnen meerdere rijen met dezelfde sporter staan omdat er extra waardes bij komen omdat ze bijvoorbeeld een wedstrijd hebben gewonnen.

Tot zover geen probleem. Ik loop vast zodra ik een overzicht wil creeeren van alle deelnemers. Dan moet ik een sum doen op de members tabel (group by) en de team data grouperen per deelnemer.

Zover had ik als query:
code:
1
2
3
4
5
SELECT d.id, d.naam, count( i.sid ) , sum( s.waarde )
FROM deelnemers d, team_inhoud_dev i, sporters_dev s
WHERE d.id = i.did
AND i.sid = s.pid
GROUP BY s.pid, i.did

Dit resulteert echter in een lijst met alle deelnemers en dan een waarde per speler die in hun team zit, niet een totaal waarde.

Kan iemand mij een richting aanwijzen waar ik de query niet correct toepas?

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Begin hier eens want je maakt er een rommeltje van.

Professionele website nodig?

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Topicstarter
Hmmm,

dus ik ga de fout in, door niet alle kolommen terug te laten komen. Waarschijnlijk zit ik op een verkeerd spoor dan, want als ik de s.pid terug laat komen heb ik niet het gewenste resultaat. Die moeten namelijk ook gegroepeerd worden om een totaal te krijgen.

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl