Ik zit met het volgende probleem. Ik heb 3 tabellen waar verschillende gegevens in staan
1: Persoonsdata, wie is wie
2: Team data, per persoon uit tabel 1, een aantal members
id|pid|sid waar pid linkt met tabel 1, en sid linkt met tabel 3
3: Members met hun waarde
id|waarde|wedstrijd (id linkt aan de tabel 2 sid, waarde is INT en wedstrijd ook)
Dus een persoon kiest een aantal team members (fictief) uit. Zijn team heeft dus uiteindelijk een waarde door alle waardes van de members op te tellen.
In de members tabel kunnen meerdere rijen met dezelfde sporter staan omdat er extra waardes bij komen omdat ze bijvoorbeeld een wedstrijd hebben gewonnen.
Tot zover geen probleem. Ik loop vast zodra ik een overzicht wil creeeren van alle deelnemers. Dan moet ik een sum doen op de members tabel (group by) en de team data grouperen per deelnemer.
Zover had ik als query:
Dit resulteert echter in een lijst met alle deelnemers en dan een waarde per speler die in hun team zit, niet een totaal waarde.
Kan iemand mij een richting aanwijzen waar ik de query niet correct toepas?
1: Persoonsdata, wie is wie
2: Team data, per persoon uit tabel 1, een aantal members
id|pid|sid waar pid linkt met tabel 1, en sid linkt met tabel 3
3: Members met hun waarde
id|waarde|wedstrijd (id linkt aan de tabel 2 sid, waarde is INT en wedstrijd ook)
Dus een persoon kiest een aantal team members (fictief) uit. Zijn team heeft dus uiteindelijk een waarde door alle waardes van de members op te tellen.
In de members tabel kunnen meerdere rijen met dezelfde sporter staan omdat er extra waardes bij komen omdat ze bijvoorbeeld een wedstrijd hebben gewonnen.
Tot zover geen probleem. Ik loop vast zodra ik een overzicht wil creeeren van alle deelnemers. Dan moet ik een sum doen op de members tabel (group by) en de team data grouperen per deelnemer.
Zover had ik als query:
code:
1
2
3
4
5
| SELECT d.id, d.naam, count( i.sid ) , sum( s.waarde ) FROM deelnemers d, team_inhoud_dev i, sporters_dev s WHERE d.id = i.did AND i.sid = s.pid GROUP BY s.pid, i.did |
Dit resulteert echter in een lijst met alle deelnemers en dan een waarde per speler die in hun team zit, niet een totaal waarde.
Kan iemand mij een richting aanwijzen waar ik de query niet correct toepas?
Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl