Toon posts:

[XP] Unattended OEM locatie aangeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemoggel,

Ik ben bezig met een unattended en had gisteren al de vraag gesteld of ik de drivers vanaf een netwerk share, tijdens de setup, naar de lokale PC kon kopieeren.
Een hoop getest en gezoek later werkt dit niet.
ook niet als de netwerk drivers standaard in de source mee gebakken zitten.

Nu heb ik een andere vraag.
Is het mogelijk om via PXE, in de sif file aan te geven waar de $OEM$ dir vandaan komt?

Mijn idee is om1 source te maken, en daar windows + updates neer te zetten.
in de siffile 1 staat aangegeven dat de OEm dir. uit map 1 gekopieerd moet worden, in siffile 2 staat dat de OEM uit map 2 gekopieerd moet worden.

in de OEM staan dan de drivers van des betreffende systeen. Dit wordt dan via OemPnPDriversPath aangegeven.

Met 10 verschillende systemen is er ongeveer 5GB aan drivers. + 1 GB van XP + Updates en SP3.
dat is een sessie van 6GB, die zo snel mogelijk, via een netwerk gekopieerd moet worden.
Dit gaat gewoon niet snel, en duurt te lang.
Ookal is er hier een 1GB netwerk.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

SP3, dus XP of toch nog Windows 2000?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten aan te geven maar ik bedoel inderdaad XP.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
SP3 kun je gewoon slipstreamen in je source, zit je ongeveer op 500MB wat je nog kan verkleinen door overbodige folders te verwijderen. Hoe je verder aan 5Gb komt voor een aantal drivertjes? En werden de drivermappen in $OEM$ helemaal niet naar de HD gekopieerd? Welke methode gebruik je nu precies, PXE of via een PE cd. En post anders je sif file ook even.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik Sp3 kan slipstreamen klopt, dat lukt, IE7 zit er in geslipstreamd en nog wat nieuwe updates van SP3. ook zitten al de meest recente nic drivers erin.
Dit maakt een installatie van 1.3GB.

Het is meer als een aantal drivers, het zijn gemiddels 8/10 drivers per type systeem.
Er zitten dus ongeveer 100 extra drivers in, met een gemiddelde grote van 10MB.

Misschienn was 5GB iets te veel, maar op 3/4 GB komt het wel een heel eind.
We gebruiken PXE om te installeren.

Nu kan ik al de drivers in de $OEM% zetten en in de sif file aangeven waar de drivers vandaan komen.
maar de OEM wordt altijd, helemaal naar de hdd gekopeerd.

Dus als ik drivers van een HP en DELL systeem in de OEM heb staan, worden op een HP systeem, ook de drivers van de DELL gekopieerd, en dat willen we dus niet.

Het idee was gewoon om 1 source met windows te hebben, 10 siffiles, die ieder appart aan een OEM folder zitten gekoppeld, en waar in de siffile aangegeven staat welke OEM gebruikt kan worden.

SIF :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    [Unattended]
    UnattendMode=Hidden
    OemSkipEula = yes
    OemPreinstall = yes
    OemFilesPath = "$oem$"
                OemPnPDriversPath = 
    TargetPath = \WINDOWS   
    FileSystem = LeaveAlone
    DriverSigningPolicy = Ignore
    OverwriteOemFilesOnUpgrade=NO   
    ConfirmHardware=no
    ExtendOEMPartition = 0
    LegacyNIC = 1

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 09:32 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij denk je veel te ingewikkeld ;)

Waar ben je eigenlijk bang voor, dat je Reminst share te klein is?
Je bent op de hoogte ervan dat RIS en (legacy mode) WDS Single Instance Storage gebruiken waarmee dubbel voorkomende bestanden 'gelinkt' worden?

Het is qua ruimte geen enkel issue om die modellen op leverancier te scheiden, dan hou je nog maar twee of drie images over.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nou, met een Reminst van 2TB ben k niet snel bang dat het te klein is :P

Ik ben er eerder bang voor dat AL de data die in de oem staat, mee gekopieerd wordt. En dat is het probleem waar we tegen aan komen. Want HP heeft het zo leuk geregeld dat als je de FingerPrintDriver van een 6710B en de VGA driver van een 6320 in de zelfde source hebt staan, je een BSOD krijgt.

Vandaar dat we alle types appart willen houde.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
niemand weet er iets op om dit stukje :

OemFilesPath = "$oem$"

aan te passen zodat ik drivers vanaf een share kan halen?

De NIC drivers zitten al standaard in de XP dus in theorie zou er een connectie gemaakt kunnen worden.
Als ik inplaats van $oem$ een share dr neer zet \\10.31.2.7\Reminst$\XP_UN\ b.v.
en ik maak van de OemPnPDriversPath = een regel drivers\01; dan werkt dit niet.
Als ik drivers\01; laat staan, maar de netwerkshare naar lokaal verplaats werkt het wel.

Is hier een mogelijkheid voor?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:38:

OemFilesPath = "$oem$"

De NIC drivers zitten al standaard in de XP dus in theorie zou er een connectie gemaakt kunnen worden.
Als ik inplaats van $oem$ een share dr neer zet \\10.31.2.7\Reminst$\XP_UN\ b.v.
en ik maak van de OemPnPDriversPath = een regel drivers\01; dan werkt dit niet.
Als ik drivers\01; laat staan, maar de netwerkshare naar lokaal verplaats werkt het wel.

Is hier een mogelijkheid voor?
Nee, gaat gewoonweg niet.
Je pc is op dat moment nog je hardware aan het installeren. Bovendien ben je dan nog niet ingelogd, dus zul je ook geen rechten op die share hebben.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:38:

OemFilesPath = "$oem$"

Drivers worden altijd uit OemPnPDriversPath gehaald.
Syntax OemPnPDriversPath = folder_1_on_system_drive[;folder_2_on_system_drive]...
Values folder_1_on_system_drive[;folder_2_on_system_drive]...
Example OemPnPDriversPath = MyFolder1;MyFolder2

The folders must contain all the files necessary to install the particular devices: catalog files, .inf files, and drivers.
[...]
Setup adds %SYSTEMDRIVE% to each of the folder names

Pagina: 1