Ik wil een Logitech Z5500 geluidssetje bestellen maar kom er even niet uit waar ik die op aan moet gaan sluiten voor het beste resultaat.
Ik heb de set al eerder gehoord bij een maat van me op een goedkoop C-Media geluidskaartje via de optical verbinding en dat klonk prima..
Nou heb ik zelf op mijn moederbord (EVGA nForce 680i SLI) al een realtek chipje zitten die ook al een Optical (digitale) uitgang heeft.. Nou lijkt het mij dat digitaal gewoon digitaal is.. 1tjes blijven 1tjes en nullen blijven nullen.. Maar de realtek chip ondersteund geen DTS of Dolby Digital of iets dergelijks.. en hier zou ik toch wel gebruik van willen maken met film kijken..
Ik ben ook een fanatiek gamer en zou ook graag gebruik maken van de laatste geluidstechnologien in de laatste games.. (denk aan EAX ondersteuning etc..)
Nou zijn er 3 geluidskaarten die mijn aandacht trekken:
Ik heb de set al eerder gehoord bij een maat van me op een goedkoop C-Media geluidskaartje via de optical verbinding en dat klonk prima..
Nou heb ik zelf op mijn moederbord (EVGA nForce 680i SLI) al een realtek chipje zitten die ook al een Optical (digitale) uitgang heeft.. Nou lijkt het mij dat digitaal gewoon digitaal is.. 1tjes blijven 1tjes en nullen blijven nullen.. Maar de realtek chip ondersteund geen DTS of Dolby Digital of iets dergelijks.. en hier zou ik toch wel gebruik van willen maken met film kijken..
Ik ben ook een fanatiek gamer en zou ook graag gebruik maken van de laatste geluidstechnologien in de laatste games.. (denk aan EAX ondersteuning etc..)
Nou zijn er 3 geluidskaarten die mijn aandacht trekken:
- Creative X-Fi ExtremeMusic (geen optical uitgang.. wel digitale mini-jack) (+/- 70 euro)
- Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect (optical uitgang en ondersteund WEL DTS net als de Z5500 EN ondersteund EAX 2.0) (+/- 65 euro)
- Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Cinema (geen flauw idee wat nou precies het verschil is met de Connect van hierboven..) (+/- 75 euro)
[ Voor 6% gewijzigd door Cidious op 09-07-2008 08:18 ]
R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3