Logitech Z5500 digitaal op mobo of nieuwe geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-02 14:15

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik wil een Logitech Z5500 geluidssetje bestellen maar kom er even niet uit waar ik die op aan moet gaan sluiten voor het beste resultaat.

Ik heb de set al eerder gehoord bij een maat van me op een goedkoop C-Media geluidskaartje via de optical verbinding en dat klonk prima..

Nou heb ik zelf op mijn moederbord (EVGA nForce 680i SLI) al een realtek chipje zitten die ook al een Optical (digitale) uitgang heeft.. Nou lijkt het mij dat digitaal gewoon digitaal is.. 1tjes blijven 1tjes en nullen blijven nullen.. Maar de realtek chip ondersteund geen DTS of Dolby Digital of iets dergelijks.. en hier zou ik toch wel gebruik van willen maken met film kijken..

Ik ben ook een fanatiek gamer en zou ook graag gebruik maken van de laatste geluidstechnologien in de laatste games.. (denk aan EAX ondersteuning etc..)

Nou zijn er 3 geluidskaarten die mijn aandacht trekken:
  • Creative X-Fi ExtremeMusic (geen optical uitgang.. wel digitale mini-jack) (+/- 70 euro)
  • Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect (optical uitgang en ondersteund WEL DTS net als de Z5500 EN ondersteund EAX 2.0) (+/- 65 euro)
  • Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Cinema (geen flauw idee wat nou precies het verschil is met de Connect van hierboven..) (+/- 75 euro)
Wat denken jullie? Ik kom er niet echt uit.. of ik nou gewoon moederbord moet gebruiken of 1 van die geluidskaarten moet aanschaffen.. of misschien zijn er nog wel andere geluidskaarten onder de 100 euro die nog beter presteren en betere opties hebben..

[ Voor 6% gewijzigd door Cidious op 09-07-2008 08:18 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:26
Je kunt gerust je onboard geluidskaart gebruiken. Die kan wel geen DD of DTS decoden, maar dat kan de Z5500 wel. Voor echt surround in games zou je de Z5500 analoog moeten aansluiten. Dus als je onboard 5.1 analoge uitgangen heeft, hoef je geen andere kaart te kopen. En aangezien je de C-media chip prima vind klinken zou ik het geld lekker aan andere dingen besteden;).

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ja er zitten ook gewoon 6 mini-jack aansluitingen achterop mijn mobo..

Maar ik twijfel toch echt.. die C-Media chip klonk inderdaad "Prima" maar om het nou perfect te noemen is een andere.. ik denk niet dat ik de Z5500 in zijn volle pracht heb gehoord..

En kan de optical output geen surround sound doorsturen vanuit games?

Waar is dan in hemels naam de digitale poort voor.. Ik vond het juist wel makkelijk dat alles via 1 kabel zou kunnen.. maar als games dit niet ondersteunen dan hoeft het van mij niet..

En bij analoog aansluiten twijfel ik toch wel een beetje aan de onboard chip.. want dan praten we wel weer over sinussen.. en die moeten gewoon zuiver zijn.. en of zo'n onboard chipje dat kan.. ik heb mijn twijfels erbij.. maargoed nou ben ik ook geen expert op dit gebied..

Wat ik weet is dat de onboard chip alleen het voorversterkte signaal doet.. en dat de Z5500 het eindversterkte signaal voor zijn rekening neemt.. en het is dus belangrijk om een goed zuiver sterk voorversterkte signaal te produceren als ik het setje analoog aan zou sluiten..

En als de geluidschip geen DTS of DolbyDigital doorstuurt naar het setje.. hoe kan de Z5500 dit dan alsnog naar DTS en Dolby Digital omzetten??

Ik tast nog steeds een beetje in het duister.. Misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk geweest.. De Z5500 schijnt 1 van de beste PC speakersets te zijn.. ik zou niet willen dat er ergens in mijn pc een bottleneck zit dat de kwaliteit van dit setje negatief zou beinvloeden.. Ik luister ook ENORM veel muziek uit bijna alle genres, ik game veel en ik kijk veel films.

Andere geluidskaart of niet?

[ Voor 18% gewijzigd door Cidious op 09-07-2008 08:45 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• Bumpy_NL
Cidious schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:39:
Ja er zitten ook gewoon 6 mini-jack aansluitingen achterop mijn mobo..
Dan gaat het prima werken met games.
Maar ik twijfel toch echt.. die C-Media chip klonk inderdaad "Prima" maar om het nou perfect te noemen is een andere.. ik denk niet dat ik de Z5500 in zijn volle pracht heb gehoord..
Het zal waarschijnlijk geen erg groot verschil opleveren vooral digitaal zou het niets toevoegen.
En kan de optical output geen surround sound doorsturen vanuit games?
Nee dit is niet mogelijk
Waar is dan in hemels naam de digitale poort voor.. Ik vond het juist wel makkelijk dat alles via 1 kabel zou kunnen.. maar als games dit niet ondersteunen dan hoeft het van mij niet..
Met die digitale poort kun je 5.1 DD en DTS signalen doorsturen. Als je deze niet aansluit lukt dit niet met je huidige kaart, want hij kan geen DD en DTS decoden (wel doorsturen). Wil je dit via de analoge kanalen sturen, dan heb je wel een DD en DTS ondersteuning voor de kaart nodig.
En bij analoog aansluiten twijfel ik toch wel een beetje aan de onboard chip.. want dan praten we wel weer over sinussen.. en die moeten gewoon zuiver zijn.. en of zo'n onboard chipje dat kan.. ik heb mijn twijfels erbij.. maargoed nou ben ik ook geen expert op dit gebied..
Mijn advies.. probeer het eerst gewoon met je huidige kaart. Later kun je altijd nog upgraden als het niet bevalt.
Wat ik weet is dat de onboard chip alleen het voorversterkte signaal doet.. en dat de Z5500 het eindversterkte signaal voor zijn rekening neemt.. en het is dus belangrijk om een goed zuiver sterk voorversterkte signaal te produceren als ik het setje analoog aan zou sluiten..
Dit is correct. Of deze voor jou voldoende zuiver en sterk is, is persoonlijk. De set zou sowieso hard genoeg kunnen spelen om eenvoudig gehoorschade te kunnen krijgen dus volgens mij hoef je je daar geen zorgen om te maken. Ik denk dat het met de zuiverheid ook wel goed zit. Mijn ervaring met de Z5500 is dat het volume geen probleem is en dat het bij films een fantastisch set is. Voor muziek presteerd hij wat minder, maar naar mijn maatstaven ook zeer acceptabel.
En als de geluidschip geen DTS of DolbyDigital doorstuurt naar het setje.. hoe kan de Z5500 dit dan alsnog naar DTS en Dolby Digital omzetten??
De kaart zal het signaal wel doorsturen. Hij kan het signaal alleen niet lezen. Als jij een chineze brief moet doorgeven kan je dit waarschijnlijk niet lezen, maar prima doorgeven.
Ik tast nog steeds een beetje in het duister.. Misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk geweest.. De Z5500 schijnt 1 van de beste PC speakersets te zijn.. ik zou niet willen dat er ergens in mijn pc een bottleneck zit dat de kwaliteit van dit setje negatief zou beinvloeden.. Ik luister ook ENORM veel muziek uit bijna alle genres, ik game veel en ik kijk veel films.
Dit is zeker waar. De set is een van de beste PC speakersets en heeft een prima preformance. En persoonlijk denk ik dat je niet een veel beter 5.1 set voor dat geld kan kopen. Voor muziek is een goed 2.0 of 2.1 set eigenlijk beter, maar zoals gezegd zal de Z5500 ook voor muziek behoorlijk presteren. Dit kan volgens mij ook digitaal worden verzonden (stereo), maar daar ben ik niet 100% zeker van. Voor films en games hoef je je geen zorgen te maken. Hiervoor zou een Z5500 van mij een 100% score krijgen.
Andere geluidskaart of niet?
Ik zeg wachten, maar er zijn vast mede tweakers die hier anders over denken.

Edit:
Echt brakke onboard geluidskaarten kom je tegenwoordig toch niet meer tegen???

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor je enorm uitgebreide en goed onderbouwde advies Bumpy_NL! Daar heb ik nou echt iets aan!

Ik wou eerst voor de Logitech G51 gaan icm een Creative X-Fi ExtremeMusic geluidskaart (+/- 225 euro)
Toen besloot ik toch voor de Z5500 gaan omdat deze THX Certified is en officieel DTS enzo ondersteund. Voor de power hoef ik het niet te doen want voor in de huiskamer is de 188 Watt gemiddeld vermogen van de G51 al meer dan voldoende. Maar nu ben ik voor hetzelfde geld klaar zonder extra geluidskaart.

Maar als ik het dus goed begrijp kan ik het setje dus gewoon op mijn Realtek ALC885 haar digitale S/PDIF poort aansluiten en als ik dan een Film met DTS ondersteuning draai zou de Z5500 dit netjes in DTS weergeven.. maar de games zouden niet Surround weergegeven worden..

Dus dan wordt het alsnog het setje aansluiten op de analoge aansluitingen.

EN mijn laatste vraag WAAROM kunnen films WEL surround via de digitale poort weergegeven worden en games niet? wat is er anders in games ten opzichte van media players???

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
N mijn laatste vraag WAAROM kunnen films WEL surround via de digitale poort weergegeven worden en games niet? wat is er anders in games ten opzichte van media players???
Omdat DTS en DD gecomprimeerde formaten zijn, en aangezien games dynamisch zijn (nooit hetzelfde) moet dus alles on-the-fly ge-encode worden naar een van deze formaten. Bij films hoef dit uiteraard niet, dat signaal staat gewoon vast.
Er zijn wel geluidskaarten die real time naar DD kunnen encoden, onder de noemer "Dolby Digital Live" geloof ik. (geloof dat het een Auzentech was)

[edit] De real-time DTS encoding word "DTS Connect" genoemd, en de kaart die dat kan staat in je startpost ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 09-07-2008 19:34 ]

Pentaxiaan

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ok maar DTS en DD kan toch niet analoog doorgegeven naar de Z5500?

Dus ik denk dan aan Analoog EN Digitaal aansluiten en software matig schakelen.. of schakelt het muziek programma dan automatisch?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Een realtek chip heeft DTS Connect ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Bumpy_NL
Cidious schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:45:
Ok maar DTS en DD kan toch niet analoog doorgegeven naar de Z5500?

Dus ik denk dan aan Analoog EN Digitaal aansluiten en software matig schakelen.. of schakelt het muziek programma dan automatisch?
Je kan het met je huidige kaart geen DD en DTS analoog soorsturen naar de Z5500. Voor films en games zul je dus beide moeten aansluiten. Je kan hem ook alleen digitaal aansluiten, maar echt surround krijg je dan niet in games. Virtural surround is dan wel mogelijk, maar dit is lang niet zo goed als echt surround.

Hoe dat schakelen werkt weet ik niet.

Dat verhaaltje over DTS connect is ook nieuw voor mij :). Zo leer je nog eens wat:P. Even tussendoor hoor... Werkt dit een beetje naar behoren?

Edit:
Staar je niet blind op labeltjes. Het THX keurmerk geeft wel iets van kwaliteit aan maar dit is geen onafhankelijke instelling. George zal hier wel aardig aan verdienen en Logitech zal wel aardig hebben betaald. Het ontbreken van dat labeltje betekend dus niet dat een set slecht is.

[ Voor 15% gewijzigd door Bumpy_NL op 09-07-2008 22:43 ]

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Bumpy_NL schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:38:
[...]

Edit:
Staar je niet blind op labeltjes. Het THX keurmerk geeft wel iets van kwaliteit aan maar dit is geen onafhankelijke instelling. George zal hier wel aardig aan verdienen en Logitech zal wel aardig hebben betaald. Het ontbreken van dat labeltje betekend dus niet dat een set slecht is.
Haha nee zeker niet ;) ik weet alleen dat dit gewoon nog een plus boven op de set is. Dat de Z5500 een prachtige set is wist ik al.

Verder ben ik ook zeker wel de weg kwijt geraakt in de DTS en DD namen hype.. hoeveel verschillende versies zijn daar nu wel niet van..

Even verder met mijn verhaal.
Ik heb de Z5500 intussen besteld en deze zal ik gewoon aansluiten op zowel de Digitale Optical aansluiting als op de Analoge mini-jack aansluitingen en dit in de control panel elke keer gewoon schakelen als ik film ga kijken of ga gamen.. dit is maar een kleine handeling.
En dan neem ik even de tijd om te beoordelen of het allemaal naar genoegen klinkt en naar mijn zin is. Zo niet, dan koop ik alsnog een goede geluidskaart.

Maar nou twijfel ik wel enorm of ik dan gewoon een Creative XtremeMusic moet aanschaffen of bijvoorbeeld even moet doorsparen voor een Auzentech X-Fi Prelude of een Asus D2 (of D2X) ofzo.. kaarten zonder consessies..

Maar dat zie ik tegen die tijd dan wel eerst maar even keuren.

Ik laat jullie zeker weten of het setje bevalt op de onboard chip.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Wat? Ik heb hier een optical toslink kabel liggen, en heb gewoon surround sound op m'n Z5500 hoor :o

Homey — Critics are those without skills to create.

• Bumpy_NL
WeeJeWel schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:05:
[...]

Wat? Ik heb hier een optical toslink kabel liggen, en heb gewoon surround sound op m'n Z5500 hoor :o
Het gaat hier om games en een realtek onboard geluidskaart. Dit gaat via een toslink geen surround geven. Het enige wat je kan krijgen is virtural surround, maar dit is dus geen echt surround. Dit is namelijk gewoon een gefilterd stereo signaal.

• WeeJeWel
Ik heb ook een realtek chip (in een laptop) en die levert gewoon 5.1 Digital..?

• Bumpy_NL
WeeJeWel schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:28:
Ik heb ook een realtek chip (in een laptop) en die levert gewoon 5.1 Digital..?
Bij games? Lijkt me stug aangezien games geen DD of DTS versturen. Als je een PLII game optie hebt geselecteerd geef hij misschien aan dat hij 5.1 is en dat hij een digitaal signaal (Toslink) krijgt, maar PLII is virtual surround. Het is dus wel 5.1, maar het is gewoon een gefilterd stereo signaal en dus geen echt surround. Ik kan me niet voorstellen dat een toslink echt surround sound geeft als hij geen DD of DTS signaal krijgt.

• WeeJeWel
Die afkortingen zeggen me eerlijk gezegd weinig, maar ik heb vandaag Far Cry getest, en daar lieten mijn rear speakers prima horen wat er achter me gebeurde etc.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:00
Bumpy_NL schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:40:
[...]

Bij games? Lijkt me stug aangezien games geen DD of DTS versturen. Als je een PLII game optie hebt geselecteerd geef hij misschien aan dat hij 5.1 is en dat hij een digitaal signaal (Toslink) krijgt, maar PLII is virtual surround. Het is dus wel 5.1, maar het is gewoon een gefilterd stereo signaal en dus geen echt surround. Ik kan me niet voorstellen dat een toslink echt surround sound geeft als hij geen DD of DTS signaal krijgt.
Kan wel, genoeg laptop die tegenwoordig DD Live leveren. De Acer 5920 serie doet dat bv. zonder probleem

• Bumpy_NL
WeeJeWel schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:41:
Die afkortingen zeggen me eerlijk gezegd weinig, maar ik heb vandaag Far Cry getest, en daar lieten mijn rear speakers prima horen wat er achter me gebeurde etc.
Dit komt dus doordat je een surround mode hebt geselecteerd. PLII "nogiets" dit is dus geen echt surround want er wordt geen 5.1 signaal naar je Z5500 gestuurd. Het is gewoon een "veredeld" stereo signaal. Werkt ook wel, maar niet zo goed al echt surround.

• Bumpy_NL
mad-dog schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:46:
[...]

Kan wel, genoeg laptop die tegenwoordig DD Live leveren. De Acer 5920 serie doet dat bv. zonder probleem
Die levert dus WEL DD of DTS zoals ik aangaf lijkt het me stug dat je ZONDER een DTS of DD signaal echt surround door een toslink krijgt. Overigens is dit DD live al eerder in dit topic aangehaald (als DD connect), maar de TS heeft echter een realtek onboard geluidskaart. Deze heeft GEEN DD live oid.

• WeeJeWel
Aha, laat ik nou net een 5920G hebben :P

• Bumpy_NL
Kijk dan weten we ook waar het aan ligt. Dit is dus eerder al beschreven in het topic. Je laptop stuurt wel degelijk een DD signaal naar de Z5500. Dit is bij de TS niet het geval:
knip

Maar de realtek chip ondersteund geen DTS of Dolby Digital of iets dergelijks..

knip
Deze zal via de toslink dus geen echt surround krijgen bij games

[ Voor 6% gewijzigd door Bumpy_NL op 10-07-2008 00:12 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:00
Bumpy_NL schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:59:
[...]

Die levert dus WEL DD of DTS zoals ik aangaf lijkt het me stug dat je ZONDER een DTS of DD signaal echt surround door een toslink krijgt. Overigens is dit DD live al eerder in dit topic aangehaald (als DD connect), maar de TS heeft echter een realtek onboard geluidskaart. Deze heeft GEEN DD live oid.
En wat voor chip zit daar denk je op? Juist, een Realtek

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:33

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Mijn Z5500 is aangesloten met 3x mini-jack en 1x coax-digitaal.

Games speel ik via de 3x-mini-jack, omdat mijn Creative Audigy 2ZS geen DTS encoding (wel decoding) kan.
Het geluid van films laat ik decoden door de Z5500 via de coax-digital aansluiting (is een instelling in bijv. AC3Filter en PowerDVD). Hiervoor hoef je dus niet te switchen op je PC, alleen de input veranderen op het kastje van de Z5500.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Bumpy_NL
mad-dog schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:11:
[...]

En wat voor chip zit daar denk je op? Juist, een Realtek
Ja maar dat heeft de onboard van de TS dus NIET. En waarom zou je dan verwarring gaan schoppen dat een realtek het wel kan. Terwijl zijn geluidskaart dat niet kan:S. De TS heeft zoals hij aangaf deze feature NIET. Misschien heeft hij het bij het verkeerde eind, maar dan is het zinniger om dat na te gaan. Ik vind het heel fijn voor je dat je geluidskaart DD encoding heeft, maar het is totaal niet interessant voor dit topic. Iig niet in deze context.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Zoals ik het nu begrijp:

Z5500 via optical op mijn Realtek Onboard = DTS & Dolby Digital film kijken
Z5500 via analoog op mijn Realtek Onboard = Surround gamen.. (en het lijkt mij dat je met al die interactie het verschil in kwaliteit met een losse geluidskaart niet echt hoort..)

Hoe ga ik dan muziek luisteren?? Digiloog of Anitaal?? :p

• Bumpy_NL
Digitiloog denk ik;) anders luister het zo raar :+. Je kan beide proberen aangezien je straks toch twee kabels hebt lopen. Beslis dan wat je het best vind.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Nou dan ben ik er denk ik wel helemaal klaar voor om even flink wat geluid te gaan testen..

Oh en btw.. Ik had eigenlijk wel verwacht dat overgang van Analoog naar Digitaal tegenwoordig wel wat simpeler zou zijn.. ik weet nog heel goed van een paar jaar terug dat ik een flinke BOSE set bij een kennis ging aansluiten en daar was ook ALLES digitaal en analoog en moest je constant beiden combineren om de hele set draaiende te maken.. dat was werkelijk een HEL.

Ik had verwacht dat dat tegenwoordig wel wat duidelijker zou zijn... TOH NIEHHHH 8)7

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:36
Het schakelen kun je trouwens doen door de knopjes op je control apparaat (?) van je set te drukken..

Ik heb zelf de Z-5450 en kan met het knopje input kiezen hoe het geluid doorgestuurd wordt, 6ch direct (Dus de analoge aansluiting) Optisch 1 & 2 en Coax.. :)

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
rscheper schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:21:
Het schakelen kun je trouwens doen door de knopjes op je control apparaat (?) van je set te drukken..

Ik heb zelf de Z-5450 en kan met het knopje input kiezen hoe het geluid doorgestuurd wordt, 6ch direct (Dus de analoge aansluiting) Optisch 1 & 2 en Coax.. :)
bedankt voor de tip, hier was ik ondertussen al achter. ben even langs die maat van me gegaan met de Z5500 en even wat in het rond gerommeld.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik wou geen nieuwe topic openen voor deze vraag omdat het nog steeds om hetzelfde onderwerp gaat, alleen zijn de omstandigheden nu een klein beetje veranderd.

ik heb de Z5500 set inmiddels draaien op de digitale en analoge poorten van mijn onboard realtek geluids chip.. in film (over de digitale poort) klinkt dit prima, muziek kan er mee door.. maar gamen (over de analoge poorten) is nou niet echt geweldig ofzo.. ik vind het geluid een beetje leeg en vlak.. niet echt dynamisch ofzo..

Nu erger ik me ook een beetje aan dat ik alles 2 keer moet aansluiten.. omdat mijn subwoofer op een iets anders plek in de kamer staat dan mijn pc zie ik nu zo'n enorme bos met lelijke zwarte kabels tegen een witte muur..

Ideaal zou zijn om dus alles via de digitale kabel te kunnen doen.. dat gaat mijn onboard chippie natuurlijk niet doen want die ondersteund geen DTS-Interactive of DD-Live.. dus ik op zoek naar een geluidskaart die dat wel ondersteund.. dan kom ik toch vrij snel uit bij de Auzentech X-Fi Prelude.. eenzaam aan de top ook omdat deze kaart EAX 5.0 ondersteund wat nogal een toegevoegde waarde zou zijn tijdens het gamen..

Maar nu supporten de drivers geen DTS Interactive onder XP.. (WEL onder vista) de drivers supporten overigens wel volledig DD-Live onder zowel XP als Vista.. nou draai ik dus met XP x64 en was ik ook nog niet van plan om dat te veranderen tot DX10 gaming werkelijk de moeite waard wordt.

Met films geef ik de voorkeur aan DTS.. klinkt naar mijn idee iets voller.. Maar nou ben ik HELEMAAL de weg kwijt geraakt in hoe dat nou precies zit met de ondersteuning in games.. moet elke game dit nou specefiek ondersteunen? ik speel voornamelijk: CoD4, RD:GRID, CM:DIRT, Crysis, Assassins Creed etc.. In die games kan ik moeilijk ontdekken wat het nou precies ondersteund..

Ik zoek gewoon een totaal oplossing voor alle games met hoogst mogelijke kwaliteit op mijn Z5500 set en het liefste via 1 kabel.. maar dat is geen vereiste..

Wat kan ik volgens jullie het beste doen?

EDIT: iemand?

Pagina: 1