USB kabellengte probleem terwijl binnen specs

Pagina: 1
Acties:

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Om kosten te besparen was ik genoodzaakt mijn geluidskaart (Audigy 2 NX USB2.0) bij mijn versterker te plaatsen. Nu moet mijn USB kabel 6,5 meter zijn om de geluidskaart aan mijn pc te hangen. Ik dus een verlengkabel van 3 meter aan de standaart 1,8 meter kabel gehangen + nog een verlengkabel van 3 meter. Totaal dus 7,8 Meter. Dit wou niet werken. Ik dacht van wat is hier aan de hand want ik heb de geluidskaart even in de kabel van de printer gedaan. Ook bestaande uit 3 kabels. 1,8M +3M +3M. Deze staat op dezelfde afstand. Ik dus verder proberen met wat kabelcombinaties want eerst dacht ik dat mijn kabel niet goed was. Hielp allemaal niks. Toen de volgende combo gemaakt: Geluidskaart met een 1,8meter kabel een usb hub in. Van de usb hub 2 kabels gekoppeld zodat ik 4,8 meter had. Maare ook dit werkte voor geen meter. Het geluid stotterde als een gek of de pc kon niet eens geluid starten. Ik werd hier helemaal leip van en ben eens de usb specs op gaan zoeken.
Q1: How long of a cable can I use to connect my device?
A1: In practice, the USB specification limits the length of a cable between full speed devices to 5 meters (a little under 16 feet 5 inches). For a low speed device the limit is 3 meters (9 feet 10 inches).
Ik zit toch goed dacht ik bij mezelf omdat tussen elke hub een kabel van 5 meter mag zitten.
Ook een combo van geluidskaaart tot hub van 4,8 meter hielp niet. Nu heb ik het tijdelijk opgelost door een usb hub op een niet zo handige plaats neer te zetten namelijk: 3,5 meter van geluidskaart tot hub en 3 meter van hub naar pc. Dit werkt zonder stotteren. Waarom kan ik niet een kabel van 4,8 meter gebruiken? Dit ligt toch binnen de specs!? Vroeger had ik zelfs usb kabels van rond de 25 meter met maar 2 hub's ertussen. Dit werkte altijd perfect. Was een usb modem op aangesloten.

Edit: Mijn hub heeft de mogelijkheid om een externe voeding aan te sluiten. Met of zonder voeding maakte geen verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 09-07-2008 05:10 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:42
Misschien zal je het gebruik van een USB Booster Cable kunnen overwegen?

:: Second Place Is First Place Loser ::

Verwijderd

Een hub is geen singaalbooster, eerder een verdeelstation met maar limited bereik.

Probeer eens 1 kabel tot 5 meter, te gebruiken ipv verlengstukken en hubjes. Anders gaat het niet werken vrees ik. Zorg ook dat het op USB2.0 modus staat.

Verwijderd

3 plus 3 plus 1,8 is MEER DAN 5 meter.. hubje ertussen geeft slechts een extra schakel-doorgeef-punt, kabel blijft te lang. Wellicht is de oplossing van Miss Stranger een goede.. Overigens: langere signaalkabel (cynch-optisch enz) zou in mijn opinie voor jou de betere oplossing zijn. Voor de goede orde) :externe geluidskaart bij pc houden...en het signaal uit geluidskaart kan langere weg overbruggen zonder relatief al te veel verlies.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik zou als eerste een kabel proberen van 5 meter. De kans is groot dat dit gewoon prima werkt omdat je niet allerlei signaal verlies hebt door connectoren e.d. Werkt dat nog niet lekker dan zou je kunnen overwegen om het volgende te kopen:

http://www.informatique.n...usb2.0-repeater-kabel.htm

Werkt dat niet dan word het toch wel moeilijk vrees ik.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

moeilijk.. je bedoelt duur.. want tis goedkoper om n autdiokabel van je kaart naar destereo te kopen dan n usb kabel ;)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
AlexanderB schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:40:
moeilijk.. je bedoelt duur.. want tis goedkoper om n autdiokabel van je kaart naar destereo te kopen dan n usb kabel ;)
Nope audiokabel is duurder voor mij. Had eerst audiokabel ertussen. Maar ik kreeg veel en veel te veel storing in het geluid. Mede omdat er al vel signaal kabels liggen. Leverde dit te veel storing op. Heb helaas geen usb kabel van 5 meter liggen. De 3+3+1,8 was de eerste proging. Ik dacht dat dat gewoon werkte. Ik zal eens naar de gegeven links kijken. Ik zou dan 3 audiokabels van 5 meter moeten hebben. En het moeten goede zijn niet de goedkoopste die ik nu heb ivm storing. Daarvoor zou ik iets van 25 euro voor kwijt zijn.

Ik kan bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.nedis.nl/images/products/CABLE-147HS.JPG
Een actieve USB2.0 verlengkabel van 5m.
Als men een USB kabel wil verlengen over een grotere afstand, dan is het aan te raden hiervoor een actieve verlengkabel te gebruiken. Een actieve verlengkabel zorgt er voor dat de signalen extra worden versterkt.
Hierdoor treedt er minder verlies van signaal en storingen op
Prijs €8,50

ATEN USB 2.0 EXTENDER CABLE
Afbeeldingslocatie: http://www.nedis.nl/images/products/AT-UE250.JPG
Met de UE250 kan de afstand tussen computer en het aan te sluiten USB-apparaat tot 5 meter verlengd worden.
Prijs €18,50

KÖNIG USB2.0 AANSLUITKABEL (5M)
USB A male connector naar USB B male connector, Aluminium pluggen
Prijs €8,50
Voor bovenstaande heb ik nog steeds mijn hub nodig.

Mij lijkt de eerste optie de beste oplossing. Wat denken jullie ervan?

Bij optie 1 of 2 kan ik dan mijn hub hangen om mijn printer op aan te sluiten.

Edit:
Kan het nog gekker maken. Huidige lente van geluidskaart tot hub = 3,5meter. Trek ik hem uit de hub en doe hem direct in de pc dan hapert het geluid als een gek.

[ Voor 54% gewijzigd door Twazerty op 09-07-2008 22:55 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1