Om kosten te besparen was ik genoodzaakt mijn geluidskaart (Audigy 2 NX USB2.0) bij mijn versterker te plaatsen. Nu moet mijn USB kabel 6,5 meter zijn om de geluidskaart aan mijn pc te hangen. Ik dus een verlengkabel van 3 meter aan de standaart 1,8 meter kabel gehangen + nog een verlengkabel van 3 meter. Totaal dus 7,8 Meter. Dit wou niet werken. Ik dacht van wat is hier aan de hand want ik heb de geluidskaart even in de kabel van de printer gedaan. Ook bestaande uit 3 kabels. 1,8M +3M +3M. Deze staat op dezelfde afstand. Ik dus verder proberen met wat kabelcombinaties want eerst dacht ik dat mijn kabel niet goed was. Hielp allemaal niks. Toen de volgende combo gemaakt: Geluidskaart met een 1,8meter kabel een usb hub in. Van de usb hub 2 kabels gekoppeld zodat ik 4,8 meter had. Maare ook dit werkte voor geen meter. Het geluid stotterde als een gek of de pc kon niet eens geluid starten. Ik werd hier helemaal leip van en ben eens de usb specs op gaan zoeken.
Ook een combo van geluidskaaart tot hub van 4,8 meter hielp niet. Nu heb ik het tijdelijk opgelost door een usb hub op een niet zo handige plaats neer te zetten namelijk: 3,5 meter van geluidskaart tot hub en 3 meter van hub naar pc. Dit werkt zonder stotteren. Waarom kan ik niet een kabel van 4,8 meter gebruiken? Dit ligt toch binnen de specs!? Vroeger had ik zelfs usb kabels van rond de 25 meter met maar 2 hub's ertussen. Dit werkte altijd perfect. Was een usb modem op aangesloten.
Edit: Mijn hub heeft de mogelijkheid om een externe voeding aan te sluiten. Met of zonder voeding maakte geen verschil.
Ik zit toch goed dacht ik bij mezelf omdat tussen elke hub een kabel van 5 meter mag zitten.Q1: How long of a cable can I use to connect my device?
A1: In practice, the USB specification limits the length of a cable between full speed devices to 5 meters (a little under 16 feet 5 inches). For a low speed device the limit is 3 meters (9 feet 10 inches).
Ook een combo van geluidskaaart tot hub van 4,8 meter hielp niet. Nu heb ik het tijdelijk opgelost door een usb hub op een niet zo handige plaats neer te zetten namelijk: 3,5 meter van geluidskaart tot hub en 3 meter van hub naar pc. Dit werkt zonder stotteren. Waarom kan ik niet een kabel van 4,8 meter gebruiken? Dit ligt toch binnen de specs!? Vroeger had ik zelfs usb kabels van rond de 25 meter met maar 2 hub's ertussen. Dit werkte altijd perfect. Was een usb modem op aangesloten.
Edit: Mijn hub heeft de mogelijkheid om een externe voeding aan te sluiten. Met of zonder voeding maakte geen verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 09-07-2008 05:10 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.