Programma om het aantal rpm van je HD te testen?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:02
Is er een programma waarmee je het aantal rpm van je HD kunt testen? Dus niet hoeveel MB/s enz. Gewoon de rpm. Mijn helemaal/halfkapotte Maxtor nu is zo traag dat verkenner optarten 25 seconden duurt :D Dus ik wil dit ff testen voordat ik morgen/overmorgen m'n nieuwe HD van Maxtor krijg *D

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Bestaat volgens mij niet. Probeer eerst eens je hele HD te Fdisken, formatten en vervolgens een herinstallatie van Windows, dat zal denk ik meer oplossen. Als je niet weet hoe snel je schijffie z'n rondjes draait dan kun je natuurlijk op de site van de fabrikant aan de hand van het typenummer alle gegevens (en dus ook RPM)opvragen.

Concrete Loop Watercooling

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik geloof niet dat een HD nog echt veel doet als ie te langzaam draait (hij zal alleen proberen om weer harder te gaan draaien).

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:02
Op dinsdag 20 februari 2001 14:33 schreef FreeRider het volgende:
Bestaat volgens mij niet. Probeer eerst eens je hele HD te Fdisken, formatten en vervolgens een herinstallatie van Windows, dat zal denk ik meer oplossen. Als je niet weet hoe snel je schijffie z'n rondjes draait dan kun je natuurlijk op de site van de fabrikant aan de hand van het typenummer alle gegevens (en dus ook RPM)opvragen.
Zal weinig zin hebben denk ik :) Hij kwam niet eens door de 90sec test van Matrox PowerDiag :) Mja de HD is dus kapot. Maar de nieuwe vervangende HD zou snel komen. vandaag of morgen ofzo.