Connection failed (naar windows pc)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 15:43
Ik kan sinds gisteren geen connectie meer maken met mijn macbook naar mijn windows pc (gedeelde map). Dit heeft altijd prima gewerkt. Heeft dit iets te maken met de laatste update?

Ik heb al vanalles geprobeerd, beide firewalls (mac & pc) staan uit. Iemand nog suggesties? Bij het handmatig "mappen" vraagt hij om een wachtwoord wat hij vervolgens fout keurt (heb het nogmaals nagekeken en aangepast op de windows pc).

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~gfilius/macklein.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke update bedoel je? Van Windows (versie??) of OS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:22:
Welke update bedoel je? Van Windows (versie??) of OS X?
Ik kreeg van de week een paar kleine updates van OS X voor mijn kiezen. Al denk ik dat het aan mijn windows systeem ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door gerwinf op 10-07-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
Iemand nog suggesties wat ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Ik had dit ook, opeens mn connectie weg,was inderdaad rond de update, heb mn macbook gerestart en toen deed alles het weer.

Neem aan dat je dit ook al hebt gedaan, maar nog steeds niet werken dus?

Kan je de pc wel pingen? Kan je misschien een nieuwe koppeling maken via de finder-->connect to server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
nosmo king schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:13:
Ik had dit ook, opeens mn connectie weg,was inderdaad rond de update, heb mn macbook gerestart en toen deed alles het weer.

Neem aan dat je dit ook al hebt gedaan, maar nog steeds niet werken dus?

Kan je de pc wel pingen? Kan je misschien een nieuwe koppeling maken via de finder-->connect to server?
Kan hem pingen, verschijnt ook gewoon in de finder. Bij een handmatige connect komt hij netjes met een wachtwoord maar vervolgens connection failed. Als guest connecten gaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
met welk protocol connect je?

smb of cifs?

Geen firewall op de windows machine?

misschien levert google wel wat hits op... succes, blijft lastig dit soort zaken, je mist de log file, misschien is ie er wel, maar heb hier ook nog weinig kaas van gegeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
nosmo king schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:06:
met welk protocol connect je?

smb of cifs?

Geen firewall op de windows machine?

misschien levert google wel wat hits op... succes, blijft lastig dit soort zaken, je mist de log file, misschien is ie er wel, maar heb hier ook nog weinig kaas van gegeten
Bedankt voor het meedenken. Het werkt met het SMB protocol. Wel firewall op de windows machine, maar die staat uit. Helaas biedt google ook weinig oplossingen.
Pagina: 1