Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:10
Hallo,
Ik ga misschien 2e hands een telefoon kopen (MDA Touch)

Ik heb de verkoper om het IMEI nummer gevraagd, zodat ik kan checken of de telefoon niet gestolen is.

(Checken kan op: http://www.smsfun.co.uk/imei_lookup.php en http://www.yunu-imei.nl/ )

Dit kan natuurlijk goed werken, mits de verkoper het goede IMEI nummer geeft.

Maar wat nou, als hij het IMEI nummer van zijn eigen telefoon geeft (die gewoon legaal is gekocht). Ik weet dat niet, en vul het nummer in op die site, en ik krijg de melding dat hij niet gestolen is.

Daarom mijn vraag: Is het ook mogelijk om aan het IMEI nummer een telefoon te herkennen? (Misschien met eerste <xx> getallen, of laatste <xx> getallen ? )

Ik kan uiteraard in de telefoon zelf kijken, en op de doos van de telefoon. Maar dan is de telefoon al in mijn handen, en kan het dus al te laat zijn (koop misschien al gesloten)

:)

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 08-07-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Volgens Wiki moet het wel kunnen als ik het goed begrijp:

Wikipedia: International Mobile Equipment Identity

Wikipedia: Type Allocation Code

Alleen geen idee waar je dan een overzicht kunt vinden :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:59
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:51:
Hallo,
Ik ga misschien 2e hands een telefoon kopen (MDA Touch)

Ik heb de verkoper om het IMEI nummer gevraagd, zodat ik kan checken of de telefoon niet gestolen is.

(Checken kan op: http://www.smsfun.co.uk/imei_lookup.php en http://www.yunu-imei.nl/ )

Dit kan natuurlijk goed werken, mits de verkoper het goede IMEI nummer geeft.

Maar wat nou, als hij het IMEI nummer van zijn eigen telefoon geeft (die gewoon legaal is gekocht). Ik weet dat niet, en vul het nummer in op die site, en ik krijg de melding dat hij niet gestolen is.

Daarom mijn vraag: Is het ook mogelijk om aan het IMEI nummer een telefoon te herkennen? (Misschien met eerste <xx> getallen, of laatste <xx> getallen ? )

Ik kan uiteraard in de telefoon zelf kijken, en op de doos van de telefoon. Maar dan is de telefoon al in mijn handen, en kan het dus al te laat zijn (koop misschien al gesloten)

:)
toon volledige bericht
Je kan toch eerst het IMEI nummer krijgen van de verkoper en voor je de koop sluit vragen of je de doos van de telefoon mag bekijken, dan kan je controleren of het hetzelfde nummer is als de verkoper doorgegeven heeft.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

En als de verkoper slim is geeft ie een een imei van het zelfde type toestel op. dan heb je er nog niets aan.....

Controleer bij verkoop het imei nummer, dat het overeen komt met wat heeft opgegeven

Kan dat niet, bv koop op afstand, weet dan van wie je koopt!. Dan kan je altijd nog een aangifte doen.

Je loopt altijd een risico bij koop op afstand (van een "anoniem" persoon)

NB google eens, je vind het vast wel

NB2 als ik ff google kom ik ook sites tegen waar wordt gezegd dat het mogelijk is je imei te veranderen.
Kan je zelf dat gemakkelijk doen? Heeft dat nog gevolgen? Wat gebeurd er als twee toestellen met hetzelfde imei nummer in dezelfde gsm cel komen? Is dit wettelijk toegestaan?

Zie ook het stukje over de legaliteit in de uk hier

[ Voor 66% gewijzigd door jeanj op 08-07-2008 23:06 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja IMEI veranderen kan, het is wel illegaal.

Ik krijg de doos er ook bij, maar ik weet het liever van tevoren, dan hoef ik sowieso niet meer verder zaken te doen mocht hij wel gejat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heb je daar een bron voor dat het illegaal is?
edit:

Die had ik ook gevonden. Echter of het al is ingevoerd in de NL, kan ik niet terug vinden

[ Voor 57% gewijzigd door jeanj op 09-07-2008 00:48 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Deze site geeft ook het type telefoon. (tenminste, met mijn oude nokiaatje wel)
Maar als de database echt zo oud is als er staat (11 aug 2005) kon het wel eens tegenvallen :|

Edit:

Hoe dan ook, je weet natuurlijk nooit of de verkoper je het imeinummer van de telefoon die je wilt kopen heeft gegeven, totdat je het in het toestel zelf hebt gechecked :+ Is like, duh 8)

[ Voor 31% gewijzigd door u_nix_we_all op 08-07-2008 23:30 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hier kun je merk en type van het toestel checken a.d.h.v. het IMEI-nummer :
http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
MarlyS schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:55:
Hier kun je merk en type van het toestel checken a.d.h.v. het IMEI-nummer :
http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr
Hey bedankt! Die zocht ik!

Ik denk dat het wel goed komt. Ik heb het IMEI nummer gekregen van de verkoper, en het klopt inderdaad als ik het intik op die site.

Ook ingevoerd op wat andere sites en hij is (waarschijnlijk) niet gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
ThinkPadd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:05:
[...]

Hey bedankt! Die zocht ik!

Ik denk dat het wel goed komt. Ik heb het IMEI nummer gekregen van de verkoper, en het klopt inderdaad als ik het intik op die site.

Ook ingevoerd op wat andere sites en hij is (waarschijnlijk) niet gejat.
Site doet het bij mij anders niet..

Note: This IMEI number seems to be correct, but we do not have any information on this specific handset. Please add the missing information below.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij mijn oude telefoon doet hij het dus ook niet, dan krijg ik hetzelfde bericht (SPV C550) maar bij die 'nieuwe' werkt het dus wel.

Edit: Bij de telefoon van m'n pa (HTC P3300) werkt het dus ook. Het heeft waarschijnlijk te maken met de 'nieuwigheid' van de telefoon. Zou best kunnen dat dit pas sinds 2 jaar werkt o.i.d.

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 09-07-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
ThinkPadd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:59:
Bij mijn oude telefoon doet hij het dus ook niet, dan krijg ik hetzelfde bericht (SPV C550) maar bij die 'nieuwe' werkt het dus wel.

Edit: Bij de telefoon van m'n pa (HTC P3300) werkt het dus ook. Het heeft waarschijnlijk te maken met de 'nieuwigheid' van de telefoon. Zou best kunnen dat dit pas sinds 2 jaar werkt o.i.d.
Mijn Nokia N78 is een week oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Leolinedance schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:11:
[...]

Mijn Nokia N78 is een week oud.
Deze doet het wel voor jouw Nokia denk ik.
Nokia TAC Database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
ThinkPadd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:57:
[...]

Deze doet het wel voor jouw Nokia denk ik.
Nokia TAC Database
Die inderdaad wel! :)

Nokia N78-1 (35) British Approvals Board of Telecommunication (BABT)
RM-235

Wat kan ik met deze informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Leolinedance schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:44:
[...]

Die inderdaad wel! :)

Nokia N78-1 (35) British Approvals Board of Telecommunication (BABT)
RM-235

Wat kan ik met deze informatie?
Lekker slapen, want je telefoon is goedgekeurd en niet gestolen. Meer kun je er eigenlijk niet mee.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Pagina: 1