[JS] Google Analytics variable toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb op diverse websites van mij Google Analytics draaien. Dit werkt perfect en ik kan duidelijke rapporten uitdraaien over het surfgedrag van mijn bezoekers.

Nu zou ik alleen dit surfgedrag willen koppelen aan de bezoekers. De bezoekers op mijn website hebben een profiel en zijn ingelogd. Dit is tevens opgeslagen in een cookie op de computer van de bezoeker. Bijvoorbeeld dat de bezoeker van het geslacht man is.

Graag zou ik deze achtergrond informatie terug willen zien in Google Analytics. Ik zat te denken om de originele JS van google aan te passen dat informatie uit deze cookie wordt meegestuurd.

Nu vind ik op de doc pagina's van google alleen gedeeltes over het tracken van een order met bepaalde gegevens. Kan iemand mij op de juiste weg helpen om dit te implementeren? Wellicht als het niet via google analytics gaat via een andere website statistieken tool?

Alvast bedankt!

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Wellicht als het niet via google analytics gaat via een andere website statistieken tool?
Afaik kan de betaalde versie van Getclicky.com wel het e.e.a. aan bezoekers informatie opslaan.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Voor hetgeen wat jij wilt kun je beter gaan kijken naar CRM (Customer Relationship Management). Google Analystics is bedoeld voor het profilen van je website en indivuele bezoekers zijn slechts een nummer en als je naar het grote plaatje kijkt niet interessant.

Google Analystics geeft jouw inzicht in het 'algemene' surf gedrag van je bezoekers (hoe komen ze bijvoorbeeld bij een product). Wel kun je nog enkele doelen (conversions) opgeven.

Met CRM ga je juist statistieken over je klanten (en orders) uitvoeren. Ook met CRM is dit meestal beperkt tot enkele basis statistieken. Wil je echt je bezoekers en hun aankoop gedrag gaan analyseren dan ontkom je niet aan een data mining pakket.

Wil je echter alleen weten dan bijv. 62% van je bezoekers man is en dat 23% uit Amsterdam komt dan zal CRM waarschijnlijk wel voldoen.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kijk eens naar Omniture, die kan precies wat je wil, gratis is het niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Er is een experimentele feature, die je custom events laat meten. Deze events worden niet als pageviews gezien en feitelijk kun je dus custom gegevens meten.

Wanneer deze feature de uiteindelijke versie gaat bereiken is echter een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
TeeDee schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:47:
[...]

Afaik kan de betaalde versie van Getclicky.com wel het e.e.a. aan bezoekers informatie opslaan.
Heej die ziet er heel goed uit! Daar ga ik even mee testen. super bedankt!

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1