[Showcase] Rondreis Californië

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Na terug te zijn van een rondreis door Californië, en stukje Neveda. Hier wat vakantiefoto's.

De foto's zijn gemaakt met een Canon 400D F/4.0 17-40L. De 17-40L Had ik een tijdje ervoor gekocht maar nog niet echt de extreme mogelijkheid gehad om deze prachtlens aan een goede test te ondernemen, en voor mij is die dik geslaagd. Ik zelf ben nog niet zo van de landschappen fotografie dus het leek me wel uitdagend om daar wat meer mee te doen. Daarom zijn tips of commentaar zeer welkom. :)

1. Mono Lake
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/6164/wbsf200806200332ip3.jpg

2. Yosemite
Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/9248/wbsf200806180167px5.jpg

3. Big Sur
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/5279/wbsf200806300859lj7.jpg

4. Death Valley
Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/1416/wbsf200806260768vf9.jpg

5. Las Vegas
Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/8664/wbsf200806220564uc2.jpg

Weet niet of mag maar ik heb deze foto's ook op http://www.flickr.com/photos/wilke87/ staan als je de foto groter wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Eerste indruk: Leuke serie!

Even verder ingaan op de foto's.

#1: Voor mij veruit de sterkste van de serie, hij lijkt wel HDR. Contrast en kleuren zijn prima in orde.

#2: Slechtste uit de serie. Ik zie het onderwerp niet echt en de berg is te veel afgekadert. Eigenlijk mis ik gewoon iets als een horizon. Hij lijkt wat vol.

#3: Mooie plaat, niet echt iets over aan te merken behalve dan dat ik er wel iets meer contrast in zou mogen.

#4: Zelfde eigenlijk als #3, contrast mist wat voor mijn gevoel. Verder is het natuurlijk een redelijk standaard plaat die eigenlijk nooit echt fout kan gaan dus daarom is hij al wel prima naast het contrast.

#5: Leuke foto. Echter valt deze een beetje buiten de serie omdat dit de enige urban foto is.

Dus al met al goede serie op wat kleine schoonheidsfoutjes. Compositie van alle behalve #2 zijn ook prima.

Ik vind dat er in je Berlijn testcase ook een paar foto's zitten met wat weinig conrast i.t.t. die van Corfu waarbij het eigenlijk allemaal prima staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Strak hoor!
#1 en #3 zijn mijn favorieten.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Ik vind ze eigenlijk allemaal net een beetje te krap (bijgesneden).

Nr1 is de mooiste; leuke doorkijker naar de bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:49
Leuke serie! Vind het vooral leuk om te zien omdat ik zelf van plan ben in september een maand in die regio door te brengen ;)

Commentaar per foto:

#1: Lekkere dieptewerking, de wolken doen het hier ook erg goed. Het geeft een lekker fris gevoel qua kleurtjes. Mijn favoriet van de serie.

#2: Doet het voor mij niet, vind hem vooral erg plat en die afgesneden berg is het ook net niet.

#3: Fijne plaat wel, kan alleen wel wat contrast gebruiken heb ik het idee. Bij nader inzien geldt dat denk ik voor 1-4 allemaal wel. Verder wel een fijne plaat.

#4: Naast het contrast verhaal leuk qua compositie.

#5: Valt wat buiten de serie, maar toch wel een leuke plaat :)

Favorieten zijn voor mij ook #1 en #3 :)

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
Bedankt voor de reactie's ik zal zeker eens naar me foto's kijken kijken of het contrast wat hoger kan. Ben altijd bang om het contrast te hoog te zetten, daarom dat ik het wat te laag heb staan. Maar nu ik de reacties lees mag ik nog wel wat verder daarmee.

En over Californië het is echt een geweldig (foto) gebied! Zoveel verschillende dingen als daar echt heerlijk heb me ook goed vermaakt daar. Je komt als fotograaf daar wel aan je trekken op wat voor manier dan ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Gaaf om te zien, ik heb nagenoeg dezelfde reis gemaakt 2 jaar geleden. Is het niet zo dat je eerst Yosemite hebt gezien en daarna op doorreis naar Death Valley Mono Lake voorbij bent gegaan?

Ik mis natuurlijk wel de cliché foto van El Capitain

Erg mooie foto's allemaal ook! Is er misschien een plek waar er wat meer foto's staan? Ben wel benieuwd wat jij er zoal op hebt gezet...

[ Voor 25% gewijzigd door NickH op 10-07-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Kan je me een link geven van deze foto's in 1280*1024, deze zijn namelijk echt prachtig als achtergrond.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
Klopt inderdaad dat ik eerst door Yosemite ben gekomen en toen pas door Mono Lake.
(San Fransisco > Yosemite > Mono Lake > Death Valley > Las Vegas > Death Valley > Sequoia > Big Sur > San Fransisco

Ik moet nog even kijken wat me uiteindelijke selectie word misschien dat ik er later nog meer post van de rest.

En hier de 1280*1024 (wel geupload met imageshack. Heb geen eigen site)
Yosemite, Mono Lake, Death Valley, Las Vegas, Big Sur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

YellowCube

Wait...what?

lekker...
degene die het meest uit de toon valt is #2 Yosemite.

#1 zit je een beetje met je highlights. De aandacht gaat snel naar de wolken en niet naar de fraaie gelaagdheid van de foto.

#4 vind ik de sterkste van het geheel.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Bedankt voor je foto's maar kan je yosemite nog een keer uploaden want die is 750*600. :9

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg heimwee gevoelens naar m'n vakantie in dat zelfde gebied een tijdje terug. Ik vind de serie dus goed gelukt ;). M'n voorkeur gaat uit naar nr. 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17
Leuke foto's.
Bij die derde niet even een paar stappen verder naar de afgrond gedaan, om Bixby Bridge er bij op te krijgen ;)
http://www.home.versatel.nl/mthalen/IMG_5387.JPG

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1