Toon posts:

Spotlight & iPhoto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een tijdje iPhoto en daar zit Spotlight in, wat uitermate snel en goed werkt.

Nu gebruik ik ook normaal Spotlight, maar als ik dan de titels intik die ik de foto's in iPhoto heb gegeven, vind hij niet de foto's. Meestal wel de mappen die in de iPhoto Library verstopt zijn.

Wat ik fijn zou vinden: een foto heet Rhodos. Ik zoek in Spotlight op 'Rhodos' en ik krijg de foto's die erbij horen.

Doet Spotlight dit of kan dat niet? Of wat doe ik fout? Ik heb ook tags gegeven bij de foto's, maar ook dat wil niet meewerken!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:18:
Ik gebruik al een tijdje iPhoto en daar zit Spotlight in, wat uitermate snel en goed werkt.

Nu gebruik ik ook normaal Spotlight, maar als ik dan de titels intik die ik de foto's in iPhoto heb gegeven, vind hij niet de foto's. Meestal wel de mappen die in de iPhoto Library verstopt zijn.

Wat ik fijn zou vinden: een foto heet Rhodos. Ik zoek in Spotlight op 'Rhodos' en ik krijg de foto's die erbij horen.

Doet Spotlight dit of kan dat niet? Of wat doe ik fout? Ik heb ook tags gegeven bij de foto's, maar ook dat wil niet meewerken!
Je hebt er niets aan, maar hier werkt het wel :) (bv. zoeken op 1003 brengt onder andere DSC_1003.jpg als resultaat)

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, dat gebeurd hier ook. Maar ik wil op naam kunnen zoeken. :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ah, zo. Ik wist niet eens dat je die title kon veranderen :)

Zoef

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Zoeken in iPhoto lijkt me de meest voor de hand liggende optie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini