Toon posts:

KEF IQ2c of KEF IQ6c centerspeaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs vier KEF IQ1`s gekocht voor mijn 5.1 systeem.
Mijn huiskamer is vrij klein, 5 bij 5 meter, vandaar dat ik voor de IQ1`s heb gekozen.
Als subwoofer gebruik ik nu mijn oude JBL, en als centerspeaker heb ik een JBL EC25.
Ik wil toch ook een KEF centerspeaker aanschaffen, ik weet alleen nog niet of ik de IQ2c of de IQ6c zal nemen.
Is het voor het klankbeeld mischien beter als ik voor de IQ2c kies, of is de IQ6c sowieso altijd de betere keuze ondanks het kleine formaat van de vier IQ1`s?
Op een ander forum heb ik ook gelezen dat de IQ2c mischien toch beter zijn samen met de IQ1`s in verband met de homogeniteit en afrolfrequentie.
De IQ2c heeft geen midrange unit, is dit erg nadelig ten opzichte van de IQ6c?

Ik zou hier graag wat meningen over horen...

Alvast bedankt,

Karel

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 22:30 ]

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ik heb zelf net vorige week een iQ6c gekocht met 2x iQ5 SE, ik heb niet naar de iQ1 of iQ2c geluisterd, maar uit de iQ6c komt flink wat geluid, misschien dat deze dan wat te sterk is voor je iQ1's.

Denk dat je toch maar moet gaan luisteren. Als je in de toekomst de iQ1's nog wilt upgraden zou ik wel voor de iQ6c gaan.

...

Verwijderd

Topicstarter
Rav schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:54:
Ik heb zelf net vorige week een iQ6c gekocht met 2x iQ5 SE, ik heb niet naar de iQ1 of iQ2c geluisterd, maar uit de iQ6c komt flink wat geluid, misschien dat deze dan wat te sterk is voor je iQ1's.

Denk dat je toch maar moet gaan luisteren. Als je in de toekomst de iQ1's nog wilt upgraden zou ik wel voor de iQ6c gaan.
Ik ben niet van plan te gaan upgraden, ik ben erg tevreden met de IQ1`s.
Ik heb nu als centerspeaker een JBL EC25, en ik vraag me af of de IQ2c wel een verbetering is ten opzichte van de JBL.
De iQ2c is maar een paar tientjes duurder als de JBL.

Verder kan ik op mijn Panasonic SA-XR59 elk afzonderlijk kanaal helemaal af/in/verstellen, dus de IQ6c zal ik denk ik wel goed in balans kunnen krijgen met de IQ1`s.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een IQ2c gekocht, ik was van mening dat deze toch beter bij de IQ1`s zou passen als de IQ6c
Vooralsnog heb ik er geen moment spijt van gehad; de KEF klinkt veel helderder en `dichterbij` als de JBL.
En ik vond de JBL al zo een verbetering ten opzichte van mijn oude setje...

Hieronder een fotootje van de huidige situatie.

[img=http://img367.imageshack.us/img367/5707/afbeelding004sj0.th.jpg]

Karel

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 00:53 ]

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-12 19:41
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:50:
Ik heb vandaag een IQ2c gekocht, ik was van mening dat deze toch beter bij de IQ1`s zou passen als de IQ6c
Vooralsnog heb ik er geen moment spijt van gehad; de KEF klinkt veel helderder en `dichterbij` als de JBL.
En ik vond de JBL al zo een verbetering ten opzichte van mijn oude setje...

Hieronder een fotootje van de huidige situatie.

[img=http://img367.imageshack.us/img367/5707/afbeelding004sj0.th.jpg]

Karel
Nice.... kreeg je die plantjes erbij cadeau?? :*)

Ik vond de centerspeakers van KEF altijd een beetje.... hoe zal ik het zeggen... groot en lomp uit zien... maar in jouw voorbeeld staat het eigenlijk best wel goed.
Ik ben van plan KEF IQ5 speakers te kopen als front, en dan een center en 2 rear speakers... weet alleen nog niet wat. Ik hoop dat de IQ5 voldoende laag geven zodat ik een subwoofer kan missen.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
Voor films in 5.1 is de center de belangrijkste luidspreker.
Ga dus luisteren en koop niet ongehoord wat.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Waar heb je die prachtige luidspreker stands gekocht, en van welk merk zijn ze?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:04:
Waar heb je die prachtige luidspreker stands gekocht, en van welk merk zijn ze?
Dank je ;)
De stands zijn van Atacama en het type is Nexus.
Ze zijn in verschillende hoogtes te krijgen, ik heb de 70 cm uitvoering.

Karel

Verwijderd

Staan de kefs daar los op? Of kun je ze ook vastzetten op een of andere manier?

Bedankt weer...

Gerard.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 07:55:
Staan de kefs daar los op? Of kun je ze ook vastzetten op een of andere manier?

Bedankt weer...

Gerard.
Ja ze staan er los op (op 4 rubber dopjes). De kefs zijn vrij zwaar dus ze gaan geen kant op :)

Karel
Pagina: 1