Toon posts:

Na Hardware update start de pc niet

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zit met een probleem en vele topics verder kom ik er nog steeds niet uit. Dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik had een oude pc met een intel pentium 4 processor. Het werd tijd om een update uit te voeren dus ik heb de volgende onderdelen vervangen:

- processor (AMD ATHLON XP 6000+)
- moederbord (M3A)
- videokaart (ASUS EN8800GTS)
- geheugen (Corsair 2x 2GB)
- voeding 550w

Alles netjes volgens de boekjes aangesloten. Nu komt het probleem. De computer start op totdat hij bij een scherm komt met de melding dat Windows niet correct kan opstarten door een Hardware verandering. Ik kan nu kiezen voor verschillende opties zoals veilige modus (met of zonder netwerk), de laatste goed werkende configuratie of normaal.
Het maakt niet uit wat voor keuze ik maak, elke keer start de computer opnieuw op en komt weer in hetzelfde scherm.

Wat doe ik fout? Of wat ben ik vergeten?

Wat ik al heb gedaan:
- Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen, daar kan ik mijn antwoord niet vinden.
- De batterij eruit gehaald, jumper verzet en weer teruggezet (stroomkabel is er ook uit geweest)
- Nogmaals alle stekkertjes en aansluitingen gecontroleerd.

Kan dit komen door het feit dat ik van Intel naar AMD ben gegaan? Het liefst zou ik een oplossing willen zonder Windows te formateren.

Alvast bedankt voor een reactie.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Windows opnieuw installeren over de bestaande installatie heen

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12
Windows kan het niet hebben dat hij plots een andere chipset heeft, en gaat daarom de boot in. Gewoon nieuwe windows install dus ;)

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik dan niet al mijn documenten ed kwijt?

Verwijderd

Topicstarter
oke dan ga ik maar een nieuwe install uitvoeren. Bedankt voor de zeer snelle reacties :)

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:56
Als die op dezelfde partitie staan als je windowsinstallatie : JA
Je kan deze gemakkelijk verplaatsen met een live CD van Ubuntu of de schijf aan een andere pc hangen e.d.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Je zou je documenten etc nog wel van de HDD moeten kunnen halen. Je zou de schijf even in een andere PC kunnen hangen en de boel kopieren, of eventueel je oude setup weer even in elkaar zetten

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
het is inmiddels gelukt, dus deze mag dicht.

Bedankt voor het advies!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:04

KneoK

Not in a million lightyears

JasperE schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:10:
Windows opnieuw installeren over de bestaande installatie heen
Was leuk om je Windows95/988 even mee op te kalefateren (en later alsnog definitief mee te slopen) maar dat gaat je sinds XP niet eens meer lukken.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
KneoK schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:05:
[...]

Was leuk om je Windows95/988 even mee op te kalefateren (en later alsnog definitief mee te slopen) maar dat gaat je sinds XP niet eens meer lukken.
Toch wel
How to perform an in-place upgrade (reinstallation) of Windows XP

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:04

KneoK

Not in a million lightyears

Ah, ik wist niet dat het nog mogelijk was met XP. Maar je moet voor de gein dat stuk maar eens helemaal doorlezen, het is absoluut niet zo dat je die procedure uitvoert en je huidige kapotte Windows kan weer gebruikt worden vanaf het punt dat hij stopte.

Om maar wat voorbeeldjes te noemen:

Maak een back-up van alle gegevens voordat u Windows opnieuw installeert. Bepaal van welke gegevens u een back-up wilt maken. Enkele voorbeelden:
• Mijn documenten (documenten, afbeeldingen, muziek, video's)
• Favorieten
• Adresboeken
• E-mailberichten
• Documentsjablonen
• Macro's
• Algemene informatie

Veel van de stuurprogramma's voor de hardware in uw computer zijn geïntegreerd in Windows. Apparaten zoals printers, monitors, grafische kaarten, geluidskaarten, modems, externe schijven en scanners hebben echter meestal een eigen installatie-cd. Als u niet beschikt over alle stuurprogramma's voor uw hardware, kunt u de ontbrekende stuurprogramma's downloaden van internet en opslaan op een cd.

Da's ook een beetje wat ik bedoelde met het op termijn alsnog je oude Windowsinstallatie om zeep helpen met Win95/98. Het werkte prima, cd erin, gewoon de setup opstarten, laten draaien en ineens werkte je Windows weer beter, maar ook weer alle drivers installeren, met achtergebleven oude bestanden in de Windows map zitten, DirectX conflicten, weet ik veel wat allemaal. Maar je illegale spellen bleven geinstalleerd staan :P
Tegen de tijd dat geen spelletje meer opstartte weer opnieuw die cd erin en je kon weer verder. Maar het draaide nooit zo lekker als een verse installatie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik al heb gedaan:
- Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen, daar kan ik mijn antwoord niet vinden.
het is inmiddels gelukt, dus deze mag dicht.
Beetje nutteloos als je niet zegt wat je uitgezocht en -geprobeerd hebt, en ook niet aangeeft wat de oplossing was :o

Dicht, maar dan niet omdat het helpdeskticket "opgelost" is, maar wegens gebrek aan inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.