Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help heb wat vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste, lezers

ik heb 1 paar vragen.

ik moet dit jaar 1e MBO een notebook aanschaffen.
wij konden uit een paar waardeloze notebooks kiezen.

en ik wil dus een apple. notebook

nou vroeg ik me af is het mogelijk programma,s zoals words office enz. te openen en naar mijn evt. leraren te sturen.

want waarschijnlijk zullen ze andere programma,s niet hartelijk ontvangen.

en zo jah heeft er iemand informatie over service bijv. als hij kapot is en ik de volgende dag toch met laptop op school wordt verwacht. en ik kan naartuurlijk niet zeggen van sorry die is kapot ik heb over 2 weken weer een laptop en kan ik weer mee doen.
dus ik zoek iets dat snel 24 uur of een leen laptop te bieden heeft

ik hoop dat ik dit in het juiste topic heb geplaats kon namelijk nisk vinden wat bij mijn onderwerp past

alvast bedankt

Met vriendelijke groet

bas

(WoW Gamer 5xlvl70)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:51
Heb je zelf al iets uitgezocht? Zoek eens op google op bootcamp (multiboot), parallels (virtualisatiesoftware) en wine (direct windows-software draaien) voor windowscompatibiliteit.

Qua service weet ik niet, er bestaat wel zoiets als applecare, maar weet niet of daar leentoestellingen bij hoort (24 uur gegarandeerde vervangings-service lijkt me trouwens wel wat hoog gegrepen in de consumentenmarkt). Maar ook hier .... google weet het vast ;)

[ Voor 11% gewijzigd door sewer op 08-07-2008 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste bedankt voor de snelle reactie :)

dat bootcamp ziet er erg intresant uit. maar ik ben niet echt een hoog geleerde IT monkey

zou iemand even in het snel met wat meer ervaring/kennis hier een snelle uitleg over kunnen geven

en over google

google weet veel maar niet alles :P

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 14:31
Heb je zelf al gezocht? De eerst hit bij google leert dat je MS Office op je Apple kunt draaien.

En je kunt binnen 24 uur een Mac kopen, service lijkt me onwaarschijnlijk, of je moet er voor betalen natuurlijk.

Tip: lees de policy eens door. ;)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:51
Bij bootcamp kun je windows xp/vista er naast draaien (heb je natuurlijk wel een licentie voor nodig), en dan kun je dus bij het booten van de machine kiezen tussen windows of macos. Op die windows kun je dus gewoon office installeren (heb je dus ook een licentie voor nodig) en daar je documentjes voor je school maken.

Er is trouwens ook een office versie voor de mac (2008), dan kun je daar ook gewoon native je documentjes intikken.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Wat heb je voor je opleiding nodig. Als iedereen toch windows gebruikt kan je toch 10 keer gemakkelijker een 400 euro instap modelletje te kopen voor je zomaar een mac laptop gaat halen. Je hebt zelf ook niet eens een idee waar je aan begint.

Je komt eerder over als "ik moet een dure laptop hebben omdat dat stoer is". Verdiep je eerst eens in wat je wilt voor zomaar wat te kopen :) Daarmee kom je veel verder.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
muahahhaahhaha

ik zie me nu al helemaal
tussen die aapjes lopen op school met een mac en hun met hun acers en hun hp,s :P

meer informatie is welkom :)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel wat een mac inhoud enzo maar ik wil juist geen goedekoope halen die ik na een paar jaar moet vervangen ik wil juist een goede en betrouwbare pc en

je krijgt in deze gids van die notebooks aangeboden die goedkoop zijn en alleen voor school wordt gebruikt

ik wil er thuis ook games op kunnen spelen bijv warcraft 3 niet veel speciaals

maar hij moet lang mee gaan en goede games ook aan kunnen

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Waarom wil je in godsnaam mac?

Ik denk dat als je googled, je al je antwoorden krijgt :)

@disjfa:
das idd waarom de meeste een mac willen.. heb er zelf ook een paar bij mij op school zitten. Ze kunnen er zelf niet eens mee omgaan en gaan ook direct over op xp (op de mac :/ ) of ze gaan het virtueel draaien.

@ts: dus denk goed na over je keus..

[ Voor 59% gewijzigd door brianb op 08-07-2008 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarom niet vertel mij dat maar eens :P

ben bezig :P

Verwijderd

Ben 't eigenlijks wel eens met bovenstaande personen. Zie totaal geen reden waarom je een Mac zou nemen. Je geeft zelf al aan dat je software onder Windows moet draaien, maar je weet niet hoe je dat onder een Mac moet realiseren ---=> topic alhier waarbij je er echt om moet denken dat je topicstart beter is dan die je nu hebt. Er wordt van je verwacht dat je energie steekt in het zoeken naar dingen/uitsluiten van dingen en alles verwoordt wat je ontdekt hebt. Anders heb je een grote kans dat je tegen een slotje aanloopt.

Als je beter gekeken had hier op GoT had je wel gezien dat er een subforum voor Apple is, kijk dat eens door op ervaringen van anderen. Persoonlijk denk ik dat je vrij snel terugkomt op je 'beslissing' om voor een Mac te gaan. Een Windows machine voldoet mijns inziens beter.

Ik zou zeggen; verdiep je eens in de wondere wereld van GoT; bekijk reviews, vergelijk en ga eventueel langs een computerzaake en neem een weloverwogen besluit (dus niet afgaan hoe stoer je bent met een Mac, want je moet er wel mee kunnen werken tijdens je opleiding ;))

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 22:34 . Reden: Typos ]

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 11:29
ik snap echt niet waarom je een mac zou nemen, heb je van iemand gehoord dat ie echt helemaal geweldig is? voor de prijs van een mac kan je wel een paar budget "gare" laptops kopen hoor... zeker omdat iedereen xp/vista draait daar, is het wel zo makkelijk hetzelfde te hebben. wat is trouwens het nut te vermelden dat je heel goed bent in world of warcraft in je TS? voegt dat iets toe ofzo?

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 14:31
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:11:
tussen die aapjes lopen op school met een mac en hun met hun acers en hun hp,s :P
Ik dacht het al. Je moet niet naar de Apenheul gaan, maar naar school, dat heb je hard nodig. :|

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hier wordt verwacht dat je zelf een keuze kunt maken.
Onzin als dit soort topics zijn hier niet echt op z'n plek, ik stel voor dat je nog even goed de Registratievoorwaarden / korte FAQ doorleest waar dit forum voor bedoeld is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.