Toon posts:

Problemen met het aansluiten van Telfort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste vrienden..

Ik ben genoodzaakt om hier mijn vraag achter te laten aangezien ik meerdere malen contact heb gelegd met zowel KPN als Telfort ( zonder enig resultaat ).
Het probleem luidt zich als volgt:

Thuis heb ik een IS/RA punt waarbij 1 draad naar een hoofdstopcontact gaat en 1 draad die naar de bovenverdieping gaat die daar weer uitkomt bij een stopcontact.
Voorheen (ben overgestapt van HETNET naar Telfort) kon ik met behulp van een kpn adsl splitter (http://www.mxstream.nl/support/images/splitter4a.gif) gebruik maken van het internet op de bovenverdieping. (Het modem dus aangesloten op de splitter en de splitter aangesloten op het stopcontact van de bovenverdieping.

Maar omdat ik de splitter terug moest sturen in verband met bruikleen kom ik nu niet echt verder.
Mijn doel is dus om het modem zoals eerst op de bovenverdieping te plaatsen.
Ik heb bij dynabyte het volgende aangeschaft (https://www.dynabyte.nl/i...e.php?i=15483&w=180&h=165) maar helaas zonder positief resultaat.
Mijn vraag is dus nu dan ook:
Wat moet ik op de bovenverdieping doen om ervoor te zorgen dat ik daar het modem kan aansluiten i.p.v. aansluiten op het hoofdstopcontact ??

Overige informatie:
Bekabeling die naar bovenverdieping loopt bevat de kleuren blauw, rood.
Ik zal bij onduidelijkheden de zaak nader toelichten, maar als iemand mij kan helpen met het bovenstaand probleem zou ik dat zeer op prijs stellen !!

Gr. Rico

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 20:37 ]

Verwijderd

gewoon proberen op dezelfde manier zoals het vroeger ook zat.

kan zijn dat het niet werkt (klaarblijkelijk werkt het ook niet :) ), maar daar is niet zoveel aan te doen. adsl is namelijk nooit bedoeld om meerdere meters over flatcable te gaan. vaak werkt het, maar niet altijd.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 21:13
Als je geen gewone telefoonaansluiting (PSTN of ISDN) van de KPN hebt kun je het modem van telfort direkt op het stopkontakt (varkenssnuitje) boven aansluiten. Je hebt de splitter dus niet nodig.....

Kleine aanvulling, probeer als het kan toch een normale telefoondraad naar boven te trekken vanaf je ISRA, dit geeft een veel beter resultaat dan zo'n flut flat-kabeltje eg minder verlies van signaal.

[ Voor 33% gewijzigd door roches op 08-07-2008 21:00 ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56
de splitter moet altijd direct na het isra punt komen, en zeker niet nadat de kabel al gesplitst is, het is niet voor een splitter, deze splits het signaal in een telefoon en een adsl gedeelte.

Daar de splitter in de modem zit gebowud bij de telfort modems zul je dus de modem direct na het isra punt moeten plaatsen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
@ driek ..

Ik denk dat je gelijk hebt.
Omdat het modem al een splitter bevat * ingebouwd *kan het zijn dat ie de verbinding niet pikt.
En dus rechtstreeks aangesloten moet worden * benedenverdieping *.

Ben zojuist naar een kennis geweest die me een splitter mee heeft gegeven.
Een splitter die ik in de vorige situatie ook had.

Ben momenteel niet thuis.. morgen probeer ik het even.
Als het niet werkt weet ik tenminste zeker dat ie rechtstreeks aangesloten moet worden.
Goed werk geleverd jongens ! mag kpn helpdesk zich een voorbeeld aan nemen.

Ik update dit topic zodra ik meer weet
Greetingz Rico

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt je splitter ook eugenlijk alleen maar nodig ivm de ruis op je telefoonlijn

als je geen (normale) telefoon hebt aangesloten hen je geen splitter nodih
isdn/pots annex a/ annex b zijn verschillende splitters

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 08-07-2008 22:41 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Heb zojuist de splitter getest. Helaas weer geen signaal.
Ik kan jullie echter wel wat nader toelichten.

Boven op de 1ste verdieping loopt een kabel met Blauw-Rood Oranje-Wit.
Blauw en Rood waren beide aangesloten op de contactpunten :

Rood op a
Blauw op b

Oranje en wit waren beide niet aangesloten.
Kan het zo zijn dat ik oranje en wit moet aansluiten ?

Ik vind het nogal frustrerend omdat het altijd gewerkt heeft met (HETNET)
Maarja ik hoor het wel

Gr. Rico

P.S. even een plaatje hoe het in de meterkast uitziet.

http://img510.imageshack.us/img510/526/israpuntwp1.jpg

De linkerkabel gaat dus naar de 1ste verdieping (waarschijnlijk).
En het stopcontact wat afgebeeld is werkt dus wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 11:37 ]

• Driek
de modem moet zo dicht mogelijk bij het isra punt, hoe verder je er vanaf zit hoe meer kans op storingen.
Waarschijnlijk had je eerst adsl en nu adsl2 waardoor het alelmaal wat kritischer is.
Dat zal dus de reden zijn dat het niet werkt
kun je niet om te testen het modem beneden aansluiten?

Verwijderd

Topicstarter
ja beneden doet alles het.
Maar aangezien ik daar geen stroomvoorziening heb en geen mogelijkheid voor het plaatsen van een UTP kabel is dat een zeer groot obstakel.

P.S. Dit is trouwens het contactdoosje van boven.
http://img510.imageshack....9/contactdoosbovenbp6.jpg

• Driek
kun je niet proberen de bestaande telefoonkabel te vervangen voor utp kabel
(vantevoren natuurlijk wel even testen)
utp kabel is nl veel minder gevoelig voor storingen

Verwijderd

Topicstarter
De conclusie die ik tot zover kan trekken is dat het ligt aan het feit dat hij de lijn waarschijnlijk niet aan kan.
Heb nu inderdaad ADSL2+ en dat is waarschijnlijk de reden waardoor ik hem niet kan aansluiten op de bovenverdieping.
Er is fysiek niks veranderd door KPN dus een andere reden kan ik me nog niet bedenken.

Ik moet echter nu dus een stroompunt aanmaken in de meterkast en met een betonboor door het plafond boren voor de bekabeling (RJ45) van de bovenstaande pc's.
Ik heb zelf ook niet veel zin om nog andere dingen te gaan proberen.
Dan maar hardhandig ...

Verdere informatie is altijd welkom ...
Wil bijvoorbeeld nog weten op welke manier de draden zijn aangesloten in een contactdoos.
Greetingz Rico

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 21:13
Aansluiting in de kontakt doos zijn

Rood . . . . . . . Blauw
. O . . . . . . . . . .O

. . . . O . . . . O
. . Oranje . . Wit

Maar alleen rood/blauw worden normaliter gebruikt, oranje/wit is het 2e aderpaar.
Voor een oude telefoon wordt rood doorverbonden naar oranje, maar dat is alleen als de bel niet overgaat.

[ Voor 7% gewijzigd door roches op 10-07-2008 12:20 ]

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Weet je zeker dat de twee stopcontacten dezelfde lijn gebruiken. Heb je niet per ongeluk telfort aangevraagd op een tweede lijn zodat die op het andere stopcontact binnenkomt?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

roches schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:16:
Aansluiting in de kontakt doos zijn

Rood . . . . . . . Blauw
. O . . . . . . . . . .O

. . . . O . . . . O
. . Oranje . . Wit

Maar alleen rood/blauw worden normaliter gebruikt, oranje/wit is het 2e aderpaar.
Voor een oude telefoon wordt rood doorverbonden naar oranje, maar dat is alleen als de bel niet overgaat.
nou ja eigenlijk (even mierenueken zodat de ts niet in de war komt met de kleuren)

. . A . . . . . . . B
. O . . . . . . . . . .O

. . . . O . . . . O
. . . .EB . . . .Aarde

en bij een 2e stapcontact (zelfde lijn) zijn a en b omgedraad, en de EB contacten zijn (soms via een Extra Bel) met elkaar verbonden

de vernoemde kleuren zijn idd veel gebruikt voor de contactdoos

waar rd/bl (van je isra punt) lijn 1 is en op a en b wordt aangesloten
anoloog voor or/wt wat dan lijn 2 is

ow ja die splitter weet ej zeker dat je de goede hebt ?

Iperf

Pagina: 1