• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Hallo, ik ga binnenkort een LCD TV aanschaffen maar nu sta ik nog voor een paar dingen waar ik niet helemaal uitkom. Ik heb al aardig wat tijd rond gekeken hier op het forum maar ik had dus nog een paar vraagjes waar ik graag mee geholpen word.
Ik ga de tv gebruiken voor op mijn slaapkamer voor Digitale Televisie en het aansluiten van mijn PC hierop om mijn series in HD via mijn PC te kunnen kijken op de tv.
Ik zat zelf te denken aan een 32", maar nu zijn deze bijna allemaal HD-Ready en niet Full HD, zal ik het verschil merken gezien de dingen die ik er mee wil gaan doen, in vergelijking dus met een 37" Full HD.
Nu weet ik dat ik gewoon naar de winkel moet gaan en vergelijken, maar er zijn zo veel verschillende televisies, zo heeft Panasonic alleen al 8 verschillende 32" LCD Televisies. Waar zitten de verschillen tussen de duurdere en de goedkopere hem er vooral in?

Alvast bedankt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20
Ik adviseer je toch te kijken en hier wat rond te lezen. De vragen die jij stelt zijn al vreselijk vaak voorbij gekomen:

V - Zie ik het verschil tussen HD ready en Full HD? A - hangt helemaal van de kijkafstand af. In het geval van 32" zul je er flink bovenop moeten zitten wil je verschil zien.

V - Waar zitten de verschillen in tussen de goedkopere en duurdere modellen? A - als het hetzelfde merk betreft (in jouw voorbeeld Panasonic), de specificaties. Denk aan aansluitingen, speakers, resolutie, afwerking/looks, tuners, beeldprocessing etc.

Wat voor jou het beste is kan niemand zeggen, je zult het toch echt zelf moeten beslissen. Nogmaals, ga tv's bekijken en stel voor jezelf vast aan welke minimale specificaties ze moeten voldoen (b.v. minimaal 2 HDMI ingangen of minimaal 24Hz weergave om maar wat te noemen). Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20
Zie overigens ook: Welke TV moet ik kopen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.