• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-01 13:15
Momenteel ben ik in het bezit van een asus p5e met een e6600. Deze heb ik overgclockt op tot 3.4 ghz. Het voltage dat ik hiervoor nodig heb is 1.4275 volt op de bios ingesteld. Kijk ik echter in cpu z en asus probe dan staat er 1.39 v. Een aanzienlijk groot verschil. Nu kan je dit verhelpen met een eenvoudige pencil mod. Nu heb ik verschillende sites gevonden waar staat aangegeven hoe dit moet.

Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/4352/p5evdroophs4wg8.jpg

Op de afbeelding is duidelijk te zien waar dit moet. Kijk ik echter op dit filmpje dan lijkt het dat het aan de onderkant van de resistors moet. Filmpje

Nu is mijn vraag hoe deze mod nou precies moet. Ik heb me een ongeluk gezocht op internet, maar is telkens niet duidelijk hoe de mod moet. Moet je met het potlood over de resitors heen of aan de onderkant van de resistors zitten.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Je moet beter kijken :P
in het filmpje doet hij toch ook over de weerstand heen.
Ik doe zelf ook altijd over de weestand heen.

Verder snap ik ook niet wat je bedoelt met de onderkant.
Je moet gewoon met je potlood de ene kant aan de andere kant "verbinden"

Als je de weerstand niet lager krijgt dan doe je een beetje aan de zijkant krassen, en dan aan de andere zijkant, zodat daar koolstof komt en het geleid.

[ Voor 22% gewijzigd door MexxT op 08-07-2008 20:18 ]

Audi S3

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-01 13:15
Ok zal het een keer proberen. Ik dacht dat je het door middel van een omweg verbonden moest worden. Zoiets: ]

Zal het vanavond proberen en de resultaten van de mod posten.