Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Z1 ook? De kans dat je een m1 tegen komt is ook wat klein.
[ Voor 103% gewijzigd door AkroBatik op 08-07-2008 19:40 ]
.
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ik denk dat hij op de mazda mx5 doeltVerwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:47:
[quote]AkroBatik schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:37:
bmw mx5
[...]
bmw mx5?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
en de 830Ci, 840Ci, 850Ci, 850Csi, M8 en Alpina B8
Als ik ooit een BMW zou nemen, dan zou ik voor die gaan. Echt tenminste een mooie BMW
Alpina noemde hem B12 en de M8 en 830i zijn nooit op de markt gekomen.jmderonde schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:32:
[...]
en de 830Ci, 840Ci, 850Ci, 850Csi, M8 en Alpina B8![]()
[afbeelding]
De onderhoudskosten van deze auto's lijken me wat te hoog om sjonnies zich er massaal aan te laten vergrijpen. De 8-serie is een toekomstige klassieker. Vooral de Alpina B12 5.7 is zeer exclusief.Jazzy schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:58:
Jammer, maar aangezien je zo'n ding al voor een duizendje of 8 kunt kopen heb ik de eerste 18-jarige sjonnies er al in zien rijden. Zonde dat zo'n superwagen een beetje de nieuwe Manta of 3-serie coupé aan het worden is.
Denk zelf niet dat de 8-serie een petjesvolkauto wordt, daar is hij iets te duur en exclusief is.
Voor mij past de 8-serie in hetzelfde rijtje als de "originele" 6-serie, MB 500SEC en andere super toerwagens uit eind jaren 70, begin 80. Erg mooi, maar tegelijkertijd een hoog pooier/drugsdealer gehalte.
Laatste kwam ik ergens wel een heel strak filmpje tegen van een 850C(s)i die over de 300 liep op de autobahn. De stilte en rust in de auto was gewoon eng te noemen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Je vergeet de nieuwe BMW M6Arunia schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:36:
Toen ik de titel las was de 8xx serie ook meteen mijn antwoord. Maar dat is dus al gegeven.
Als ik ooit een BMW zou nemen, dan zou ik voor die gaan. Echt tenminste een mooie BMW
edit: geen opkomende koplampen, maar wel super vette bmw
[ Voor 8% gewijzigd door AndereKoekoek op 09-07-2008 09:46 ]
you're right.Femme schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:13:
[...]
Alpina noemde hem B12 en de M8 en 830i zijn nooit op de markt gekomen.
[...]
overigens staat M8 wel in het wiki rijtje:
Wikipedia: BMW 8-serie
Is toch ook geen vergelijking, de een heeft een V8, de ander een V12.Jazzy schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:31:
Ik heb wel eens gehoord dat de 840i de auto is die je moet willen hebben en niet de 850i. Betere techniek, minder kinderziektes...
Deze: klikdeepbass909 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:44:
De 850Csi was in feite de M8, maar iets minder extreem. Onderhuids was hij 95% gelijk aan het concept van de M8, die wel als proto gebouwd is, maar door de kwakkelende economie van de jaren 80 en de daardoor tegenvallende verkopen van de 8-serie, nooit in productie is gegaan.
Voor mij past de 8-serie in hetzelfde rijtje als de "originele" 6-serie, MB 500SEC en andere super toerwagens uit eind jaren 70, begin 80. Erg mooi, maar tegelijkertijd een hoog pooier/drugsdealer gehalte.
Laatste kwam ik ergens wel een heel strak filmpje tegen van een 850C(s)i die over de 300 liep op de autobahn. De stilte en rust in de auto was gewoon eng te noemen.
De autobahn is ook gewoon helemaal leeg
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
hapVerwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:47:
[quote]AkroBatik schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:37:
bmw mx5
[...]
bmw mx5?
.
Ik heb daar al zeker 3 jaar een MPEG'je van (de andere tests die hij doet ook), maar deze is veel langer aan begin en eind!CycloneX schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:27:
[...]
Deze: klik
De autobahn is ook gewoon helemaal leeg
En ik ben nog steeds benieuwd waar en wanneer dat stuk autobahn was
Ik zou het toch niet na doen en zeker met zo lang.. Heb hier in NL ook wel eens de 220 aangetikt, maar daarna snel weer 150 lol
Ik weet vrijwel zeker dat het de A31 is.418O2 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:54:
zonder te kijken: A31 denk ik
Zo lang, recht en vooral de platte omgeving. Helaas kun je met die snelheid die bordjes niet meer lezen op de cam
Op de A31 laatst mijn seat toledo ook even getest. Kreeg hem net op 200 km/h. Viel me niks tegen voor een Toledo 1.8 uit 1997.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
ja 200 op de teller he makkerDGTL_Magician schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:01:
[...]
Ik weet vrijwel zeker dat het de A31 is.
Zo lang, recht en vooral de platte omgeving. Helaas kun je met die snelheid die bordjes niet meer lezen op de cam
Op de A31 laatst mijn seat toledo ook even getest. Kreeg hem net op 200 km/h. Viel me niks tegen voor een Toledo 1.8 uit 1997.
Na 19 jaar nog steeds een vette bak
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
blup
Hij lekt alleen wel wat olie en af en toe ook koelvloeistof. Is al diverse keren naar gekeken door verschillende garage's, maar geen van allen kunnen het echt verhelpen. Desondanks wil hij hem toch houden, omdat het toch 1 van de mooiste bmw's is.
Hij wil er ook nog een keer mee naar duitsland om te kijken of hij de 250 nog wel haalt.
[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 09-07-2008 22:01 ]
Dat zeg ik. De 840 is meer de comfortabele GT zoals de 8-serie eigenlijk bedoeld is. Bijna 300 pk is snel zat en de techniek is vele malen beter te onderhouden dan de V12 van de 850.johnnyv.nl schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:46:
[...]
Is toch ook geen vergelijking, de een heeft een V8, de ander een V12.
Wat de B12 betreft, dat is natuurlijk geen BMW. Er staat Alpina op het kenteken en zeker geen BMW.
Mijn 316i uit 1995 tikt op een dergelijke weg 192 aan (GPS, teller staat dan op 195, hij heeft een vaste afwijking van 3 km/u bij elke snelheidDGTL_Magician schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:01:
[...]
Ik weet vrijwel zeker dat het de A31 is.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
@ DB909, alles goed uitgelijnd, gebalanceerd etc?
Er kwam een trilling in de auto, ik weet niet of het van de motor kwam of ergens anders. Het was niet alsof we op een trilplaat stonden ofzo. Het zal eerder uit de weg zijn gekomen waar we reden, want die was niet heel glad, maar hobbelde een beetje. Ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit of m'n schokdempers nog wel goed zijn of niet. Rechtsvoor suist bij in- en uitveren (wat zo goed altijd op slijtage duidt), maar bij hobbels voelt de auto erg stug, en dempt eigenlijk direct de beweging.
Het trillen kan daarnaast ook veroorzaakt zijn door de belading. De achtervering hing 3 à 4 cm lager dan normaal door de belading, dus hij ding iets achterover. Dat heeft natuurlijk invloed op de aerodynamica.
Afhankelijk van het type belasting op de ophanging voelt hij of sponzig (bij trage, maar zware belasting, zoals op klaverbladen) of juist hard en stug (bij snelle schokken, zoals de naden in een betonnen weg). Ik weet niet goed welke slijtage hier bij hoort... Versleten dempers zouden ook de snelle schokken juist meer "opvangen" en trage belasting zal ook een goede demper induwen. Voor de duidelijkheid, m'n auto heeft zowel voor als achter stabilisatie stangen (voor 23,5mm en achter 14mm), die rollen zouden moeten opvagen. Maar ook daarvan zijn de rubbers niet helemaal top meer.
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik de ophanging een keer goed onder handen zal (laten) nemen. Achter zijn de veren inmiddels vervangen, rubbers wil ik na gaan vragen bij de garage, misschien dat ik ze bij de volgende grote beurt mee laat nemen. Voor zijn de rubbers (is aan beide kanten maar 1 rubber) goed zelf te vervangen, maar de dempers juist wat lastiger ivm uitlijnen. Maar eens vragen wat de verwachte kosten ervoor zullen zijn.
Verwijderd
Het trillen en schudden viel overigens wel mee, hij was gewoon wat minder comfortabel dan bij 170. Kleine oneffenheden, die je bij een lagere snelheid niet voelt, voelde je toen wel, en dat waren er bij 200 km/u veel
Hey man... dat lijkt wel op een corrado
U vraagt, wij antwoorden.
210 op de teller he?deepbass909 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:57:
210 met een E36 316i? Uit welk jaar is je 316i, want volgens de opgaaf heeft hij een top van 188 (in het geval van de Compact). Of je banden zijn te klein (grotere tellerafwijking tot gevolg) of je hebt een m43b18 motor (laatste revisie van de 316i E36), die heeft iets meer vermogen dan de m43b16.
Het trillen en schudden viel overigens wel mee, hij was gewoon wat minder comfortabel dan bij 170. Kleine oneffenheden, die je bij een lagere snelheid niet voelt, voelde je toen wel, en dat waren er bij 200 km/u veel
Als mijn probleem verholpen is en ik het weer aandurf om zo'n snelheid te rijden met het trouwe beestje, dan zal ik wel even de proef op de som nemen, want ik ben zelf ook erg nieuwsgierig hoeveel echte km's het zijn.
Grappig, je hebt blijkbaar een pk of 10 meer dan ik tot je beschikking (of de aerodynamica van je sedan is beter dan van de Compact). Ik zie op autoweek dat hij wel een iets hogere opgegeven top heeft (191) dan de Compact (188). Aangezien ik heb vrij makkelijk tot 192/193 kan krijgen op een vlakke weg, is het inderdaad niet heel raar als jij net over de 200 kan komen.Naboo schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:23:
[...]
210 op de teller he?Maar als ik kijk naar de afwijking op de Sat Nav dan moet dat tegen de zo'n 200 echte KM zijn geweest. Maar goed, het zou ook 190 kunnen zijn. Die 200 gok ik en reken ik door van de afwijking met 150km/h. Hij is uit het bouwjaar 94. M40 blok.
Als mijn probleem verholpen is en ik het weer aandurf om zo'n snelheid te rijden met het trouwe beestje, dan zal ik wel even de proef op de som nemen, want ik ben zelf ook erg nieuwsgierig hoeveel echte km's het zijn.
Over niet al te lange tijd zit ik weer vast aan een grote beurt (laatste inspectie lichtje brandt nu), ik zal dan ook eens vragen wat het kost om de rubbers achter te laten vervangen. Ik wil op zich ook wel zelf een poging erop wagen, maar de subframe rubbers schijnen erg lastig te zijn (zijn gelijk aan die van de E30, en daar kan ik maar weinig over vinden zonder speciaal gereedschap). Daarna komen nog de rubbers voor (simpel klusje) en de rubbers van de stabilisatie stangen (nog simpeler). Deze wil ik zelf gaan doen. Meer dan een paar 100 euro mag dit niet gaan kosten. Als dat een positief effect heeft, wil ik toch eens gaan kijken naar nieuwe dempers (Bilsteins).