Resolutie windows xp icm samsung LE40A656

Pagina: 1
Acties:
  • 671 views

• jesses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10-2025
Hoi,

Ik hoop dat niemand deze vraag al eerder heeft gepost maar ik kan het nergens vinden.
Ik heb gisteren mijn LCD tv ontvangen, de samsung le40a656 en deze op mijn media center pc aangesloten, hier de specs:

ati 3000 series videokaart, asus met de nieuwste cathalist drivers (aangesloten met converter naar hdmi, die er overigens bij zat)
intel core2 duo e6600
2gb geheugen
300g wd harddisk
windows xp
asus p5b moederbord

Het probleem is dat mijn beeld niet helemaal gevuld is, terwijl de resolutie op 1920x1080 staat ingesteld.
Wel zie ik dat ik de resolutie hoger kan zetten en dan is het scherm wel gevuld. Maar dan is het beeld niet mooi.
De zwartje randjes zijn ong 1,5 a 2 cm.
Weet iemand waar dit aan ligt, en nog belangrijker: wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt,
Jesse

edit:

Ik heb het zelf opgelost, er staat dus blijkbaar een instelling overscan/underscan in cathalist control center. Hier kan je de balk verschuiven tot het wel goed werkt voor degene die hetzelfde probleem ondervinden!
Mocht je er niet uitkomen hoor ik het wel

[ Voor 14% gewijzigd door jesses op 11-07-2008 23:56 ]

jesse

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31
jesses schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:04:
Hoi,

Ik hoop dat niemand deze vraag al eerder heeft gepost maar ik kan het nergens vinden.
Ik heb gisteren mijn LCD tv ontvangen, de samsung le40a656 en deze op mijn media center pc aangesloten, hier de specs:

ati 3000 series videokaart, asus met de nieuwste cathalist drivers (aangesloten met converter naar hdmi, die er overigens bij zat)
intel core2 duo e6600
2gb geheugen
300g wd harddisk
windows xp
asus p5b moederbord

Het probleem is dat mijn beeld niet helemaal gevuld is, terwijl de resolutie op 1920x1080 staat ingesteld.
Wel zie ik dat ik de resolutie hoger kan zetten en dan is het scherm wel gevuld. Maar dan is het beeld niet mooi.
De zwartje randjes zijn ong 1,5 a 2 cm.
Weet iemand waar dit aan ligt, en nog belangrijker: wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt,
Jesse

edit:

Ik heb het zelf opgelost, er staat dus blijkbaar een instelling overscan/underscan in cathalist control center. Hier kan je de balk verschuiven tot het wel goed werkt voor degene die hetzelfde probleem ondervinden!
Mocht je er niet uitkomen hoor ik het wel
Toch moet jouw tv een optie hebben waardoor t 19201080 pc beeld er zonder over of underscan op zou moeten komen en zonder dit te moeten wijzigen dmv de schuifbalk.
Welke resolutie wordt er nu aangegeven dan? Als dit 1920x1080 is, dan is t goed.
Is dit lager omdat de overscan van de tv moet worden gecompenseerd, dan is t niet goed. Dan verkleint je videokaart t beeld, waarna t door de overscan van de tv wel past en dat hoort niet.
Die balk in de videokaart is er alleen voor tv's waarbij de overscan niet kan worden uitgezet, zoals bij mijn hdready plasma.

Nogmaals: er zit een optie op de tv die de overscan uitzet, volgens mij heet dit just scan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 17-07-2008 15:37 ]

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Helaas ben ik ook tegen dit probleem aangekomen, en heb het zelf opgelost zoals de topicstarter dat ook heeft gedaan. Helaas pakt de TV (Sharp 37'XD1E) niet standaard het volldige beeld, wat ik toch raar vind. En dat standaar in de CCC dit op een waarde van ongeveer 7,5%underscan staat is me een raadsel. Als ik het schuifje helemaal naar recht trek, dus op 0% underscan is het beeld te groot en vallen de iconen van vista buiten het beeld. Ik weet niet hoe dat komt, maar goed het werkt nu.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 18:51
Wow, eindelijk opgelost.

Ik had precies het zelfde probleem met mijn samsung full hd plasma.

windows 7 was geen probleem, maar windows xp was het beeld niet scherm vullend. erg vreemd.

opgelost nu met de overscan in catalyst control center. Hij staat nu op 0% overscan.

dus eigenlijk staat ie op "normaal" nu denk ik dan ? :?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

Eh... en dat moet in dit topic van bijna twee jaar oud omdat...?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.