Toon posts:

3870x2 ritseling in de cooler + te hoge temperatuur.

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een hele rare probleem wat ik heb met mijn 3870x2. Het probleem is het geluid.
De geluid van de 3870x2 maakt een ritselgeluid. Je hoort het net als of er een steentje in de cooler blok zit. Ik heb het nagekeken en het komt zeker van de cooler af van de videokaart. Als ik de computer uit doe en even aan de fan draai hoor je dat geluid ook al een beetje.

Weet iemand wat dit is. Ik heb namelijk op een andere forum gelezen dat je dan je videokaart moet RMA'en. Ik denk dat ik dit ook ga doen maar als er degelijk wel een oplossing is zou ik dat graag willen weten.

Het andere probleem is, sinds ik de batterij van de moederbord erop nieuw in gedaan heb werken 2 fans ( eentje boven op en eentje naast mijn cpu cooler) niet meer. Ik ben maar een rookie op het gebied van computers in elkaar zetten en het bouwen van een computer dus hier weet ik niet veel raad mee. De videokaart is ook heel erg warm en ik denk dat dit voornamelijk komt doordat die 2 fans niet meer werken waardoor er geen goeie airflow meer is.

3870X2 onder guildwars en vista gemiddeld op 60% fanspeed
idle: 45 graden op windows op 40% fanspeed

load: 60-62 graden.

Nu zeggen mensen, dit is acceptabel maar ik weet zeker voor de problemen kwamen (o.a. geen display on mijn computer scherm en 2 fans werken niet meer) dat dit lager was en ik zie dat andere 3870x2 gebruikers soms een lagere temperatuur hebben (Rond de 55 graden)

Ik heb namelijk liever dat videokaarten onder de 60 graden blijven
Heb ik het verkeerd of heb ik juist gelijk?

Een beetje info:
Veel voeding kabels liggen een beetje op de videokaart en bij de videokaart.

Na mijn computer probleem wat ik dus uiteindelijk heb opgelost dankzij een paar mede tweakers doen de 2 coolers het niet meer. Ik ben nu dus bang dat er te weinig arflow is wat dus de warmte kan veroorzaken.

Systeem:

Ik gebruik een antec P182
700 watt GameXtream
Samsung 500 GIG HDD
Sapphire 3870x2
Intel duel core E8400 met CNPS7700-ALCU
Taken 4 gig 800 mhz RAM
2 120 mm fans ( op het moment niet werken)

Asus P5E

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
60°C is he-le-maal niks voor een videokaart :z Dat er iets is met je koeler en dat de temperatuur daardoor wat omhoog is gegaan kan natuurlijk best, maar 60°C zou geenszins voor problemen moeten zorgen.

The devil is in the details.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:04
Zoals Hahn al zegt is die 60 graden helemaal geen probleem. Ze zijn voor 100~120 graden gemaakt, niet dat je die temperaturen wilt hebben tijdens het gamen.....

Kan je het geluid opnemen wat je hoort? Betreft je fan's denk ik dat het stekkertje is losgeraakt. Probeer alle fan stekkertjes weer aan te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:22:
Zoals Hahn al zegt is die 60 graden helemaal geen probleem. Ze zijn voor 100~120 graden gemaakt, niet dat je die temperaturen wilt hebben tijdens het gamen.....

Kan je het geluid opnemen wat je hoort? Betreft je fan's denk ik dat het stekkertje is losgeraakt. Probeer alle fan stekkertjes weer aan te drukken.
Dat is mooi te horen.
En hier is een schatting:

Trrrrrrrrrrrrrrrrrrr brrrrrrrrrrrrrrrrr trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Een steentje in de wasmachine
Trrrrrrrrrrrrrrrr trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :P

het geluid is gewoon: Trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en verbeeld je dat maar eens :(
hartstikke irritant.

Soms is de Trrrrrrrrrrrrrrr wat harder en soms is weer heel stil en hoor je maar kleine trr trr maar het is duidelijk hoorbaar.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:04
kan je foto's maken van de videokaart koeler? Denk daarbij aan topview/side view van de fan en de complete koeler

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Als de fan draait en je stopt hem met je hand(be careful) ,is het dan weg?
Ik had dit ook met mijn 1e 3870x2, bleek dus dat er teveel speling zat op de fan, hierdoor raakte hij de behuizing van de cooler.
Ik kon de fan gewoon indrukken en uittrekken, bij uittrekken raakte hij de behuizing.

Ge-RMA-ed, 2e geen problemen meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 08-07-2008 18:54 ]

|2600k|Asus 290|

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klllllllllliiiiinnnnnngggggllll Klllllliiinnngglll

(het geluid van een slotje)

Serieus:
Dit is niet de manier om een topic te openen op GoT. We verwachten dat je zelf de moeite doet je in te lezen voor je om hulp vraagt. Wat normale temperaturen zijn voor een GPU kun je in iedere degelijke review van die GPU lezen. Daarnaast lijk je zelf helemaal niets geprobeerd te hebben mbt het geluid, en heb je niets gedaan aan de gare airflow van kapotte fans. Doe daar eerst wat aan voor je een topic opent :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.