Hallo,
Ik vroeg me af of meer mensen dit vandaag of gisteren hebben meegemaakt.
Zal even uitleggen wat er precies aan de hand is:
Sinds de overstap van tiscali business naar kpn (gedwongen overstap). ging eigenlijk alles goed met de migratie tot gisteren.
Ik heb rond de 30ste een mail gekregen van KPN over een dienst van hen exchange online. Ik heb nooit een dergelijke dienst gehad bij tiscali omdat mijn mail gewoon op mijn eigen ip werd afgeleverd op mijn sbs. Zo is dit ook vast gelegd in de MX-records. Nu heeft kpn per 7 juni mijn MX-Records gewijzigd en krijg ik dus geen mail meer binnen. Uit onderstaande mail word mij ook niet duidelijk dat ze op het punt staan mijn mx-records te wijzigen. Op de helpdesk van KPN word ik van de ene kast naar de andere muur gesmeten en ik word er gestoord van!
Hoe moeilijk kan het zijn om MX-Records te wijzigen?
Concreet:
-Mag KPN zonder mijn explicite toesteming mijn MX-records wijzigen?
-Weet iemand waar ik een MX-records kan laten wijzigen bij kpn?
-Hoe groot zijn de fallback buffers van kpn en wat gebeurt er nu met mijn mails geadresseerd aan mijn gebruikers?
30 juni ontving ik deze mail van KPN :
En het telefoon nummer in deze mail word niet opgenomen
En op de website van kpn waar ik zo lieflijk door de business unit helpdesk van kpn naar word verwezen daar word met geen woord over deze problematiek gerept
:
www.kpn.com/tiscalihosting
Ik vroeg me af of meer mensen dit vandaag of gisteren hebben meegemaakt.
Zal even uitleggen wat er precies aan de hand is:
Sinds de overstap van tiscali business naar kpn (gedwongen overstap). ging eigenlijk alles goed met de migratie tot gisteren.
Ik heb rond de 30ste een mail gekregen van KPN over een dienst van hen exchange online. Ik heb nooit een dergelijke dienst gehad bij tiscali omdat mijn mail gewoon op mijn eigen ip werd afgeleverd op mijn sbs. Zo is dit ook vast gelegd in de MX-records. Nu heeft kpn per 7 juni mijn MX-Records gewijzigd en krijg ik dus geen mail meer binnen. Uit onderstaande mail word mij ook niet duidelijk dat ze op het punt staan mijn mx-records te wijzigen. Op de helpdesk van KPN word ik van de ene kast naar de andere muur gesmeten en ik word er gestoord van!
Hoe moeilijk kan het zijn om MX-Records te wijzigen?
Concreet:
-Mag KPN zonder mijn explicite toesteming mijn MX-records wijzigen?
-Weet iemand waar ik een MX-records kan laten wijzigen bij kpn?
-Hoe groot zijn de fallback buffers van kpn en wat gebeurt er nu met mijn mails geadresseerd aan mijn gebruikers?
30 juni ontving ik deze mail van KPN :
Zou jij hier uit opmaken dat ze je mx-records gaan wijzigen?Geachte heer ********,
Onlangs heeft u een e-mail ontvangen over de technische overstap van uw Tiscali-diensten naar KPN.
Voor het beheer van uw mailboxen bij Exchange Online krijgt u de beschikking over de Exchange Online Selfcare Omgeving. Om toegang tot deze omgeving te krijgen moet u de volgende stappen volgen:
1. Klik op deze link Selfcare Omgeving
2. Vul de onderstaande gegevens in.
uw gebruikersnaam = admin@domein.com
uw wachtwoord = ********
Betreffende domein domein.com
(U kunt het wachtwoord wijzigen in de Exchange Online Selfcare.)
Let op: U krijgt pas vanaf 7 juli toegang tot uw Selfcare Omgeving. Bovenstaande instructie kunt u dan pas uitvoeren.
Om toegang tot uw mailbox te krijgen ontvangt u een apart bericht met daarin uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Wilt u in de toekomst bijvoorbeeld extra mailboxen aanmaken dan kunt u dit via de Exchange Online Selfcare Omgeving doen. De handleiding hiervoor vindt u in de Selfcare Omgeving: Indien u bij Tiscali extra mailboxen had, dan heeft KPN deze al voor u aangemaakt in de nieuwe KPN-omgeving.
De gebruikersnamen en wachtwoorden van eventuele extra mailboxen kunt u in de Exchange Online Selfcare Omgeving terugvinden. De gebruikers van de extra mailboxen ontvangen persoonlijk bericht met daarin hun gebruikersnaam en wachtwoord. Met behulp hiervan kan een gebruiker alleen toegang krijgen tot zijn mailbox en Webmail, hij kan geen aanpassingen doorvoeren.
Uw domeinnaam, die bij de dienst Exchange Online hoort, is reeds door KPN overgezet naar KPN. U hoeft hiervoor dus niets meer te doen. Hierover bent u per e-mail genformeerd. Mocht u deze e-mail niet hebben ontvangen, dan kunt u dit aangeven via het webformulier op kpn.com/tiscalihosting.
Alle gebruikersgegevens zijn uniek en eenmalig voor u samengesteld. Bewaar deze persoonsgebonden gegevens goed (op een veilige plaats). De gegevens heeft u nodig als u in de toekomst aanpassingen wilt doorvoeren of bestellingen wilt plaatsen.
Mocht u vragen hebben over de technische overstap dan kunt u kpn.com/tiscalihosting raadplegen. Als u verder nog vragen heeft dan kunt u contact opnemen met de helpdesk, telefoonnummer (030) 214 31 11, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u succes met de overstap.
Met vriendelijke groet,
KPN
Abonnementsbeheer Software Online
En het telefoon nummer in deze mail word niet opgenomen
En op de website van kpn waar ik zo lieflijk door de business unit helpdesk van kpn naar word verwezen daar word met geen woord over deze problematiek gerept
www.kpn.com/tiscalihosting
[ Voor 3% gewijzigd door Krankyouri op 08-07-2008 15:10 ]