Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Id3-tag: lege album naam invullen door de folder naam.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik het volgende wijzigen in mijn Mp3 collectie.

Ik zou graag bij de mp3s waarvan het veldje 'album' in de id3-tag leeg is dit willen laten opvullen door de naam van de sub-folder waarin ze bevinden.

In principe ben ik ook al geholpen als ik alle album veldjes door de folder-naam kan laten opvullen.

Heeft iemand enig idee hoe ? Ik heb enkele programmaatjes hiervoor geprobeert maar ik weet niet hoe ik met een foldernaam kan werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 14:51 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik weet niet als Tag & Rename dit ondersteund, maar je zou dat programmaatje eens kunnen testen. Ook zou Total Commander + deze plugin eens getest kunnen worden. Ik heb zelf niet de tijd om het nu zelf te testen voor je (ivm werk).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik had Tag and Rename nog niet geprobeert en heb de site het volgende gevonden:
---------
Can Tag&Rename tag files (Artist, Album, Title) based on the file path? For example I have the following folders structure: <ARTIST>\<ALBUM>\<Track - Title>.

Yes, you can do this, for your example (<ARTIST>\<ALBUM>\<Track – Title>) you need to use this file name mask: %1\%3\%6 %2
---------

Ik ga het vanavond proberen.

Verwijderd

mp3tag kan het geloof ik ook en is gratis

www.mp3tag.de (ook in het nederlands)

Verwijderd

Topicstarter
Thankz, het werkt. Hopelijk krijg ik nu wat meer orde in mijn Ipod.

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:07
Dit kun je automatisch laten doen door Winamp.

Options -> Preferences... -> Media Library -> Watch Folders -> Configure (onderaan)

Dan moet je of smart of simple aanvinken. Als het goed is, raadt Winamp dan de album tag adhv de foldername (folder van het mp3tje).

Verwijderd

Topicstarter
Sjoerd, klinkt goed. Werd anders toch veel werk door het gebruik van subfolders.
Ik kon enkel aangeven welke van de ..\..\..\... ik wil gebruiken, van links na rechts gezien.
Pagina: 1