Home Cinema (& meer)

Pagina: 1
Acties:

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04 14:13
Zit al een poosje uit te kijken naar een relatief low-budget home cinema systeem. Probleem is: ik heb geen kaas gegeten van de aansluitingen en mogelijkheden... Kan iemand me misschien adviseren? Ik heb het volgende thuis staan en dat zou allemaal via de receiver/homecinema moeten lopen in de toekomst:

- Mirai 42" LCD-TV (DTL-642E500)
- Popcorn Hour A-100 (via HDMI naar de TV)
- Toshiba HD-EP30 HD-DVD (via HDMI naar de TV)
- Een el-cheapo TV-recorder met harde schijf (via SCART naar de TV)
- Logitech Squeezebox Duet (momenteel analoog naar de stereoketen)
- Een PlayStation 2 (via SCART naar de TV)
- En in de toekomst een PlayStation 3 (via HDMI, al zal ik dan een extra HDMI-switch moeten steken, daar de TV er slechts 2 heeft)

Een héle bazaar dus. Vandaar ook dat ik deze keer eens geen impulsaankoop ga doen (zoals het toch wel erg leuke aanbod vandaag op 1DayFly (maar ik durf niet, zeker omdat ik denk dat er te weinig geschikte ingangen zijn?)), maar me eerst even laat adviseren.

Must: (surround indien toepassellijk) sound voor gewone TV, voor Popcorn Hour, voor de Toshiba en voor de Squeezebox Duet (deze laatste dus geen surround, maar aangezien de "gewone" stereoketen dan weggaat, heb ik wel geluid nodig ;) ). Daarnaast is surround leuk meegenomen voor de TV-recorder en de PlayStation's (maar dus geen absolute must).

Budget is eerder beperkt, liefst onder de 300€ maar als het niet anders kan toch 500€ max. Ik had merken alla Samsung, LG, Panasonic in het hoofd (en dus niet Denon, KEF of Bose, if you catch my drift... )

Thanks! :D

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-05 22:29
Dat gaat je niet lukken met die aanbieding van 1dayfly.
Ik tel dat de receiver:
- 3 HDMI ingangen moet hebben
- 2 scart ingangen (zul je waarschijnlijk op moeten splitsen naar Svideo of andere signalen)
- ? Optische of coaxiale ingangen ?
- 1 analoge ingang
- 1 HDMI out om alles naar de TV te sturen.

Hier stond een heel verhaal, maar nu ik de specs lees van de Sony HTFS 1300 is dat misschien wel iets wat je zoekt.
Ding heeft 3x HDMI in en 1x HDMI out. 3x audio in. Je zult de 'Scartdingen' gewoon op de tv moeten laten, maar je kan het geluid dan wel over de versterker laten lopen.

Het is of dit, of een receiver van Marantz met nog meer aansluitmogelijkheden en groter prijskaartje.

Edit:
De prijs van de sony receiver incl luidsprekers stond op vergelijk.nl op een kleine 400 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door m4yall op 08-07-2008 15:45 ]

• cloink
m4yall schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:42:
[...]
Dat gaat je niet lukken met die aanbieding van 1dayfly.
Daar was ik al bang voor... :(
Ik tel dat de receiver
Ik ken er zelf niets van, maar zou dit een beetje kunnen kloppen:
- 3 HDMI-ingangen (HDDVD, A-100 & PS3) (en hiermee zijn deze 3 apparaten gewoon aangesloten en moet er verder niets geregeld worden, klopt?)
- 1 optische/coaxiale ingang (voor de Squeezebox Duet, zie hiero)
- 1 SCART voor de el-cheapo HD-recorder
- 1 COMPONENT A/V voor de PS2 (zie dit hier)
- En dan inderdaad tenslotte 1 HDMI-out richting de TV

Vanwaar haal je die ene analoge ingang? Zie ik iets over het hoofd? En als die 2 SCART's/COMPONENT een probleem vormen, dan koop ik gewoon sneller dan gepland een PS3. :D
Hier stond een heel verhaal, maar nu ik de specs lees van de Sony HTFS 1300 is dat misschien wel iets wat je zoekt.
Ding heeft 3x HDMI in en 1x HDMI out. 3x audio in.
Wow, dat is inderdaad net wat ik zoek! _/-\o_

Is Sony wat (prijsklasse in het achterhoofd houdend) ?

En ook een beetje mijn excuses voor de dummy-post, maar ik zag ondertussen tussen het bos de bomen niet meer. Het is al wat duidelijker nu (had bv. niet door dat alles gewoon op die receiver moest aangesloten worden en dan met 1 HDMI kabel naar de TV :$ )

[ Voor 5% gewijzigd door cloink op 08-07-2008 16:06 ]

• m4yall
cloink schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:05:
[...]

Daar was ik al bang voor... :(

[...]

Ik ken er zelf niets van, maar zou dit een beetje kunnen kloppen:
- 3 HDMI-ingangen (HDDVD, A-100 & PS3) (en hiermee zijn deze 3 apparaten gewoon aangesloten en moet er verder niets geregeld worden, klopt?)
- 1 optische/coaxiale ingang (voor de Squeezebox Duet, zie hiero)
- 1 SCART voor de el-cheapo HD-recorder
- 1 COMPONENT A/V voor de PS2 (zie dit hier)
- En dan inderdaad tenslotte 1 HDMI-out richting de TV
3x HDMI is geen probleem.
1x optisch ook niet (evt 2x optisch -> PS2 ook niet)

Scart en A/V aansluiting heeft de receiver niet. Daar zit dus nog wel een knelpunt. Oplossingen:
- Heeft de el cheapo HD recorder een aparte audio-out achterop (rood/wit tulp)? Dan die analoog aansluiten op de receiver
Component AV (gele tulp) van de PS2 gewoon aansluiten op de TV en het geluid of optisch of analoog (rood/wit) op de receiver.
Vanwaar haal je die ene analoge ingang? Zie ik iets over het hoofd? En als die 2 SCART's/COMPONENT een probleem vormen, dan koop ik gewoon sneller dan gepland een PS3. :D
PS3 kopen is een oplossing alleen is er geen Backwards Compatibility meer, dus kun je je PS2 games niet meer spelen.
[...]

Wow, dat is inderdaad net wat ik zoek! _/-\o_

Is Sony wat (prijsklasse in het achterhoofd houdend) ?
Prijskwaliteit is bij deze Sony Sets altijd goed geweest. Als je beter wil dan ga je richting de merken waar jij op dit moment niet naar wil kijken. Nadeel is wel dat je een passieve subwoofer hebt en dus niet echt zware bassen. In de toekomst kan er wel een actieve sub op worden aangesloten. Mocht je dat willen, komt tegen die tijd de aansluitkwestie wel ;)

• cloink
Ok, ik heb weer wat om over na te denken. Alvast hartelijk bedankt !

• m4yall
cloink schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:24:
Ok, ik heb weer wat om over na te denken. Alvast hartelijk bedankt !
You're welcome.. :)

• cloink
Even deze/mijn oude thread hergebruiken...

Vandaag stond (enfin, staat als je snel bent!) er nl. een fraaie Onkyo op Ibood. Deze kon ik ditmaal niet laten liggen. Een nadeel: de HDMI-poorten zijn passthrough en enkel voor video. Het geluid moet ik dus via een tweede kabel richting de receiver sturen. En laat ik daar nu enkele vragen over hebben... ;)

Eerst en vooral: ziehier de achterkant van de receiver.
Ten tweede: ik heb een tweetal toestellen waar een coaxiale S/PDIF aansluiting op zit. Hier een fotootje (de oranje stekker dus).
En u raadt het al: ik weet niet welke kabel ik nu nodig heb. Ik lees nl. vanalles: de ene zegt "een gewone coax/cinch", de andere zegt "een coax/cinch, maar zorg dat het een kwaliteitskabel is" en nog een andere zegt "een speciale coaxiale s/pdif kabel"... Weet hier iemand het antwoord en misschien belangrijker: waar ik - zo goedkoop mogelijk - eentje kan kopen?

En eigenlijk dezelfde vraag voor mijn DVD-speler. Hier zie je de achterkant en wederom de vraag met welke kabel ik de uitgang gemarkeerd als "DIGITAL AUDIO OUTPUT" kan verbinden met de receiver?

Of is het misschien beter om een alternatieve aansluiting te gebruiken (de "simpele" L/R audio)? Of ben ik correct als ik er van uit ga dat deze S/PDIF en/of optische aansluiting de beste kwaliteit zal leveren?

Ge ziet, een beetje een klok vs. klepel verhaal, dus als iemand me even kan aanwijzen waar die klepel(s) hang(t)(en), dan zou ik u erg dankbaar wezen! _/-\o_

• cloink
Niemand? ;(

Verwijderd

Voor de DVD: Het simpelste is gewoon een optische kabel te gebruiken, op je DVD en je receiver zit namelijk gewoon een OPTICAL aansluiting!
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/images/CABLE-620.JPG

Voor de popcorn: een coax kabel (1 enkele kabel, 1 plug aan elke kant: 1x RCA naar 1x RCA), deze vind je ook zeer makkelijk!
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/images/HQSS3542.JPG

• cloink
Okee, bedankt, heb ze inmiddels besteld (via allekabels.nl, leek me wel goedkoop...).

[ Voor 1% gewijzigd door cloink op 09-09-2008 15:39 . Reden: zpellink :| ]

Pagina: 1