Toon posts:

Netwerkbrug maken tussen mijn PC en laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag.. om te beginnen; ik ben een gigantische noob op dit gebied dus alle hulp kan ik goed gebruiken! Ik gebruik een sony vaio laptop met windows vista en een PC met windows XP.

Nou kan ik wegens omstandigheden geen internet ontvangen op mijn PC, maar wel wireless op mijn laptop. Nu heb ik gehoord dat er een manier moet zijn om een "netwerkbrug" te maken, en dan een internetkabel tussen mijn PC en mijn laptop te verbinden, waardoor mijn PC op internet moet kunnen dmv het wireless dat de laptop ontvangt.

Is er iemand die weet of dit kan/hoe dit moet en mij hier mee kan helpen??

bij voorbaat dank!

Vent

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:55
Het staat in de FAQ, had je zelf ook kunnen vinden (search, met Google is ook genoeg te vinden).
Hoe deel ik Internet ? Eventueel kun je dan met concrete vragen hier terecht of dingen waar je vastloopt :)

Specs

Verwijderd

Moet je met ICS doen; niet met een netwerkbrug!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik meen dat als je de draadloze verbinding als netwerkbrug gebruikt naar een andere PC toe, de laptop geen internetverbinding meer heeft.

Probleem is namelijk dat de PC die er ook gebruik van zou moeten gaan maken ook en IP adres moet krijgen van de draadloze access point; een verbindingsbrug geeft het IP adres door aan de PC.

Er is wel software om je internet-verbinding te delen (weet zo de naam niet meer), zodat je die op de laptop ook kunt blijven gebruiken.

Heb je er misschien aan gedacht om voor 15 euro een USB wifi-adapter te kopen voor de PC???

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

asfaloth_arwen schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:32:
Het staat in de FAQ, had je zelf ook kunnen vinden (search, met Google is ook genoeg te vinden).
Hoe deel ik Internet ? Eventueel kun je dan met concrete vragen hier terecht of dingen waar je vastloopt :)
Inderdaad.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Het zit eigenlijk zo dat ik niet op internet kan omdat de switch op de kamer van een ander persoon staat (aparte switch) en die alleen aan staat als hij wakker is ivm hij zeikt te veel. Nou heb ik even snel gekeken naar de tutorial van hoe deel ik internet en ik begreep er al snel weinig meer van.

Echter maakt het mij niet uit dat als ik mijn internet doorstuur, ik niet meer op internet kan op de laptop. Dat ding gebruik ik nauwelijks eigenlijk en zo zou ik er toch nog een mooie functie voor gevonden hebben. Als iemand dus een tutorial heeft voor het maken van een netwerkbrug (die hopelijk ook voor noobs als ik te begrijpen is) in dit geval zou ik diegene zeer dankbaar zijn.

P.S. ik weet dat ik met search en google een hoop had kunnen bereiken, maar het probleem is meer dat ik in dit geval niet echt weet waar ik over praat, dus ook niet wist waar ik op zou moeten zoeken.

Bedankt voor het snelle reageren

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je zou natuurlijk ook even de HELP functie (F1) van Windows XP/Vista kunnen proberen om daar wat meer informatie uit te halen.

Of wat iemand anders al aanhaalde, een USB WiFi stick te halen van 2 tientjes waarmee je datzelfde wireless signaal kan ontvangen wat je op je laptop al hebt.

Geen brug nodig en geen gedoe met kabels.

https://discord.com/invite/tweakers

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

op je vista laptop (je vermeld je OS niet.. ) deel je je wireless adapter...

http://windowshelp.micros...cde-fb92bc2b14771033.mspx

PS, je vermeld je VERSIE van vista niet...

[ Voor 48% gewijzigd door leuk_he op 08-07-2008 14:23 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
"Ik gebruik een sony vaio laptop met windows vista en een PC met windows XP."
edit; maar toch hartstikke bedankt voor je hulp

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 14:07 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:07:
"Ik gebruik een sony vaio laptop met windows vista en een PC met windows XP."
edit; maar toch hartstikke bedankt voor je hulp
Afbeeldingslocatie: http://forum.emule-project.net/style_emoticons/default/whistling.gif O-)

Pagina: 1